וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: האם דני לאופר מושך כספים מרמה"ש בניגוד לחוק?

כפושט רגל, לדני לאופר אסור לנהל קבוצה. אבל מה עם הכסף? מתברר שרמה"ש שילמה כסף לא.ל גלגלים, חברה שלאופר גר בכתובתה. מנכ"ל לשעבר: "זאת חברה שקשורה ללאופר". היו"ר לשעבר: "הוא קיבל שכר". גורם סבור: "זה הוא". לאופר: "הכל כחוק". דין עבירות כאלה: עד 3 שנות מאסר

דני לאופר. one
הוא טוען שהכול חוקי. האומנם? דני לאופר/one

הפועל ניר רמת השרון תפגוש בשבת את הפועל חיפה למשחק קריטי עבורה בליגת העל. אך בקבוצה זו, לפחות בשנה האחרונה, קשה מאוד להתרכז רק בכדורגל. חילופי תפקידים בהנהלה, פיטורי מאמנים ופרשיית הימורים שבה נחשדו שחקני הקבוצה. אבל זה לא הסוף. לפי תחקיר וואלה! ספורט שנמצא לפניכם, עולים חשדות לאי סדרים כלכליים וניהוליים בתוך המועדון ומול היו"ר דני לאופר. לאופר, שכפושט רגל אינו יכול לעמוד בראש תאגיד והצהיר בעבר שעובד במועדון בהתנדבות ושאינו מחזיק בזכות חתימה, אכן מקבל שכר בדרך זו או אחרת, לפי החשדות והתגובות שעולים בכתבה. יתרה מכך, הוא גם חתום על עסקאות ומשויך, לפי גורמים ברמת השרון, לספק חיצוני שקיבל צ'קים מהמועדון גם העונה. איך עושים זאת? איך מעבירים כסף לחברה שיו"ר הקבוצה גר בכתובת שבה היא רשומה? הנה סיפור שכל חובב כדורגל ישראלי חייב לקרוא.

דני לאופר (שמאל) בישיבת מועצה רמת השרון. קובי אליהו
מה בדיוק קורה ברמת השרון? לאופר, משמאל, בישיבת המועצה. ליתר המצולמים אין קשר לכתבה/קובי אליהו

***

בנובמבר נחשף ב"וואלה! ספורט" כי יו"ר הפועל ניר רמת השרון, דני לאופר, נמצא בהליכי פשיטת רגל ועל פי חוק אסור לו לכהן בתפקיד ניהולי או להיות בעל עניין בתאגיד או עמותה. רשם התאגידים אף שלח לרמת השרון מכתב בעניין וביקש הבהרות, אך משום מה כולם החליטו לשתוק ולא באמת לבדוק את הנושא לעומק. ובכן, בלשון עדינה, לפי המסמכים והעובדות והתגובות שתקראו כאן בהמשך, אולי כדאי שמישהו סוף סוף יבדוק את מה שקורה במועדון הפועל ניר רמת השרון.

בדיקת וואלה! ספורט דאז העלתה ממצאים קשים לגבי התנהלותו הכלכלית של לאופר בפן האישי. הנה העובדות: בחודש יולי 2009 הוצא - ולא בפעם הראשונה - נגד לאופר צו כינוס. מדובר בצו שניתן במסגרת הליכי פשיטת רגל ובמסגרתו מועברים נכסי החייב לפיקוחו של הכונס הרשמי. עם מתן הצו, לא ניתן לפתוח בהליכים נגד החייב ללא אישור בית המשפט. זאת ועוד, על פי הפקודה, חייב שהוגדר פושט רגל אינו יכול להחזיק צ'קים או כרטיס אשראי ללא אישור מהמנהל המיוחד של התיק. ממה שידוע, לאופר לא קיבל אישור לכך. מי שמונה למנהל המיוחד של התיק הוא עורך הדין רמי קוגן שרק הסכים לומר אז: "אני מאשר שאני המנהל המיוחד של התיק והוא כרגע עומד בעינו עם צו כינוס ובהליכי פשיטת רגל".

ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! ספורט עולה כי סך חובותיו של לאופר להוצאה לפועל עמדו על 68,699,355.81 שקל, נכון ל-28 באוקטובר 2013. מדובר בחובות לנושים שונים, פסקי דין שלא שולמו וכן דמי מזונות. על פי סעיף 42 לחוק פשיטת הרגל, לאופר לא יכול לכהן בתפקיד ניהולי בתאגיד או עמותה, ובעקבות החשיפה דאז נשלחה למועדון בקשה להבהרה מטעם רשם העמותות בנוגע לתפקודו של לאופר במועדון, אך עד עתה הנושא לא טופל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרטי א.ל. גלגלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאופר עצמו אמר אז בתגובה ל"וואלה! ספורט": "אני משמש מנכ"ל שעושה הכול בהתנדבות, לא מקבל תמורה. באתי לעזור ובזה נגמר העניין. לא חותם בשום מקום, אין לי שום חתימה - לא צ'קים ולא עמותה ולא כלום. באתי לעזור בלבד. המילה יו"ר היא רק תואר. אין לי את הזכויות שיש לכל יו"ר במועדון אחר. עכשיו יארגנו את כל העסק, יהיו זכויות חתימה חדשות. לא לי – לי אסור. יהיה יו"ר עמותה והוא יהיה בעל זכויות חתימה. יביאו מישהו מתוך העמותה הקיימת והוא יהיה יו"ר העמותה. אז מה לא תקני בזה? מי קובע אם זה תקני? מאיר יצחקי קובע?".

אז זהו, שלאופר על הנייר אולי לא מקבל שכר, אך כפי שעולה מגורמים בתוך רמת השרון, מאחורי הקלעים הדברים שונים לגמרי. הקדנציה הנוכחית היא השנייה של לאופר ברמת השרון. הוא עבד במועדון גם בעונה שעברה לצד טל עזגד, פוטר במאי והוחזר בנובמבר לאחר התפטרותו של היו"ר הקודם רפי יצחק. בשתי הקדנציות של לאופר התבצעו תשלומים לספק בשם א.ל. גלגלים, בסכומים של 14-20 אלף שקל, ולעתים אף יותר. התשלומים הללו מופיעים בספרי המועדון. בעקבות המצב הכלכלי נדרשו במועדון לדווח על כל שקל שיוצא, ולאן הוא מיועד. אלא שלפי גורם מרמת השרון, מספק זה לא ניתנים שירותים במועדון, כך לפי גורם שאמר: "הספק הזה הוא דני לאופר בכבודו ובעצמו. זו חברה שרשומה על שם בת זוגו, או מישהי שהוא מכיר, אך הוא מנהל את כל העסק וזו הדרך שבה הוא מושך כסף מהמועדון, בנוסף לרכב ולהוצאות דלק שהוא מקבל".

לפי רשם החברות, כתובתה של החברה א.ל. גלגלים היא ברמת השרון. על תיבת הדואר של הדירה הספציפית שבקומה הרביעית אכן רשום שם החברה, אך עושה הרושם כי מי שמתגורר בדירה הוא לא אחר מאשר דני לאופר. כפי שניתן לראות בתמונות, הרכב של לאופר, אותו קיבל מרמת השרון, חונה בחניה הפרטית של גרי הבניין. שכנים עמם שוחחנו אישרו את הפרטים, וכולם זיהו את הדירה שבקומה הרביעית כדירה שבה מתגורר דני לאופר.

ביתו של דני לאופר ברמת השרון. יוסי ציפקיס
רכבו של לאופר/יוסי ציפקיס

***

לטענת לאופר עצמו, בית המשפט הכיר בו רשמית כפושט רגל וככזה חלות עליו הוראות סעיף 42 א' לפקודת פשיטת רגל, מהן עולה שאסור לו לשמש כבעל תפקיד רשמי ברמת השרון. סעיף 42 א' (ג) קובע: "חייב שהוכרז פושט רגל לא ייסד תאגיד ולא יהיה בעל ענין בתאגיד, במישרין או בעקיפין, לרבות יחד עם אחר או באמצעות אחר, אלא אם כן אישרו זאת מראש בית המשפט או הנאמן. בעל עניין - כמשמעותו בחוק ניירות הערך ולגבי תאגיד שאין לו הון מניות - מי שהינו חבר בתאגיד או חבר הוועד או המנהלה של אותו תאגיד". לכאורה, במעשים אלה יש עבירה על כל הסעיף - הוא גם בעל עניין בחברה, לכאורה, וגם נושא בתפקיד ניהולי ומושך כנראה כספים מהמועדון דרך תאגיד שהוא עומד מאחוריו.

על פי החוק, דין עובר עבירות אלה עומד על בין שנה לשלוש שנות מאסר. ללאופר יש לא מעט נושים אשר מנסים לגבות את החובות. אחד הנושים אף סיפר כי הם מנסים בכל דרך להוכיח כי לאופר מרמה את בית המשפט על מנת לקבל לפחות חלק מכספם חזרה.

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים דני לאופר בעלים הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
התנהלות בעייתית. לאופר/ברני ארדוב

***

החברה א.ל. שיווק על גלגלים רשומה בפועל על שם אורה ניסים-יודקביץ', אשר ברמת השרון טוענים כי היא בת הזוג לחיים של לאופר או נמצאת איתו בקשר טוב מסוג אחר. ביקשנו מגברת יודקביץ' תגובה בנוגע לחברה ופעילותה מול רמת השרון והקשר שלה עם לאופר.

אורה, אנחנו עושים תחקיר על התנהלות קבוצת הפועל ניר רמת השרון. אחד הספקים שלה הוא א.ל גלגלים. במסמכי רשם החברות את מופיעה כבעלים של החברה.

"ממש לא".

מה זאת אומרת לא? את לא בעלים של החברה?

יודקביץ' ניתקה את השיחה.

ביתו של דני לאופר ברמת השרון. יוסי ציפקיס
וזו תיבת הדואר של החברה ברחוב סמטת דולב 5 ברמת השרון/יוסי ציפקיס

***

מעבר לכך, לאופר טען כי אין לו זכות חתימה במועדון והוא לא מתעסק בצ'קים וכספים אך מתוך המועדון מספרים שהוא כן חותם על לא מעט מסמכים, חוזים עם שחקנים ושחרורים, וכפי שניתן לראות במכתב השחרור של אחד השחקנים שמפורסם כאן. גורם במועדון אמר: "לאופר הוא כל יכול במועדון, הוא מייצג אותו במנהלת, מנהל את כל העניינים כאן ושולט בהכל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

דני לאופר, יש ספק בשם א.ל. גלגלים שרמת השרון העבירה אליו כספים. במועדון אומרים שאתה קשור אליו.

?נכון, רמת השרון קיבלה ייעוצים בשעתו. היום הם כבר לא מעבירים להם כסף?.

הספק הזה, אילו שירותים הוא נותן?

?בשעתו נתן שירותי פרסום, ספונסרים, נתן. אני לא קשור, הייתי שכיר בחברה, אני לא קשור לחברה?.

אתה שכיר בחברה?

?הייתי. הייתי?.

ועכשיו כשאתה ברמת השרון…

?מה זה קשור לכדורגל, אפשר לדעת? מה הקשר - יש 40, ספקים מה הקשר של שיווק גלגלים או מה אני מקבל או אם אני מקבל כסף או קיבלתי כסף הוא שהוא נתן ואני קיבלתי וההוא לקח? יש עבירה פלילית פה??.

לפי החוק, לפושט רגל אסור לייסד או להיות בעל עניין בתאגיד. אמרת בעבר שאתה עובד בהתנדבות ברמת השרון, למשל. לא מקבל מהם כסף.

?גם אם אני עובד כשכיר, מותר לי לעבוד בתאגיד, תבדקו את זה. אני אומר לך שהכול בולשיט, כל מה שאמרו לך. מי שמחפש את רמת השרון זה אותו מאיר יצחקי שמחפש לעבוד עליך ולעבוד על כולם?.

גם בינואר הנוכחי א.ל. גלגלים קיבל כסף מרמת השרון.

?כי היו חייבים להם את זה לפני שמונה חודשים ולא שילמו להם. התשובה שלי מאוד ברורה. אין קשר בין שיווק על גלגלים לרמת השרון?.

ומה הקשר שלך לאורה יודקביץ??

?שום קשר?.

איך יכול להיות שהכתובת של החברה מופיעה בבית שאתה מתגורר בו, לכאורה, או לפחות שם הרכב שלך חונה כל הזמן?

?חבר, אני לא חייב לך כלום. אתה חוקר מס הכנסה??.

לא.

?אז אני לא חייב לך דיווח?.

אני רוצה שתיתן לי דיווח, בשבילך.

?אני לא חייב לך דיווח. אני רואה שאתם מחפשים את הזבל ואת השיט, אז אל תדברו איתי. תכתבו מה שאתם רוצים. התרגלתי כבר לזה. ותמשיכו ככה?.

הכתובת של החברה היא זו שבה אמרו שאתה מתגורר. יש תמונות…

?אז אמרו לך..?

אתה גר שם?

?תכתוב מה שאתה רוצה. אני לא מגיב יותר אליכם כי זה לא יעזור. אתה עושה לי פה חקירות. חבר, תכתוב מה שאתה רוצה. איך אני איתך??.

אני רוצה לכתוב מה שאתה רוצה.

?אתה מתחיל בחקירות. אני נותן לך תגובה - שום דבר פה לא נכון. ואני לא בחקירה שלך. אני לא עושה שום דבר נגד החוק אני לא בעמותה אני לא חותם אין לי זכות חתימה אין לי שום דבר שהוא בניגוד לחוק מכל מה שאני עושה. אם רוצים להכפיש את שמי, תכתבו. ואל תתקשר אליי בחיים יותר. לא רוצה להגיב יותר כי אין לי כבר כוח לזבל שאתם מנסים להוציא. כל הזמן מחפשים את המיץ של הזבל. ואל תתקשרו אליי יותר זה נגמר. כתבתם פושט רגל, אתם רוצים להמשיך, תמשיכו. אני עובד כחוק. יש עורכי דין לעמותה ויש יועץ משפטי. הכול כחוק. אם אתה מחפש רכילות מרושעת של לכלוכים אל תדבר איתי יותר בחיים. תהנו מהכתבה, עוד יומיים יעשו ממנה דגים?.

ביתו של דני לאופר ברמת השרון. יוסי ציפקיס
אתה גר שם או לא?/יוסי ציפקיס

***

במאי האחרון דני לאופר פוטר מרמת השרון אך יחד עם זאת ניתנו שני צ'קים נוספים עבור א.ל גלגלים ביוני וביולי. המועדון היה אז תחת ניהולו של היו"ר שהתפטר רפי יצחק והמנכ"ל אבישי רן. שאלנו רפי יצחק בנוגע לצ'קים שניתנו לא.ל גלגלים, והוא ענה: "לא מבין לאן אתה מנסה לחתור, אילו התחייבויות קודמות שקיבלתי כירושה לא.ל. גלגלים ודני לאופר".

א.ל גלגלים זה למעשה הדרך לשלם שכר של לאופר?

"אתה שואל או עונה? תשמע חביבי, אני כבר לא שם, תפנה לדני לאופר".

כשהיית ברמת השרון היית עם רכב יונדאי, שעבר לאחר מכן ללאופר?

"כן, אבל מה זה קשור? אני לא מבין למה אתה מבלבל לי את המוח, אני מחוץ למועדון, תשאל את מי ששם".

לפי גורמים, אתם נתתם את הצ'קים באופן אישי ללאופר והוא עומד מאחורי א.ל גלגלים.

"אמרתי לך, היו התחייבויות קודמות ללאופר ולחברה הזאת שנכנסתי וזאת הייתה עובדה מוגמרת. מעבר לזה תפנה למי שצריך ואל תטריד אותי, תודה".

קיבלתם שירותי ייעוץ, פרסום או שיווק מהחברה הזאת?

"לא שאני יודע על דבר כזה, אבל אני אני כבר לא שם וזה לא מעניין אותי. יום טוב".

רפי יצחק, יו"ר עירוני רמת השרון. מגד גוזני
"היו התחייבויות קודמות ללאופר ולחברה הזאת שנכנסתי וזאת הייתה עובדה מוגמרת. מעבר לזה תפנה למי שצריך ואל תטריד אותי, תודה". רפי יצחק/מגד גוזני

***

היו"ר לשעבר, האחראי על מחלקת הספורט בעיריית רמת השרון ומי שמופיע עד היום כבעל זכות חתימה בהתאחדות, טל עזגד, תחתיו עבד לאופר בעונה שעברה ואותו החזיר בעונה הנוכחית, נשאל גם הוא בעניין.

עזגד: "א.ל. גלגלים? ספק של מי? לא שמעתי על זה. לא יודע מה זה. אתה מדבר על העמותת כדורגל אני לא הייתי מורשה חתימה. אני הייתי יושב ראש בשנה שעברה אבל לא מכיר ספקים, לא ניהלתי את המערכת מהבחינה הזו. היה מנכ?ל שניהל. הם יכולים לתת לך את האינפורמציה. לא מכיר, זה כמו שתשאל אותי מי נתן עוגות וכאלה?.

אמרו לנו שלאופר קשור לזה.

?לא שידוע לי. לא מוכר לי?.

טל עזגד יו"ר עירוני רמת השרון. נמרוד סונדרס
"ספק של מי? לא שמעתי על זה. לא יודע מה זה". טל עזגד/נמרוד סונדרס

פנינו למנכ"ל עליו עזגד מדבר, אבישי רן, אשר שימש בתפקידו מספר שנים ועזב יחד עם רפי יצחק בנובמבר האחרון. רן היה מאלה שחתומים על הצ'קים שניתנו ללאופר וכנשאל בעניין ענה: "אני הייתי תחת הממונים עליי ועל פי מה שאמרו לי ניתנו הצ'קים. לאופר פוטר והצ'קים ביוני-יולי היו מעין פיצוי שניתן לו על חודשיים נוספים. א.ל. זאת חברה שקשורה לדני לאופר, אבל אני לא שם וזה כבר לא מעניין אותי".

טל עזגד טוען שלא שמע על כלום ואתה היית זה שניהלת את כל העניינים.

"זה נראה לך רציני? שנינו יודעים שלא הייתי בתפקיד מנכ"ל קלאסי ועשיתי מה שאמרו לי מלמעלה. מי שהעסיק את דני לאופר, קבע את תנאי השכר שלו וטיפל בכל העניינים היה טל עזגד. אני עשיתי רק מה שנתבקשתי על ידו בנושא".

קיבלתם איזשהם ייעוץ, שירותי פרסום או שיווק מהחברה הזאת?

"לא. אני לא יודע על דבר כזה אבל אני אני כבר לא שם וזה לא מעניין אותי. יום טוב".

אז חזרנו לעזגד.

עזגד, אבישי רן טוען שמי שעבד מול לאופר בכל העניינים היית אתה.

"אין לי מושג על א.ל. הגלגלים, דני לאופר אכן הועסק באגודה, אני לא יודע מה הבעיה. אין לי מושג מי זה הספק הזה. לאופר אכן הועסק באגודת הספורט, בקבוצת הכדורגל, זה לא סוד. הוא היה עוזר שלי, בשכר, הוא ניהל את הקבוצה. קיבל שכר. איך הוא קיבל את השכר אני לא יודע כי אני לא הכנתי לו משכורות ולא ספקים. לא ניהלתי מעולם את הדבר הזה".

המאפייה מחוץ לאצטדיון גרונדמן. ברני ארדוב
מה עוד מתבשל באצטדיון גרונדמן?/ברני ארדוב

יום לאחר השיחה הראשונית ליודקביץ', ניסינו לדבר עמה שוב, הפעם ממספר אחר.

האם את הבעלים של הספק א.ל. גלגלים?

"אני הבעלים הבלעדיים של החברה".

איך את קשורה לדני לאופר?

"אני נותנת שירותים אבל מה זה קשור? אני לא נותנת שירותים לרמת השרון".

אפשר לשאול מה הקשר שלך ללאופר?

"מה זאת אומרת מה.."

אתם בני זוג?

"מה פתאום?"

אמרו לנו שכן.

"זה לא נכון... ומה קשור? מה זה קשור אליי?".

את יכולה להסביר איזה שירותים החברה שלך נותנת?

"אין לי שום רצון לתת לכם אינפורמציה".

יודקביץ' ניתקה את השיחה, שוב.

את תגובת יו"ר העמותה גיל גנדלר לא ניתן היה להשיג. גורם ברמת השרון סיכם את הכל ואמר: "א.ל. גלגלים זה דני לאופר ולא שום דבר אחר, לא ייעוץ, לא פרסום ולא שיווק. החשבוניות של החברה היו מתגלגלות כאן במועדון והוא היה מוציא אותן בתמורה לצ'קים שקיבל. בינואר הבקרה דרשה מהמועדון לדווח על כל פרט אז שיבדקו למה בכל חודש מדווחים כאן על 25 אלף שקל הוצאות בלתי צפויות. אולי פעם אחת יתחילו לחקור את מה שהולך כאן. זה הרבה מעבר לא.ל. גלגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully