וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד הפנדליסטים הטובים בעולם: ביברס נאתכו בראש דירוג השגרירים

27.10.2014 / 16:55

יותר טוב ממסי ורונאלדו, מטוטי ושירר, ועוד רבים. אחרי שער השוויון שלו, אוהד צייץ שנאתכו הוא "הבאלוטלי של הפנדלים", ובצדק. הישראלי של צסק"א מחזיק במאזן נדיר של כיבושים, ברגעים, כהגדרת מוריניו, בהם נמדד "שחקן ללא פחד". מדור דירוג השגרירים עם הנתונים

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה כובש מול ג'ו הארט שוער מנצ'סטר סיטי. AP
פוזה מוכרת. נאתכו מכניע את הארט מהנקודה הלבנה/AP

על סף העשירייה: רמי גרשון, עידן ויצמן, סינטאיהו סלליך.

המאזן הכולל: שני שערים (ביברס נאתכו צמד) ושלושה בישולים (עומר דמארי, ביברס נאתכו ומונס דאבור).

מוכנים לבוסניה: טל בן חיים, רמי גרשון, עומר דמארי, מונס דאבור, תומר חמד, ליאור רפאלוב וביברס נאתכו הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. בן שהר (82 דקות) פתח בהרכב, איתי שכטר (3 דקות) עלה מהספסל.

מתאוששים: אייל גולסה פתח לראשונה בהרכב פאוק, הופעת בכורה העונה גם לרם שטראוס בקפריסין.

ביזאר השבוע: אחרי הפיטורים של גיא לוזון ועוד לפני מינוי מחליף קבוע, סטנדרד ליאז' מדהימה את אנדרלכט עם 0:2 בחוץ. השחקנים מקדישים את הניצחון ללוזון.

שימו לב ש: דווקא אחרי ששיחק 90 דקות בנבחרת, ניר ביטון מתחיל לשקוע עמוק ברוטציה של סלטיק. גם מעמדו של בירם כיאל לא מזהיר.

שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. GettyImages
נכנס לעניינים. גולסה/GettyImages

10. אייל גולסה (פאוק סלוניקי)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:4 על וריה

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

אירוני, אבל הפעם האחרונה שגולסה השלים 90 דקות הייתה בהפסד של מכבי חיפה בסלוניקי 3:2 לפאוק במסגרת הליגה האירופית. שנה ועוד יומיים לאחר מכן זה קרה שוב, הפעם במדי הקבוצה החדשה פאוק. גולסה קיבל את ההזדמנות אחרי הופעה טובה במסגרת הליגה האירופית ואחרי שהחמיץ את מחזורי הפתיחה בשל פציעה. כישרון בסימן התאוששות.

9. איתי שכטר (נאנט)

המאזן השבועי: 3 דקות, 0:2 על אביאן

בשבוע שעבר: מקום שמיני

הנדנדה נמשכת. אחרי שתי הופעות בהרכב וביניהן משחק בו לא שותף החלוץ הישראלי הסתפק בדקות בודדות כמחליף.

8. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 3:0 לפולהאם

בשבוע שעבר: מקום שביעי

התבוסה לפולהאם הובילה לירידה קלה בדירוג, אבל לא משקפת את היכולת ההגנתית של האדיקס והבלם הישראלי מתחילת העונה. כל עוד בן חיים, רמי גרשון ואיתן טיבי ימשיכו לשחק בקביעות ולהיראות טוב, אף אחד לא ידבר על מצוקת בלמים בנבחרת.

7. תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:0 לבילבאו

בשבוע שעבר: מקום תשיעי

חמד ממשיך לשמור על מקומו בהרכב ומתקדם שני מקומות, אבל חבריו סגרו משחק ביתי חמישי העונה ללא ניצחון. "לא היינו צריכים להפסיד", אמר. "אנחנו כועסים על ההפסד ואין לי הסבר למה שקורה לנו בבית".

6. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 82 דקות, 1:3 על הראקלס

בשבוע שעבר: מקום חמישי

סחט לא מעט מחמאות בתקשורת ההולנדית דווקא על העבודה השחורה שעשה בחלק ההגנתי בניצחון חשוב שהרחיק מאוד את הקבוצה מהאזור המסוכן.

5. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 1:1 עם ואדוז

בשבוע שעבר: מקום שישי

סגנית האלופה שוקעת עמוק בתוך הגארבג' טיים עם משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון. דאבור, למרות בישול נהדר, סוגר שלושה חודשים ללא שער ליגה וכרגע נראה כמועמד המוביל להישאר מחוץ לסגל לקראת בוסניה.

תומר חמד שחקן אלמריה. GettyImages
עדיין ללא ניצחון בית. חמד/GettyImages

4. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: ישחק רק הערב

בשבוע שעבר: מקום ראשון

רק לוח הזמנים של הליגה הרומנית הוביל לירידה של מלך שערי השגרירים מהפסגה. ניצחון חוץ על אסטרה יעלה את פטרולול למקום השני ויצמק את הפער מסטיאווה לשתי נקודות. השער הבא של החלוץ, שרחוק שני שערים מראש טבלת המבקיעים בליגה, יביא אותו לדאבל פיגרס בליגה.

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 0:2 על וינר נוישטאט

בשבוע שעבר: מקום שלישי

מאז ההפצצות בנבחרת, דמארי עדיין לא מצא את הרשת באוסטריה ובעונה כזו, עבורו כמעט מדובר בבצורת. עזר לקבוצתו לשבור רצף שלושה משחקים ללא ניצחון עם בישול.

2. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 90 דקות, 2:2 עם גנט

בשבוע שעבר: מקום רביעי

כאב הראש הבא של אלי גוטמן לקראת בוסניה. הכושר הפנטסטי של הקשר נמשך עם בישול לשער שוויון דרמטי בליגה האירופית מול קופנהאגן ו-90 דקות טובות בקרב הצמרת מול גנט. בן חיים, מאחוריך.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' (ימין) מול מיקה ויירינן שחקן הלסינקי. AP
מאיים על בן חיים. רפאלוב/AP

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, צמד ובישול, 3:3 עם אופה

בשבוע שעבר: מקום שני

פעמיים בתוך חמישה ימים עמד ביברס נאתכו על הנקודה הלבנה ברגע קריטי ובזמן קריטי. צסק"א מוסקבה שלו הייתה בפיגור בדקות הסיום והאחריות להציל את המצב הוטלה עליו. פעמיים הוא לא טעה. לא מול ג'ו הארט ומנצ'סטר סיטי בליגת האלופות ולא מול דויד יורצ'נקו, שוערה הטורקמניסטני של אופה. בשני המקרים סידר לקבוצה שלו נקודה יקרה. מאזן ההבקעות של נאתכו בצסק"א מדהים: שמונה שערים ב-11 משחקים, שבעה שערי ליגה שהעלו אותו לראש טבלת המבקיעים ברוסיה. אבל מדהים לא פחות הוא המאזן של נאתכו מהנקודה הלבנה. קבלו את אחד הפנדליסטים הטובים בעולם.

נתחיל מהסוף. נאתכו עומד על 89.6 אחוזי הצלחה מהנקודה הלבנה לאחר שדייק ב-26 בעיטות מ-30. רוי קארול עצר לו פנדל במפגש בין קאזאן לאולימפיאקוס בליגה האירופית בפברואר 2012, סמיר הנדנוביץ' מאינטר עשה את אותו הדבר באותה מסגרת כעבור שבעה חודשים. אחרי 14 בעיטות מוצלחות נשבר המאזן המושלם של נאתכו בליגה הרוסית לפני שנה במשחק ההפסד של קאזאן לוולגה (2:1) והחמצה נוספת נרשמה במדי הנבחרת הצעירה של ישראל. פנדל מדויק נוסף בעט נאתכו גם במדי פאוק סלוניקי.

הנתונים הללו מפתיעים במיוחד לאור העובדה שנאתכו כמעט ולא בעט פנדלים בימיו בישראל. הוא ערך את הבכורה במדי הפועל תל אביב בנובמבר 2006 כשהיה בן 18 וחצי. עד המעבר לרובין קאזאן במרץ 2010 הבקיע חמישה שערי ליגה במדים האדומים ועוד שלושה במסגרת האירופית. בנוסף יש לו שער אחד במדי הנבחרת הבוגרת (ב-1:1 באזרבייג'אן בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2014) וחמישה במדי הנבחרת הצעירה. רק אחד מכל השערים הללו (בהפסד 3:2 של הנבחרת הצעירה לאוזבקיסטן בדצמבר 2008) הובקע מהנקודה הלבנה.

את ההתפתחות והפריצה האמיתית נאתכו כאמור עשה ברוסיה. ומאז שעזב את ישראל הבקיע 42 שערים בכל המסגרות בפרק זמן של ארבע שנים וחצי. לא בטוח שבארץ יודעים לעכל את יכולות הכיבוש של נאתכו, ממצבים נייחים ותוך כדי משחק. בנבחרת הבוגרת, למשל, ממשיכים להעדיף שחקנים אחרים כבועטים מהנקודה הלבנה. יוסי בניון, טל בן חיים וגם תומר חמד בעטו (וחובה להדגיש, כבשו) פנדלים במשחקים בהם נאתכו היה על המגרש. פעם אמרו על נאתכו שהוא צריך להפסיק להסתתר ולקחת אחריות, אחר כך אמרו שהוא לא מצליח להנהיג את הנבחרת, אבל הפנדלים מוכיחים אחרת. נאתכו לוקח על עצמו ברגעים מכריעים בלי לחשוש ועושה את העבודה. אבל בארץ פחות מעריכים.

עוד באותו נושא

צמד ובישול לנאתכו, 3:3 דרמטי לצסק"א מוסקבה

לכתבה המלאה
ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה לפני דויד סילבה שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
קור רוח בהרגע האמת. נאתכו/GettyImages
"אתה מגיע בדופק גבוה ולמצב שרק לך יש מה להפסיד וכל הלחץ עליך. אתה צריך רק לדעת לשמור על קור רוח, שזה הכי חשוב. ולדעת לבעוט"

אתמול, רגע אחרי שער השוויון הדרמטי ארבע דקות בתוך תוספת הזמן, צייץ אחד האוהדים: "נאתכו הוא באלוטלי החדש של הפנדלים?". האיטלקי החזיק עד לפני שנה במאזן מושלם לאחר שדייק ב-21 בעיטות ברציפות, אבל אז החמיץ פעמיים במדי מילאן. בפעם השנייה שזה קרה, אחרי שמילאן סיימה ב-1:1 עם גנואה, צייץ החלוץ: "זה הסוף" ועורר גל שמועות לגבי עתיד הבעיטות שלו. באלוטלי המשיך כמובן לבעוט ולכבוש ובקיץ בחר בו "אינדיפנדנט" כאחד מעשרת בועטי הפנדלים הטובים מהשחקנים שיופיעו במונדיאל. עוד הופיע ברשימה חברו העתידי לליברפול סטיבן ג'רארד שהחמיץ בקריירה שבעה פנדלים בפרמיירליג.

אחוזי הדיוק של נאתכו מהנקודה הלבנה הם לא דבר של מה בכך. הנה מספר דוגמאות: הפנדליסט המוצלח בהיסטוריה של הפרמיירליג הוא מתיו לה טיסייה שהבקיע 25 מ-26 בעיטות (96.1 אחוזי הצלחה). לייטון ביינס שהחמיץ העונה פנדל ראשון בקריירה נמצא במקום החמישי. באנגליה יש המגדירים את ריקי למברט כפנדליסט המושלם והמספרים שלו מדברים על 34 בעיטות מוצלחות ברצף, אך רק שש מהן הובקעו במסגרת הפרמיירליג. אלן שירר לקח הכי הרבה פנדלים בהיסטוריה של הפרמיירליג ועומד על 83 אחוזי הצלחה.

אדן הזאר מוגדר על ידי רבים כבועט הטוב בעולם ועל פי נתונים רשמיים החמיץ רק בעיטה אחת בקריירה. רדאמל פלקאו החזיק ב-93.3 אחוזי הצלחה בימיו באתלטיקו מדריד, גם זלאטן איברהימוביץ' כמעט לא מפספס מהנקודה הלבנה ורשם בשבע השנים האחרונות שלוש החמצות בלבד. פרנצ'סקו טוטי הבקיע בקריירה 66 פנדלים בפחות מ-80 אחוזי הצלחה.

ומה לגבי שני השחקנים הבכירים בעולם? ליאונל מסי הבקיע במדי ברצלונה 43 פנדלים מ-54 בעיטות (79 אחוזי הצלחה) והוא המשיך כמובן לבעוט גם בתקופה שבבארסה שיחק שחקן עם אחוזי הצלחה גבוהים ממנו, דויד וייה, שעומד על כ-92 אחוזי הצלחה מהנקודה במהלך הקריירה. כריסטיאנו רונאלדו כבש בכל המסגרות 67 מ-75 פנדלים (89.3 אחוזי הצלחה), כאשר הנתונים הללו לא כוללים את ההחמצות שלו בגמר ליגת האלופות עם מנצ'סטר יונייטד ב-2008 ובחצי גמר נגד באיירן מינכן ב-2012. והם ממשיכים וימשיכו לבעוט. כנראה גם בגלל המלחמה ביניהם, אבל גם כי: "שחקן שבועט פנדל הוא שחקן ללא פחד", כמו שאמר בעבר ז'וזה מוריניו.

נאתכו עצמו הופתע מהנתונים. את הבעיטות שלו הוא לא סופר. "זה לא פשוט כמו שאנשים יושבים בבית וצופים", הוא אומר לוואלה! ספורט. "אתה מגיע בדופק גבוה ולמצב שרק לך יש מה להפסיד וכל הלחץ עליך. אתה צריך רק לדעת לשמור על קור רוח, שזה הכי חשוב. ולדעת לבעוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully