וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל משומר: "אני המגן הכי יציב בישראל. יש הוכחות, לא?"

7.10.2014 / 7:00

"אלה שצוחקים עליי, לא מעניינים. יש קומץ בארץ שדואג להרוס הכול. כל החיים התמודדתי עם תחרות, ועובדה שתמיד בחרו בי". אייל משומר יודע שיש אנשים שתוהים איך הוא בדרך להרכב הנבחרת, אבל אחרי שניצח כל רכש שהובא על המשבצת שלו במכבי חיפה, זה הזמן שלו לענות. ובענק

קובי אליהו

בווידאו: שחקני נבחרת ישראל מתכוננים לקפריסין

אם לשפוט לפי הרשתות החברתיות, אייל משומר לא היה מגיע לנבחרת לעולם. הביקורות בתקופה האחרונה, חלקן מוקצנות, רק חיזקו את המגן ששורד עונה אחר עונה, בכל פעם שנדמה שמכבי חיפה מחפשת מגן אחר. משומר שרד את הביקורות נגדו בדיוק כפי ששרד את עודד אלקיים, אוראל דגני ואלעד גבאי ומגנים אחרים בקריירה שלו.

"אני רואה ושומע חלק מהביקורות ואין ספק שאני צריך לשפר את הסיומת, את המסירה האחרונה, אבל מכאן ועד להרחיק לכת?", תוהה המגן. "העניין של המסירה הוא עניין של טיפה יותר ריכוז. לעשות את הדברים אני יודע, רק יותר ריכוז והכל יהיה בסדר".

אייל משומר, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"יכולים לדבר עליי, על המסירות שלי, בסופו של התוצאות מדברות. והתוצאות מראות יציבות". משומר/ברני ארדוב

"אז יכול להיות שהיית מגיע רחוק יותר אם המסירה הייתה טובה יותר?", שאלתי רגע לפני שעולה על המדים ומצטרף לאימון הנבחרת. "אני מסכים איתך, הייתי מגיע יותר רחוק אם המסירה שלי הייתה יותר טובה ומדויקת. הייתי מגן הרבה יותר טוב", הוא ענה. "אתה יודע, אני מגיע הרבה פעמים לחלק ההתקפי, יש אנשים שמסתכלים יותר על הכמות יותר מאשר האיכות. בסופו של דבר אני לא מתייחס לכל הדברים האלה. בסוף העונה, כל עונה, אני מסיים עם חמישה או ששה בישולים, שניים או שלושה שערים. כל עונה. זאת סטטיסטיקה טובה למגן. יכולים לדבר עליי, על המסירות שלי, בסופו של התוצאות מדברות. והתוצאות מראות יציבות. ראיתי ושמעתי ביקורות, ואין לי בעיה עם זה אם זה מה שמרגיש להם נכון לעשות. אולי משעמם להם".

אז משומר, ילד בן 31 עם ביקורת עצמית גבוהה, מודע לעצמו גם הפעם. עם שבע הופעות מאוקטובר 2007 ועד סלובקיה הוא עומד להפוך למגן מספר אחת של הנבחרת. רגע, שבע הופעות? מ-2007? הוא כבר מבין מה אני רוצה לשאול. "אני יכול לסכם לך את זה בהגדרה אחת: חוסר מזל", הוא אומר בביטחון. "עברתי פציעות, כל פעם שקיבלתי זימון הייתי מגיע והייתי נפצע, או נפצע קודם בקבוצה. אני חושב שזאת הסיבה העיקרית למספר הזימונים שלי. תראה, זה לא משהו שתלוי בי, זה מה שהמאמן בוחר. מבחינתי אני רוצה להיות כשיר להיות בריא. לכל אורך הדרך היה לי משחק בנבחרת, ואז הפסקה, משחק, ושוב זה חוזר חלילה. כן, יש לי חוסר מזל בנבחרת. אני מקווה מאוד שמעכשיו אהיה נקי מפציעות. כשאני בריא, אין לי ספק שאשחק קמפיין שלם".

אייל משומר, נבחרת ישראל בכדורגל, מול ניל מקגין, צפון אירלנד. ברני ארדוב
"המעמד שלי יציב בנבחרת, ברוך השם, חובת ההוכחה עליי כרגע". משומר במשחק נגד צפון אירלנד/ברני ארדוב

קצת מוזר שהמגן הכי דומיננטי בישראל לא מספיק יציב בנבחרת. אתה מרגיש כזה, המגן הכי יציב בישראל?

"יכול להיות שבתקופות מסוימות המאמן חשב ששחקן כזה או אחר בכושר יותר טוב. בשאר הפעמים סבלתי מחוסר מזל. אם אני המגן הכי יציב בישראל? כן, יש הוכחות שאני הכי יציב, לא? אני משחק קבוע במכבי חיפה, קבוע בהרכב. זה נראה ככה. אני לא אוהב לדבר על עצמי ולא לחלק לעצמי מחמאות. יש מאמן וצוות, הם קובעים ומזמנים את השחקנים בכושר הכי טוב. במהלך השנים הגיעו מגנים כדי להתחרות איתי, בוא נגיד את זה כך - אני אדם שאין לו בעיה עם תחרות. כל החיים התמודדתי עם תחרות, מבחינתי זה דבר בריא. יש מאמן ועובדה שתמיד בחרו בי".

אני מרגיש שאתה מרגיש פספוס ברמת הנבחרת.

"כן, זה נכון, כי יש לי הרגשה של פספוס. אבל אתה יודע מה? אני מסתכל קדימה, לא על מה שהיה. לא בוכה על חלב שנשפך, משתדל להתעסק במה שקורה ובמה שאפשר לתקן. המעמד שלי יציב בנבחרת, ברוך השם, חובת ההוכחה עליי כרגע. ברגע שאני אוכיח שמגיע לי, אמשיך להיות המגן של הנבחרת".

זאת גם התשובה לאלה שמפקפקים.

"כל אלה שמעבירים ביקורת, שמפקפקים, שצוחקים על חשבוני, הם האנשים האחרונים שמעניינים אותי. אני מתעלם מהביקורות האלה. זה לא מציק לי, אני כבר לא מתעסק בזה, כל אחד יכול לומר מה שהוא רוצה. כך נראה הכדורגל בארץ. את אייל משומר מעניין רק דבר אחד – מה המאמן חושב עליי, ומה המשפחה חושבת עליי. חשוב לי לא להכליל, כי בסך הכל יש בישראל אוהדים טובים שמעודדים, שבאים ותומכים בקבוצות. אני מדבר בעיקר על הקומץ. אלה שדואגים להרוס כל דבר טוב".

הקריאות והטוקבקים פוגעים לך בביטחון?

"זה לא פוגע בביטחון, אבל יכול להוציא מריכוז. אם זה במגרש, כמובן".

אוהדי מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
הביקורות לא פוגעות אבל מוציאות מריכוז. אוהדי מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

גוטמן זימן לצמד המשחקים מול קפריסין ואנדורה לא מעט מגנים מהירים.

"מאחורי ההחלטה לזמן שחקנים כמוני, או מגנים מהירים אחרים, עומדת מחשבה של המאמן. אני חושב שחלק מהשיקולים היו לזמן מגנים מהירים, בעיקר בגלל ההתקפה של קפריסין. בהזדמנות הזאת, אני שמח מאוד להיות מוזמן לנבחרת ומודה למאמן שבחר בי. זה באמת כבוד גדול בשבילי. עכשיו מה שנותר זה לעבוד קשה ולהביא תוצאות".

אתה מזהה בעיה בתהליך הייצור של מגנים בישראל?

"לכל קבוצה יש מגנים, השאלה באיזו רמה. יש מגנים טובים בישראל. אביתר אילוז ויובל שפונגין הם מגנים טובים, הכל עניין של תקופות. בתקופה מסוימת אפשר למצוא גם שחקן כמו בן בסט מחוץ לסגל הנבחרת. הכול תלוי ברוח התקופה, זה תלוש לחשוב שאין כאן מגנים טובים. שנים מדברים על הבעיה הזאת, גם בתקופה שבה היו מגנים טובים מאוד כמו קייסי, כמו גלאם וחרזי. בנבחרת של היום יש את בן הרוש, את טואטחה ועוד הרבה שחקנים שלא הוזמנו".

אתה מודע לעובדה שהפכת לשחקן ותיק? מבחינת גיל, רק בן חיים וברדה מבוגרים יותר.

"וואו, לא חשבתי על זה. אבל עכשיו שאני מסתכל על זה, כן, אני אחד השחקנים הוותיקים בנבחרת. האמת, אני עדיין מרגיש צעיר. לא מרגיש בן 31. מה זה אומר עכשיו? תראה, אחריות לוקחים לא מקבלים, ברגע שאתה משחק ונמצא בתוך העניינים אתה לוקח יותר אחריות. קח את טווח הגילאים בנבחרת, אין כבר ילדים בסגל. היא כבר בנויה מיותר שחקנים מנוסים שחוו ושיחקו משחקים באירופה, הרוב בני 25, לא 19-20. גוטמן הביא שחקנים מנוסים שעשו משהו בקריירה שלהם. זה יתרון".

ועם כל הניסיון הזה, מתבקש לשאול: למה אייל משומר אף פעם לא מועמד לצאת לאירופה?

"האמת, מאוד דגדג לי לצאת. היום אני בן 31, קרו הרבה דברים בדרך שמנעו ממני לעזוב את ישראל. אני מאמין שמה שצריך לקרות קורה מלמעלה. בגיל שלי קצת קשה לדבר על יציאה לאירופה, אבל לך תדע, אולי יקרה איזה נס. היו לי הצעות בעבר, לא בשנים האחרונות, אבל זה לא הסתדר. פעם כספית, פעם מבחינת המועדון".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"חלק מהשיקולים היו לזמן מגנים מהירים, בעיקר בגלל ההתקפה של קפריסין". גוטמן/קובי אליהו

כשמשומר מדבר בפתיחות על הבעיה הישראלית, קשה שלא לשאול אותו על רמת השוערים בישראל. למגן אין ממש ניסיון בתחום, אבל הוא לא יכול להתעלם מהאווירה סביב הנבחרת בימים האחרונים. יש כרגע בנבחרת שלושה שוערים שנמצאים בכושר טוב, כולם טובים לדעתי. זאת בעיה טובה ובריאה למאמן. מרציאנו בכושר טוב, הרוש חוזר לעצמו. צריך להבין, אנחנו רק בתחילת עונה. בעונה שעברה הרוש בכושר טוב מצוין, אבל הוא התחיל קצת מאוחר. אני מאמין שיחזור לכושר מהר".

מה אתם יודעים על קפריסין?

"מדובר בנבחרת טובה, יותר חזקה מקפריסין של פעם, זאת שאנחנו מכירים מקמפיינים קודמים. התקפית, יש להם חלק קדמי מאוד מהיר. הניצחון שלהם בבוסניה עשה טוב לבית, אבל הכל תלוי במה שנעשה במשחקים הבאים. אם נדע לחזור משני המשחקים הבאים עם ניצחונות, זה יעשה טוב לנבחרת. הכל תלוי בנו".

לנבחרת הנוכחית יש מנהיג?

"יוסי בניון הוא הקפטן והמנהיג של הנבחרת. כרגע הוא עבר פציעה, הוא חזר אבל ייקח לו קצת זמן להחלים ולחזק את הברך. אני מאחל לו שיחזור מהר לנבחרת. ברגע שהוא לא נמצא, ברדה הוא בעל הניסיון והמנהיג, וגם טל בן חיים לא מעט שנים בנבחרת. הנבחרת הזאת מורכבת מכמה מנהיגים".

אליניב ברדה חלוץ נבחרת ישראל (ימין) מול נוקרי רבישווילי שוער נבחרת גאורגיה. ברני ארדוב
המבוגר האחראי. ברדה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully