וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייסטרן: "ישראל צריכה לפחד אם ערן זהבי יעזוב, לא אני"

4.11.2014 / 19:20

מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים בתגובה לאירועי הדרבי, פאקו הגן על זהבי: "אל תאשימו את הקורבן, אנושי לנסות להגן על עצמך". ייני על ברקוביץ': "חנון כמוני? כנראה שהוא מאוים בקלות"

one

מכבי תל אביב קיימה הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות אירועי הדרבי בהשתתפות המנכ"ל מרטין ביין, המאמן פאקו אייסטרן והקפטן שרן ייני. זו הייתה ההתייחסות הרשמית הראשונה של האלופה לשרשרת האירועים האחרונה. הצהובים ממתינים להחלטת בית הדין של ההתאחדות בנוגע לעונש שיושת עליהם, גם באשר לערן זהבי שהורחק וגם באשר להתפרעות אוהדיה, שחלקם פרצו לכר הדשא.

המנכ"ל מרטין ביין אמר בתחילת מסיבת העיתונאים: "זימנו אתכם כי אנחנו מאמינים להציג חזית אחידה, ואנחנו רוצים להתייחס לאירועים שקרו במגרש ומחוצה לו. המשחק נעצר בגלל חוליגן. זה מאכזב מאוד שקבוצות סובלות ממיעוט שמקלקל לרוב, למה שהמועדון יסבול מזה? למה שמישהו, באקט של טירוף, יגרום לנו לסבול וקבל עונשים?".

בתגובה לטענות הפועל תל אביב שערן זהבי חימם את האווירה בתנועות שלו לקהל, אמר ביין: "כולם ראו את התמונות בהן האוהד קפץ למגרש. דיברנו עם ערן היום, ערן לא עשה דבר שהוא שונה ממה שהיה בעבר. דיברתי עם גולדהאר, הוא מאוכזב מהאירועים שקרו אתמול, לא רק בגלל מה שקרה למועדון אלא גם בגלל מה שקרה לכדורגל הישראלי. זה לא רק העניין של מכבי תל אביב. האבטחה כשלה אתמול".

על אוהדי מכבי תל אביב שפרצו למגרש אמר ביין: "האוהדים האלה לא מייצגים את מכבי תל אביב. הם מיעוט, יש למשטרה את תצלומי האבטחה, והם יקבלו הזדמנות להסביר את מעשיהם".

פאקו אייסטרן, מרטין ביין, שרן ייני, מכבי תל אביב. קובי אליהו
"מה היה קורה אם השופט היה מותקף, וסופג מה שערן ספג?"/קובי אליהו

מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן: "העובדה היא שאוהד קפץ לתוך המגרש ושחקן הותקף על ידי אוהד, זאת הנקודה המרכזית בסיפור, אני לא חושב שצריך לדבר אלא לפעול, לדאוג שהליגה תמשיך בלי הפרעות, אנחנו רוצים ליהנות מהמשחק. אחריות על מה? צריך לשמור על ביטחון הקהל, השופט והשחקנים. אל תאשימו את הקורבן, הקורבן הוא שחקן שהותקף במהלך משחק. מה היה קורה אם השופט היה מותקף, וסופג מה שערן ספג? אולי השופט טעה בהחלטה, מה הייתה ההחלטה שלו אם היה מותקף? השחקן הותקף במהלך המשחק. רק לשופט יש זכות לעצור משחק, לא לקבוצות ולא למנהלים. אף אחד לא ניסה לעצור את המשחק, רק השופט יכול לעצור. אני מבין את זהבי, זה אנושי לנסות להגן על עצמך. הוא הגיב, לא תקף, הגיב בלבד. התנועה של התוקף היא כלפיו. אם האוהד חדר למגרש אז כנראה שמצבו המנטלי לא טוב. ערן נענש על התנועה בכרטיס צהוב והיחיד שמותר לו להעניש אותו זה השופט".

"אני לא צריך לפחד מזה שערן יעזוב את מכבי תל אביב, ישראל צריכה לפחד מזה", הוסיף אייסטרן. "זה יהיה חבל אם הוא יעזוב. אני לא חושב שערן יעזוב. האחריות שלנו היא להמשיך לשחק".

עוד באותו נושא

צפו: קטטת אוהדים המונית מחוץ לבית המשפט

לכתבה המלאה
רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
"כששחקן מותקף במגרש זאת חציית קו אדום, היום זה זהבי ומחר יכול להיות מישהו מנתניה או מרמורק". ייני וזהבי/ברני ארדוב

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני: "אני פה כדי לגבות את ערן, אני מדבר בשם כל השחקנים במדינת ישראל. כששחקן מותקף במגרש זאת חציית קו אדום, היום זה זהבי ומחר יכול להיות מישהו מנתניה או מרמורק. אנחנו חושבים שזה דבר נורא. אנחנו מגבים את הצורה בה פעל. הוא לא תקף את האוהד. ההסתדרות עומדת מאחורי השחקן ותיתן את הצעותיה. חבל שפירוש החוקה גורם למצב שבו שחקן לא יכול להגן על עצמו, צריך לבדוק את הפירוש של החוקה".

על הדברים שאמר עליו מנג'ר הפועל תל אביב איל ברקוביץ' כאילו איים עליו, אמר ייני: "הבנתי שברקוביץ' קרא לי 'חנון' ותקפתי אותו. אם אני חנון שמדבר איתו עם הידיים מאחורה אז כנראה שהוא מאוים בקלות. ערן הותקף, הוא ניסה לשכנע את כולם שנישאר, אנחנו חשבנו שצריך לצאת, כשאוהדי מכבי פרצו למגרש הוא ישר רץ לשופט וקרא לסיים את המשחק, אני רצתי אליו, חשבתי שזה קצת אינטרסנטי וזה הכול".

"נוצרה אש בין הקבוצות, בעיקר במחנות האוהדים, היינו רוצים שמה שקורה בין האוהדים ייפסק. אנחנו רוצים להיות מקצועניים ושהקבוצה הטובה יותר תנצח. מבחינתנו זה צריך להישאר במגרש. ערן לא חגג בצורה שונה מהדרבים הקודמים. מה שקרה מאוד גיבש את הקבוצה".

דרבי, כדורגל. מערכת וואלה!
"חבל שפירוש החוקה גורם למצב שבו שחקן לא יכול להגן על עצמו"/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully