וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח השקט: עומר דמארי הפך לבאנקר אצל אלי גוטמן

8.10.2014 / 17:30

לא חזר על הטעות של שכטר, מילא בהצלחה את החור שהשאיר קודמו ומבתר הגנות למרות החזות השקטה והלוק של הילד הטוב. עומר דמארי סיפק באוסטריה וינה הרבה סיבות להפוך לבאנקר של אלי גוטמן. קמפיין טוב גם בנבחרת יקדם אותו ליעד הבא: הבונדסליגה

צילום: ניב אהרונסון. עריכה: קשת סידי

מאז שעומר דמארי הגיע לאוסטריה וינה, הוא שומע את השם פיליפ הוסינר. הוסינר היה הכוכב של הקבוצה, עד שעזב בקיץ האחרון לראן הצרפתית תמורת 2.5 מיליון יורו. אוסטריה וינה לא התלהבה למכור אותו. מנהליה ידעו שהוא שווה הרבה יותר, אך השחקן רצה את השינוי ולמועדון האוסטרי לא היו יותר מדי ברירות. באוסטריה וינה לא האמינו שימצאו בסכומים האלה משהו שדומה להוסינר וחששו לבור גדול בחלק ההתקפי, בעיקר בטור המספרים. רכישת דמארי והיכולת שהוא מפגין פוגגו לחלוטין את החששות. לוינה יש הרבה בעיות, התפוקה של דמארי היא לא אחת מהן.

למרות המחלה: ערן זהבי מבטיח "לעשות הכל" כדי לשחק

בשורות טובות לנבחרת ישראל? שניים מכוכבי קפריסין בספק

אייל משומר בטוח בעצמו: "אני המגן הטוב בישראל". ראיון

רוברטו קולאוטי מספר על ההבדלים בין ישראל לקפריסין

עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הבאנקר של גוטמן. דמארי/ברני ארדוב

נעליים גדולות

כדי להבין לאילו נעליים דמארי נכנס, צריך להסתכל על המספרים של הוסינר בשנתיים האחרונות. את עונת 2012/13 הוא סיים עם 39 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות. אשתקד הוא סיים עם 17 שערים ועשרה בישולים בליגה ובצ'מפיונס, כשהמשחק שמינף אותו יותר מהכל היה הניצחון הביתי 1:4 על זניט סנט פטרסבורג בשלב הבתים של הצ'מפיונס, בו כבש צמד ובישל שער נוסף.

כך הגדיר טומי פאריץ', המנהל הספורטיבי, את החתמת דמארי: "זה מעל ומעבר למה שציפינו למצוא. היה לנו את החשש שלאחר עזיבת הוסינר יהיה חור גדול בעמדה הזאת. קשה למצוא שחקנים ברמה שלו בסכומים שאנחנו משלמים, והעובדה שהצלחנו לצרף את דמארי היא הבשורה הטובה ביותר עבורנו הקיץ. יש לנו בעיות ואנחנו מאמינים שהקבוצה תהיה טובה יותר תוך כדי העונה וגם תתחזק. דמארי עבורנו הוא הבחירה הנכונה והכי טובה שיכולנו לעשות בקיץ".

עד עתה, בשמונה משחקים (שבעה בליגה ואחד בגביע), לדמארי יש שישה שערים ובישול, כולל שער הניצחון במשחק החוץ נגד רד בול זלצבורג. המספרים שלו מרשימים בעקבות כל מה שסובב אותו באוסטריה, רף הציפיות הגבוה והעובדה שזאת הפעם הראשונה בה יצא מישראל לשחק בחו"ל. ההערכה הגדולה לדמארי צריכה לבוא קודם כל מהפאן המנטאלי, וכך גם מתייחסים אליו באוסטריה.

ג'וזף מיכילאר, שחקן עבר ומי שהיה עוזר מאמן באוסטריה וינה, סיפר לוואלה! ספורט: "הליגה האוסטרית נחלשה בשנים האחרונות. פרט לקבוצות הבכירות אנחנו לא טובים יותר מהליגה בישראל או מליגות אחרות בקנה המידה הזה. למרות זאת, דמארי משחק כאילו היה כאן שנים. יש זרים שמגיעים ולא מוצאים את עצמם, כאלה שעשו משהו בכדורגל ויש מהם הרבה ציפיות. הוא נכנס לעניינים, יש ממנו ציפיות גדולות, נראה שהוא כל הזמן רוצה להוכיח כמה הוא טוב ולעשות את הקפיצה מאוסטריה וינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן אוסטריה וינה עומר דמארי. Christian Hofer, מערכת וואלה! NEWS
"יש ממנו ציפיות גדולות". במדי אוסטריה וינה/מערכת וואלה! NEWS, Christian Hofer

איש הסתרים

גם לאחר עזיבת הוסינר, חשוב להבין כי המספרים בהם מדברים באוסטריה וינה הם בקנה מידה נמוך יחסית. אף שחקן במועדון לא מרוויח יותר מ-200 אלף יורו גם בעונה הנוכחית (הוסינר הרוויח 280 בעונתו האחרונה במועדון), וכדי לצרף את דמארי בסכומים שעליהם דובר הם הסתייעו בגורם חיצוני. 400 אלף יורו לעונה, אותם צפוי דמארי להרוויח, הם פרי עמלם וכיסם של אנשים שעשו הכל כדי שהעסקה תצא לפועל.

הרבה מאוד אנשים ניצבו בפרונט של אותה עסקה בה נמכר דמארי ב-1.6 מיליון יורו, אך מי שעמד מאחורי הדיל המורכב הוא איש עסקים שמאוד מחובר לקהילה היהודית באוסטריה בכלל ולאוסטריה וינה בפרט. אותו אדם (שביקש לשמור על פרטיות ולא לפרסם את שמו) תרם מכספו וגייס מספר אנשים נוספים על מנת להשלים את העסקה. זאת ועוד, "איש הסתרים" היהודי אף היה מעורב ישירות במו"מ והגיע לארץ לפגישה מול שינו זוארץ והלוזונים. במכבי פתח תקוה הדגישו ואמרו: "ללא אותו יהודי טוב, שעשה ימים כלילות כדי שהעסקה תצא לפועל, דמארי לא היה מגיע לאוסטריה וינה".

מבחינת דמארי, מדובר ברווח, תרתי משמע. הקרבה לקהילה היהודית ולישראלים עושה עבורו את הכול להרבה יותר קל. אפילו כשחיפש דירה הוצמדה לו מתווכת ישראלית שהיגרה לאוסטריה ומדברת עברית שוטפת. היא ליוותה אותו דירה אחר דירה, עד שמצא את זאת שמתאימה לו. גם בקהילה היהודית דמארי נחשב לנכס שכולם רוצים לגונן עליו ובכל אפשרות גם לחבק.

פיליפ הוזינר שחקן אוסטריה וינה. AP
דמארי נכנס לנעליים שלו. הוסינר/AP

לא המתין לבונדסליגה

לולא דמארי היה סוגר באוסטריה וינה, היה סיכוי אמיתי שבשבוע-שבועיים שלאחר מכן הוא יסגור באחת מקבוצות הבונדסליגה. אדם קידן נפגש עם נציגי מיינץ וורדר ברמן באותם הימים. הרצינות האמיתית הייתה מצד מיינץ שחיפשה לפנות מקום בתקציב עבור דמארי, אך ההמתנה הייתה בגדר סיכון גדול מדי, והרצון הגדול של אוסטריה וינה הכריע.

מנג'ר מיינץ כריסטיאן היידל אמר לוואלה! ספורט: "דמארי היה אופציה מאוד מעניינת עבורנו, אבל היינו צריכים לפנות מקום בתקציב ולא הייתה סבלנות מצדו ומצד הנציגים שלו ואני מבין אותם. ישראלים לא הותירו רושם טוב בבונדסליגה, אך עדיין נראה היה שהוא שחקן שכן יכול להצליח כאן. לעבור דרך קבוצה כמו אוסטריה וינה לעתים זאת הדרך הנכונה ביותר להגיע מוכן יותר לבונדסליגה".

וזאת אולי הנקודה המכרעת בכל המעבר של דמארי – הוא נמנע מהטעויות של איתי שכטר ובן שהר, שלא התחיל ממעבר למקום שקצת גדול עליו והלך לאיבוד. ההחלטה מזכירה יותר את הבחירות של יוסי בניון, שמראסינג סנטאנדר עבר לווסטהאם והגיע לליברפול. המעברים הללו היו מתוזמנים פיזית, מנטאלית ומקצועית באופן כמעט מושלם. דמארי מתחיל את הקריירה האירופית שלו ברגל ימין ובבחירה נכונה, לעתים הקלף החשוב ביותר להצלחה ארוכת טווח ביבשת.

שחקני מיינץ חוגגים עם שינג'י אוקאזקי. GettyImages
דמארי היה אופציה עבורם. שחקני מיינץ/GettyImages

הבאנקר של גוטמן?

לאורך כל החודשיים האחרונים ולקראת ההכנות, אלי גוטמן הבהיר כי מבחינתו דמארי הוא באנקר בהרכב הנבחרת. על אותה הדעה חתומים גם עוזריו יוסי אבוקסיס ואריק בנאדו. תמימות הדעים של כולם מתבססת על כך שמעבר לכל שיקול מקצועי, דמארי הוא ה"רוצח השקט" היחיד כיום מהאופציות בשפיץ, כזה שנותן מספרים כמעט בכל משחק.

גורם בצוות המקצועי הסביר: "יש הרבה שיקולים בכל עמדה ועמדה. גם בעמדת החלוץ יש שיקול של תנועה, לחץ על ההגנה ומשחק עם הגב לשער. הכול נלקח בחשבון ואולי לדמארי אין כאן יותר מדי יתרון על אחרים. היתרון הגדול שלו היא יכולת ההכרעה. הוא הפך להיות שחקן של קבלות בכל משחק, וזה אולי מה שנצטרך יותר מכל נגד קפריסין. אי אפשר לדעת לאן המשחק יתפתח, אך נצטרך את השחקנים שבכל מצב יוכלו להכריע אותו לטובתנו".

רוצח שקט, שחקן הכרעה, קבלות בהתקפה - אפילו לאלון מזרחי הוא מזכיר מישהו: "דמארי הוא הכי טוב שיש לנו היום בהתקפה, ואין על כך עוררין. הוא סקורר ברמות הגבוהות ביותר, עשה שינוי גדול בהפועל תל אביב והפך מחלוץ טוב ושקט לאחד שיודע להיות קילר ולהכריע משחקים. גולים הפכו אצלו להרגל, וזה הדבר הכי חשוב שנבחרת ישראל יכולה להרוויח ממנו. מרבית המשחקים בטורניר הקדם אירופי הם ברמה נמוכה, ובדרך כלל שחקני הכרעה הם אלה שסוגרים עניין. ערן זהבי ודמארי הם הקלפים החזקים שלנו, ואולי העונה טוטו תמוז יצטרף. צריך לעבוד על המגרש, טקטיקה, לחץ, לחלק כוחות, הכול נכון. זאת בסך הכל נבחרת, ההשפעה של המאמנים לא כזאת גדולה ושחקני הכרעה הם אלה שיכולים לעשות את השינוי בקמפיין".

האווירון גם מנתח את שפת הגוף של דמארי: "הוא עדיין נראה הילד הטוב שלא רוצה להזיק. לפעמים זה מינוס, אבל הוא במצב שזה פלוס. הוא יודע להיות רע בתוצרת שלו ובמה שהוא דורש מעצמו וזה מה שחשוב. עדיף שלא ייראה מפחיד עבור אף נבחרת ויעקוץ בכל משחק, כולנו נרוויח מזה".

אלי גוטמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מאמין שדמארי ייתן לו מספרים בכל משחק. גוטמן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully