וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשו מי תובע את רמת השרון?

3.10.2014 / 11:00

בתחקיר שפורסם בוואלה! ספורט בעונה שעברה עלה חשד כבד לפיו דני לאופר, שניהל את המועדון ונמצא בהליכי פשיטת רגל, משך כספים דרך חברה בשם א.ל גלגלים. לאופר טען אז שהפסיק לעבוד שם, אבל היום החברה תובעת 241,700 שקל. סיפור חובה

דני לאופר. one
הוא טוען שהכול חוקי, ברמת השרון טוענים שהתביעה הזויה. לאופר/one

באפריל האחרון פורסם בוואלה! ספורט תחקיר אודות דני לאופר, שניהל בעונה שעברה את הפועל ניר רמת השרון, והקשר שלו לחברת "א.ל. שיווק על גלגלים", שנתנה שירותי ייעוץ בתשלום, לכאורה, לקבוצה. התשלום הקבוע לאותה חברה, שבכתובתה מצאנו את לאופר מתגורר, עורר לא מעט תהיות: ראשית, כי לאופר הוא גם האיש שניהל את הקבוצה. לאופר אמר בכמה הזדמנויות שהוא עושה זאת בהתנדבות. התהייה השנייה נגעה לכך שלאופר נמצא בהליכי פשיטת רגל. באותו תחקיר, אגב, הכחיש לאופר שהוא עדיין קשור לחברה המדוברת, וטען שאין קשר בין הקבוצה לבין החברה.

תחקיר וואלה! ספורט: האם דני לאופר מושך כספים מרמת השרון בניגוד לחוק?"

אבל לאחרונה הגיע לידי וואלה! ספורט כתב תביעה כנגד רמת השרון, ומי הצד התובע? "א.ל שיווק על גלגלים". סכום התביעה שהוגשה למוסד לבוררות של ההתאחדות הוא 241,700 שקל, עבור חוזה לעונה נוספת שלא מומש. באמצעות עורך הדין יוסי גאייר טוען לאופר כי בידיו הסכם לשנה נוספת כיועץ חברת "א.ל. שיווק על גלגלים", וכי נעשה לו עוול עם הפיטורים, לאחר שהציל את הקבוצה מפירוק.

אז אין קשר או יש קשר? כתב התביעה טוען נחרצות: "בחודש אוגוסט פנה ראש עיריית רמת השרון אל מר לאופר וביקש כי ייסע וייעץ בניהול הקבוצה. לאופר נעתר לבקשה, והסכים כי שכרו יעמוד על 12,000 שקל, בצירוף מע"מ, אשר ישולמו לחברה התובעת באמצעותה פעל". לאופר חזר לקדנציה נוספת במועדון בנובמבר 2013 ועל פי התביעה, לאחר חודשיים ללא תשלום נחתם בינואר 2014 חוזה משודרג. על פי ההסכם לשנה, שכרו של לאופר עלה ל-19 אלף שקל בחודש.

ביתו של דני לאופר ברמת השרון. יוסי ציפקיס
תיבת הדואר שעליה שם החברה "א.ל. שיווק על גלגלים"/יוסי ציפקיס

כאמור, לפי ידיעה שפורסמה בוואלה! ספורט, לאופר הינו פושט רגל ושרוי בחובות של 70 מיליון שקל להוצאה לפועל, ועל כן כלל לא יכול היה לעמוד בראש הקבוצה ולחתום על מסמכים. על פי חוק פשיטת הרגל, נאסר עליו לעמוד בראש חברה או תאגיד, במישרין או בעקיפין. מדובר, אגב, בעבירות אשר דינן כשנה עד שלוש שנות מאסר.

לפי גורמים במועדון, לאופר אכן עשה זאת. בתחקיר אודותיו טענו גורמים ש"א.ל שיווק על גלגלים" זו הדרך של לאופר למשוך שכר מרמת השרון, שכן אסור לו לכהן בתפקיד רשמי בהנהלת הקבוצה – כך לפי החוק. לאופר, כאמור, הכחיש את הקשר ל"א.ל. שיווק על גלגלים", טען שהיה שכיר בחברה ואינו עובד שם עוד. בתחקיר פורסם שכתובת החברה, "א.ל שיווק על גלגלים", היא ככל הנראה מקום המגורים העכשווי של לאופר ושם חונה הרכב שלו מדי ערב. עוד פורסם שהעסק רשום על שם אורה יודקביץ', לפי גורמים בת זוגו של לאופר אז. יודקביץ' הכחישה בזמנו קשר לחברה, אך שינתה את גרסתה וטענה כי היא אכן הבעלים של החברה. כשנשאלה אילו שירותים נותנת החברה לרמת השרון, ניתקה יודקביץ' את השיחה.

ההתאחדות לכדורגל הגיבה לאותו תחקיר ושם אמרו: "אנחנו מעבירים את הממצאים ל"ויצמן יער", על מנת שיבדקו האם לאופר עובר על תקנון ההתאחדות ו/או חוקי המדינה". בפועל, לא התרחש יותר מדי. לאופר המשיך בתפקידו, כרגיל. עם סיום העונה החליטו ברמת השרון לסיים את ההתקשרות עם לאופר, בעיקר בשל התנהלותו וסימני השאלה הסובבים אותו – כך טוענים שם.

אם כן, נראה שלאופר ניסה אז להסתיר כל כך את הקשר שלו לחברה או למועדון, והנה – התביעה שהוגשה על ידי אותה חברה מוכיחה אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים דני לאופר בעלים הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
בהתאחדות העבירו את הממצאים, לאופר המשיך לעבוד/ברני ארדוב

התביעה, אם כן, מציינת כמעט בכל סעיף אפשרי את הקשר של לאופר לחברה "א.ל. שיווק על גלגלים". שם הוא מוגדר, לפי התביעה, כיועץ של החברה שנותנת את שירותיה למועדון. ברמת השרון הגיבו בגיחוך על הטענה הזו: "הלוואי והיה יועץ. עם הייעוץ שלו, הקבוצה הגיעה לגירעון של יותר משני מיליון שקלים, ובקושי עמדה על הרגליים. לאופר זה "א.ל. שיווק על גלגלים", הוא חתם כאן על קבלות של החברה ולא ניתנו ממנה שום שירותים. זה הכיסוי שלו".

לזכותו של לאופר ייאמר שאכן נחתם הסכם לשנה נוספת על ידי מנכ"ל העמותה רז משולם, ויו"ר העמותה יוסי זבידה. טענת רמת השרון היא שלאופר למעשה היה האיש החזק וניהל את המועדון.

מעבר לכך, ברמת השרון חזרו וטענו כי העבירות שיוחסו ללאופר בתחקיר וואלה! ספורט, ביחד עם עבירות נוספות שלטענתם נעשו במסגרת המועדון, לא יאפשרו לו לקבל את הפיצויים באף בית משפט בישראל. בנוסף לכך, מדובר בתביעה של חברה ולא של בעל תפקיד. בעקבות זאת דרשה רמת השרון מההתאחדות לקיים דיון מיוחד בנושא. בהתאחדות אכן קבעו דיון כזה, כולל מינוי של נציג מטעמם שיקבע האם ניתן לדון בתביעה למוסד לבוררות או שיפנו את הצדדים לבית המשפט.

שחקני הפועל ניר רמת השרון עצובים לאחר הירידה. אדריאן הרבשטיין
"הלוואי והיה יועץ. עם הייעוץ שלו, הקבוצה הגיעה לגירעון של יותר משני מיליון שקלים, ובקושי עמדה על הרגליים". הקבוצה לאחר הירידה ללאומית. לכל המצולמים אין קשר לכתבה/אדריאן הרבשטיין

***

דיברנו עם לאופר ביום חמישי, ולפני שנביא את תגובתו – מילה במילה – בואו ניזכר במה שאמר בפעם הקודמת.

דני לאופר, יש ספק בשם "א.ל. גלגלים" שרמת השרון העבירה אליו כספים. במועדון אומרים שאתה קשור אליו.

?נכון, רמת השרון קיבלה ייעוצים בשעתו. היום הם כבר לא מעבירים להם כסף?.

הספק הזה, אילו שירותים הוא נותן?

?בשעתו ניתנו שירותי פרסום, ספונסרים... אני לא קשור, הייתי שכיר בחברה, אני לא קשור לחברה?.

אתה שכיר בחברה?

?הייתי. הייתי?.

גם בינואר "א.ל. גלגלים" קיבל כסף מרמת השרון.

?כי היו חייבים להם את זה לפני שמונה חודשים ולא שילמו להם. התשובה שלי מאוד ברורה - אין קשר בין שיווק על גלגלים לרמת השרון?.

הכתובת של החברה היא סמטת דולב 5 ברמת השרון, ואמרו ששם אתה מתגורר. יש תמונות…

?אז אמרו לך..?

אתה גר שם?

?תכתוב מה שאתה רוצה. אני לא מגיב יותר אליכם כי זה לא יעזור. אתה עושה לי פה חקירות. חבר, תכתוב מה שאתה רוצה. איך אני איתך??.

ביתו של דני לאופר ברמת השרון. יוסי ציפקיס
הכתובת היא זו שבה אמרו שאתה מתגורר. יש תמונות. "תרשום מה שאתה רוצה"/יוסי ציפקיס

?כבר דיברנו על הסוגיה הזו?, אמר דני לאופר לוואלה! ספורט ביום חמישי האחרון. ?עברנו את זה. כונס הנכסים שלי, הנאמן, כבר עבר את זה. בדקו אותי, חקרו אותי מכל הכיוונים. הם (רמת השרון) יכולים לטעון ולהגיד מה שהם רוצים - הכול טופל ונחקר. הייתי בחקירות ויצאתי נקי. לא עשיתי שום עבירה, שום פעולה נגד החוק - הכול היה "א.ל. שיווק על גלגלים". הכול נכון והכול קיים, וחשבוניות יצאו כחוק וכדין ואני לא חושש.

?אתם יודעים מה? הכתבה שעשיתם עליי אז? הצלתם אותי. חשבתם שתפסתם דג שמן שעושה קומבינות, נוכל ורמאי שמחזיק מיליונים ומיליארדים ומכוניות וצילומים - ויצאתם צ?יוואווה. קראו לי לחקירה, בדקו אותי, הבאתי את כל הניירת והכול היה תקין. עכשיו ברמת השרון נזכרים לבוא אליי כי אני תובע אותם?.

אבל בתביעה כתוב ש"א.ל. שיווק על גלגלים" תובעים אותם.

?'א.ל. גלגלים' עשתה את החוזה עם רמת השרון?.

הם אומרים שאתה קישרת בין הצדדים ושאתה חתום על החוזה.

?אני לא חתום. 'א.ל. גלגלים' חתומים, לא אני. אני עובד ב'א.ל. גלגלים'?.

חזרת? כי בשיחה הקודמת שלנו אמרת שהפסקת לעבוד שם.

?תקשיב. ב'א.ל. שיווק על גלגלים' אני שכיר גם היום. לא אמרתי שאני לא. טענתי אז, וזה נבדק, שהכסף שרמת השרון שילמה והחוזה שהיא עשתה הוא מול 'א.ל. שיווק על גלגלים'?.

ומה ?שיווק? נותנים לרמת השרון?

?לא נותנים כלום?.

על מה החברה תובעת את רמת השרון?

?יש הסכם בכתב… על כל העונה הקרובה… 2014/15. עד 31 בדצמבר 2014?.

אבל בשיחה הקודמת בינינו אמרת שההסכם בין רמת השרון לבין החברה תם (הציטוט המדויק, אגב - ?אין קשר בין 'שיווק על גלגלים' לבין רמת השרון?…).

?לא אמרתי דברים כאלה. אתם כותבים מה שאתם רוצים…?.

גם אז וגם עכשיו, אנחנו כותבים מילה במילה מה שאתה אומר.

?תקשיב טוב: 'שיווק על גלגלים' - דני לאופר עובד שם. זה נבדק כבר. כל כסף ששולם, שולם ל'שיווק על גלגלים', ואני שכיר שם. אגורה שחוקה לא יצאה מרמת השרון לכיס של דני לאופר?.

אתה יודע מה רומזים - שאתה זה "שיווק על גלגלים", ושזו הייתה הדרך של רמת השרון להעביר לך כסף.

?יש הבדל בין רמיזה לחוק. ברגע שאני ממלא את ההוראות והחוק, ולא הוצאתי צ?ק ללאופר, ולא (עשיתי) פעולות לא חוקיות ברמת מדינת ישראל…?

אם החברה תובעת, למה בהתאחדות לכדורגל? למה לא בבית משפט? ברמת השרון אומרים שחברה צריכה לתבוע בבית משפט.

?הם אומרים, ומה שיקרה יקרה. אם בהתאחדות, בהתאחדות, ואם בבית משפט, בבית משפט?.

***

בחזרה לכתב התביעה אותו הגישה א.ל. שיווק על גלגלים כנגד רמת השרון. בסעיף 13 נכתב: "בשיחות בין הצדדים ניסתה רמת השרון לאיים כי תפרסם שמר לאופר נמצא בהליכי פשיטת רגל, עובדה אשר תבאיש את ריחו ואף עלולה לפגוע בסיכוייו לסיים את הליכי חדלות הפירעון בהם הוא נמצא. יובהר מיד כי לאופר לא הסתיר כי נקלע להליך חדלות פירעון וכי ניסה לשקם עצמו בין היתר בעבודה אצל הנתבעת". עוד צוין: "יתרה מכך, עניין העסקתו היה בידיעת הנאמן שמונה לו, ובברכתו. עוד יובהר כי הנאמן אף נתן את הסכמתו לכך שיינתן הפטר למר לאופר".

שוחחנו מספר פעמים עם אותו נאמן, רמי קוגן. הוא הופתע אז מתפקודו של לאופר כיו"ר רמת השרון ומהעובדה כי הוא חותם על מסמכים והבהיר כי יזמנו לחקירה בנושא. את תגובתו של קוגן, השבוע, לא היה ניתן להשיג.

תגובת רמת השרון: "הוגשה תביעה הזויה על ידי אדם שטען כל העת שהמועדון יקר לו. מסתבר שכל מה שעניין אותו זה איך להיטיב עם לאופר עצמו ולדאוג לענייניו. לבד מכך, ישנן סוגיות קשות בעניין חוקיות ההסכם ויותר מכך בהגשת התביעה דווקא למוסד לבוררות של ההתאחדות ולא לבית המשפט המוסמך, שהרי מדובר לטענת מר לאופר בהסכם בין חברה שנותנת שירותים למועדון כדורגל. כשנוח למר לאופר הוא מציג את הנושא כהסכם שירותים של חברה כמו 40 ספקים נוספים, וכשלא נוח לאו הוא טוען שהוא יועץ בעל תפקיד והאיש החזק במועדון. אין לנו ספק שהתביעה ההזויה הזאת תידחה על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully