וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "קל להשתמש בהתרגשות כתירוץ", לברון: "היה ערב מיוחד, אני שמח שהוא נגמר"

מאמן קליבלנד לא חשב שהציפייה לקראת משחק פתיחת העונה הייתה הסיבה להפסד והודה: "המחליפים היו צריכים לשחק יותר". לברון המאכזב: "חלק מהאיבודים שלי נבעו מחוסר זהירות, וחלק מחוסר תיאום". סיכום הלילה, כולל הביקורות של הפרשנים על בלאט ומספרי המשחק

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
עדיין לא מחוברים. דיוויד בלאט/AP

דיוויד בלאט הודה לפני משחק הבכורה שלו ב-NBA שהוא מתרגש בטירוף, אבל מי שהיה נרגש במיוחד הלילה (בין חמישי לשישי) היה דווקא לברון ג'יימס, שהיה חלש במשחק החזרה שלו לקליבלנד, בו הפסידו הקאבס בבית 95:90 לניו יורק. קינג ג'יימס זכה לקבלת פנים מחבקת מהקהל אותו נטש לפני ארבע שנים, והחזיר עם 17 נקודות, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-8 איבודים ב-43 דקות.

המאמן הישראלי העניק 34 דקות משותפות לטריו הקטלני שלו - לברון, קווין לאב (19 נקודות ו-14 ריבאונדים) וקיירי אירווינג (22 נקודות ו-7 אסיסטים), אבל ראה את הניקס, שרק אתמול התפרקו עם תבוסה ביתית לשיקגו, קולעים ב-53% מהשדה, מנצחים בריבאונד 33:35, ומאבדים פחות כדורים משחקניו (15 לעומת 19), כשצמד הוותיקים שון מריון ומייק מילר סיימו ללא נקודות.

דיוויד בלאט עשה היסטוריה והתייצב על הקווים של קליבלנד כדי לנהל את משחק הבכורה שלו ב-NBA/GettyImages

מספרי המשחק

* ההתרגשות של לברון: הכוכב שחזר לעירו סיים עם 1 מ-9 בזריקות מחוץ לצבע, ובסך הכל עם 5 מ-15 מהשדה.

* זה היה המשחק הראשון בקריירה של לברון בו רשם פחות מ-20 נקודות, פחות מ-5 אסיסטים ולפחות 8 איבודים.

* בדקות בהן לברון היה על המגרש, הניקס קלעו 13 נקודות יותר. כשקינג ג'יימס נח, הקאבס קלעו 8 נקודות יותר.

* זה היה משחק פתיחת העונה השמיני של לברון במדי הקאבס לאורך הקריירה, המאזן שלו באותם משחקים: 6:2.

* הספסל של הניקס תרם 41 נקודות, לעומת 12 בלבד של המחליפים של בלאט (6 לטריסטן תומפסון ו-6 למתיו דלאבדובה).

עוד באותו נושא

אכזבה: בלאט וקליבלנד הפסידו לניקס בבית במשחק הבכורה

לכתבה המלאה

התגובות

במסיבת העיתונאים בסיום נשאל בלאט על גורם ההתרגשות והשיב: "אני חושב שהגענו עם אנרגיות ופתחנו היטב. הובלנו 20:31, אז ברור שהתחלנו את המשחק כפי שקיווינו, אבל התמונה התהפכה בשלב מסוים. זה קל להשתמש בציפייה הגדולה שהייתה לקראת המשחק כתירוץ, אבל מצד שני לחבר'ה הייתה סיבה טובה לצאת לפרקט נחושים. הקהל היה נפלא, האנרגיה הייתה נהדרת וכאמור פתחנו טוב, אבל אז התרחקנו מהדרך בה שיחקנו ברבע הראשון, וזה מה שעלה לנו ביוקר יותר מכל דבר אחר".

"במחצית השנייה היינו סטטיים", המשיך בלאט. "אנחנו טובים כשאנחנו מניעים את הכדור. כשאנחנו משחקנים ללא תנועה וללא אנרגיה עם הכדור, כמו שאני קורא לזה, זה בדיוק מה שיקרה". לגבי התצוגה החלשה של לברון אמר בלאט: "קודם כל, אין ספק שזה היה ערב אמוציונלי עבורו, והוא רצה נואשות לנצח ולעזור לקבוצה לשחק היטב. המאמץ היה שם, אבל היעילות לא הייתה ברמה הרגילה שלו, וזה ברור. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות עבודה טובה יותר בלתת לו לעבוד בתנועה ולא מתוך עמדות נייחות, ולעזור לו כשהוא צריך. ולפעמים יהיו ערבים בהם אפילו בחור כמוהו צריך עזרה".

על ההגנה של קבוצתו אמר המאמן הישראלי: "כשסופגים 95 נקודות בבית, זה משחק שאפשר לנצח, למרות שהם קלעו היטב ובאחוזים טובים יותר מאלו שאפשרנו ליריבות שלנו לקלוע לאורך כל קדם העונה. יש משחקים שאתה צריך לנצח עם ההגנה שלך כשאתה לא משחק טוב בהתקפה, ולא עשינו את זה הערב". כשנשאל לגבי מיעוט הדקות של מריון ושאר שחקני הספסל השיב: "זה לא היה מתוכנן מראש, אלא היה תוצאה של שטף המשחק. זה באשמתי, והחבר'ה האלה צריכים לשחק יותר".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול קול אולדריג' שחקן ניו יורק ניקס. AP
"לא הייתי בקצב קליעה". לברון ג'יימס/AP
התקדמות במשא ומתן עם אנדרסון ורז'או, שצפוי לחתום לשלוש שנים נוספות

לברון ניסה להסביר שההתרגשות לא הייתה הסיבה לחולשתו: "לא לחצתי, לא עשיתי מספיק ולא הייתי בקצב קליעה. חלק מהאיבודים שלי נבעו מחוסר זהירות, וחלק מחוסר תיאום. שלחתי מסירות למקומות שקיוותי שחלק מהחברים שלי לקבוצה יהיו בהם, אבל הם לא היו. הדברים האלה עוד יבואו בהמשך, עם עוד משחקים ועוד אימונים".

על קבלת הפנים מהקהל אמר לברון: "פשוט ניסיתי לשמור על ריכוז עד כמה שיכולתו, אבל כמובן שזה היה ערב מיוחד עבורי ועבור כולם. אני שמח שהוא היה מרגש עבור האוהדים, אבל אני גם שמח שהוא נגמר. זה היה בסך משחק אחד, ואנחנו צריכים ללמוד ממנו. טוב שהיה לנו משחק כזה בשלב כזה, כי נוכל להשתפר בזכות מה שעברנו הערב".

בינתיים דיווחה התקשורת האמריקאית על התקדמות גדולה במגעים בין הקאבס לאנדרסון ורז'או. הסנטר הברזילאי בן ה-32 שמסיים העונה חוזה בן שש שנים בקליבלנד צפוי לחתום לשלוש שנים נוספות בקבוצה בה הוא משחק מאז 2004, וגם טריסטן תומפסון, שורז'או הועדף על פניו כסנטר הפותח הלילה, מנהל משא ומתן עם הקבוצה על הארכת חוזהו, לקראת הדד ליין להארכת חוזה לנבחרי דראפט 2011 שיחלוף בשבת.

הפרשנויות

"התקפת הפרינסטון של דיוויד בלאט התפרקה אחרי בערך רבע אחד"

בתקשורת המקומית בקליבלנד ניתחו את ההפסד הלא צפוי, שקילקל עבורם "ערב מחשמל" באולם ה-Q, ואת הופעת הבכורה של המאמן החדש על הקווים. "לדיוויד בלאט לא היה ערב טוב", כתב ג'ייסון לויד מה-"אקרון ביקון ג'ורנל" והסביר: "לא רק שהוא הסתובב צולע בגלל אגודל שבור שהוא סוחב מאז שמעד על הפרקט המוגבהה לפני מספר ימים, אלא שהוא גם שכח מהספסל שלו. העומק של הקאבס אמור להיות אחד היתרונות שלהם, אבל שון מריון שיחק רק 10 דקות ומייק מילר רק 3. כששאלתי את מריון אם זה היה מספר הדקות הנמוך ביותר שהוא קיבל אי פעם במשחק בו היה כשיר, הוא השיב "כן. בפער גדול. בפער גדול. זה מעניין".

טרי פלוטו מה-"קליבלנד פליין דילר", כתב: "התקפת הפרינסטון של דיוויד בלאט התפרקה אחרי בערך רבע אחד, והשחקנים התחילו לעמוד במקום ולבצע הרבה פיק אנד רולים. מריון ומילר היו אמורים לספק עזרה בניסיון, ואולי הם עוד יעשו את זה. אבל הערב בלאט לא חשב שהוא מוכנים". סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "לאב ואירווינג היו נהדרים, לא חשבתי שמי שיהיה הכי חלש בטריו יהיה דווקא הטוב שבהם. אבל אין סיבה להפיל הכל על לברון. הרבה דברים השתבשו, ומן הסתם אפשר להפנות אצבע מאשימה גם כלפי דיוויד בלאט. שיטת החילופים שלו היתה מעט מבלבלת, למרות שאי אפשר להאשים אותו על כך שניסה למצוא פתרונות וניצוץ מהספסל, אבל הוא לא קיבל דבר".

קווין לאב שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
אין סיבה להרים ידיים. קווין לאב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully