וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דני לאופר יכול לנהל את הפועל ניר רמת השרון?

חשיפה: כנגד לאופר עומד צו כינוס והליכי פשיטת רגל, מה שמטיל בספק את כשירותו לעמוד בראשות המועדון. חובותיו להוצאה לפועל - כ-68 מיליון שקל. לאופר: "גם פושט רגל הוא בן אדם". החוק קובע: "חייב שהוכרז פושט רגל לא יהיה בעל עניין בתאגיד, במישרין או בעקיפין"

one

דני לאופר, מי שמנהל בפועל את הפועל ניר רמת השרון, הינו פושט רגל שמחזיק בחוב פעיל של קרוב ל-70 מיליון שקל להוצאה לפועל, כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! ספורט. ממצאי הבדיקה מעלים ספק גדול לגבי כשירותו של לאופר לשמש כבעל תפקיד בכיר בשורות נועלת טבלת ליגת העל.

כזכור, לאופר נכנס בשבוע שעבר למשבצת הניהולית הבכירה לאחר התפטרותו של היו"ר הקודם רפי יצחק. במועדון יש המגדירים את לאופר כיו"ר ואילו הוא מגדיר את תפקידו כמנכ"ל. למעשה, גם בעונה שעברה לאופר ניהל את המועדון בפועל יחד עם טל עזגד שנרשם כיושב ראש בהתאחדות וזאת בעקבות עזיבתו של מאיר יצחקי. עזגד כאמור שימש כיושב ראש בפועל ואילו לאופר הוגדר כיועץ. ראוי להדגיש שגם נכון לכתיבת שורות אלו לאופר לא רשום בהתאחדות כיושב ראש המועדון. חברי ההנהלה ובעלי זכות החתימה הם: רפי יצחק, אבישי רן ועזגד עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממצאים קשים בנוגע להתנהלותו הכלכלית בפן האישי. דני לאופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שבדיקת וואלה! ספורט העלתה ממצאים קשים לגבי התנהלותו הכלכלית של לאופר בפן האישי. הנה העובדות: בחודש יולי 2009 הוצא - ולא בפעם הראשונה - נגד לאופר צו כינוס. מדובר בצו שניתן במסגרת הליכי פשיטת רגל ובמסגרתו מועברים נכסי החייב לפיקוחו של הכונס הרשמי. עם מתן הצו, לא ניתן לפתוח בהליכים נגד החייב ללא אישור בית המשפט.

לטענת לאופר עצמו בהמשך הכריז עליו בית המשפט רשמית כפושט רגל וככזה חלות עליו הוראות סעיף 42 א' לפקודת פשיטת רגל מהן עולה שאסור לו לשמש כבעל תפקיד רשמי ברמת השרון. סעיף 42א(ג) קובע: "חייב שהוכרז פושט רגל לא ייסד תאגיד ולא יהיה בעל ענין בתאגיד, במישרין או בעקיפין, לרבות יחד עם אחר או באמצעות אחר, אלא אם כן אישרו זאת מראש בית המשפט או הנאמן. בעל עניין - כמשמעותו בחוק ניירות הערך ולגבי תאגיד שאין לו הון מניות - מי שהינו חבר בתאגיד או חבר הוועד או המנהלה של אותו תאגיד".

זאת ועוד. על פי הפקודה, חייב שהוגדר פושט רגל אינו יכול להחזיק צ'קים או כרטיס אשראי ללא אישור מהמנהל המיוחד של התיק. ממה שידוע, לאופר לא קיבל אישור לכך. מי שמונה למנהל המיוחד של התיק הוא עורך הדין רמי קוגן שרק הסכים לומר היום: "אני מאשר שאני המנהל המיוחד של התיק והוא כרגע עומד בעינו עם צו כינוס ובהליכי פשיטת רגל".

ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! ספורט עולה כי סך חובותיו של לאופר להוצאה לפועל עומד על 68,699,355.81 שקל נכון ל-28 באוקטובר. מדובר בחובות לנושים שונים, פסקי דין שלא שולמו וכן דמי מזונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך הקבוצה תתנהל מכאן והלאה? שחקני הפועל ניר רמת השרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין שלאופר כבר עמד בעבר בפני הליך פשיטת רגל. בשנת 2002 הוצא נגדו צו כינוס, אך זה בוטל על ידי השופט שמואל ברוך ז"ל מבית המשפט המחוזי בתל אביב כעבור שלוש שנים ובשל עתירה שהגיש אז הכונס הרשמי. השופט ביטל את צו הכינוס וההליכים עקב התנהלותו של לאופר והביע ביקורת קשה על התנהלותו: "רק עניינו לנגד עיניו ומדובר בשורה של מעשים שמבוצעים בחוסר תום לב".

עוד כתב השופט: "גם אם ניתן לקבל באהדה את טענות החייב, ככל שהדבר נוגע להתייצבות לאסיפת נושים, כנטען על ידו מחמת בעיה בריאותית (שלא הוכחה), הרי שקשה להתעלם מהעובדה שמדובר בסופו של דבר במי שעושה את ההליך ללעג ולקלס.

החייב יזם את ההליך, לכאורה, מתוך מטרה להביא תועלת מסויימת לנושים, בצד תועלת לו עצמו, תוך איזון נכון בין האינטרסים השונים.

חוסר תום ליבו של החייב, נלמד גם מהתנהגותו לאחר הדיון שהתנהל בבית המשפט, כשגם בעובדות שנתגלו באותו דיון, לא היה כדי להמריץ את החייב ולהביאו לשפר את דרכיו מאותו מועד ואילך.

כאמור, מדובר בזלזול מתמשך ובהתעלמות מופגנת מהוראות הפקודה.

לכל האמור לעיל, יש להוסיף את העובדה שהחייב נמנע מלשלם מזונות לגרושתו, על פני תקופה ארוכה, הכל כמתואר בבקשת גרושתו.

טענתו האחת והיחידה של החייב, חרף המלל הרב, שמחזיקה תגובתו לבקשה, היא כי התכוון להגיע להסדר נושים, אלא שבין לבין, הורע מצבו הבריאותי, ומשכך, נגדעו כל מקורות פרנסתו, פחתה גם בצורה משמעותית יכולתו להשתכר ולשלם כספים לנושיו.

קשה להתייחס לטענות אלה ברצינות, שעה שמדובר בחייב שנוסע במכוניות אמריקאיות יוקרתיות, שעה שהוא נוסע לחו"ל לצורך משחקי הפיינל-פור של מכבי ת"א, שעה שהוא מבלה במסעדות וככל הנראה גם ממשיך לעסוק בעסקים כאלה ואחרים באמצעות צדדים שלישיים.

אין זה מיותר להוסיף, שהחייב טוען לתחלואים קשים ביותר, אולם, בפועל, לא צורף ולו בדל של מסמך רפואי אחד לתגובתו לבקשה, המלמד כי יש בטענות אלה ממש".

טל עזגד יו"ר עירוני רמת השרון. נמרוד סונדרס
היו"ר הקודם. עזגד/נמרוד סונדרס

תגובות

לאופר מסר בתגובה לוואלה! ספורט: "בהחלט נראה לי ראוי (להוביל קבוצה). אני מנכ"ל, אני לא יו"ר. אני לא בעמותה, אני לא חותם על צ'קים ואין לי שום זכות חתימה בשום מקום.

"קיבלתי מחלה? אני חולה נפש? אני רוצח? אני השארתי חובות לאנשים פרטיים? תגובתי בעניין פשוטה: אני משמש מנכ"ל שעושה הכול בהתנדבות, לא מקבל תמורה. באתי לעזור ובזה נגמר העניין. לא חותם בשום מקום אין לי שום חתימה לא צ'קים ולא עמותה ולא כלום. באתי לעזור בלבד. גם פושט רגל הוא בן אדם. גם פושט רגל, מותר להחזיר אותו למוטב. הוא לא אסיר שרצח, שגם לו נותנים צ'אנס".

נראה לך שמבחינת המצב שלך אתה יכול לתפעל כשורה, דברים לא ישפיעו?

"כן. אומר לך יותר מזה. בגלל שאני פושט רגל שעבר את כל מה שהיה בחיים שלי אני יותר מנוסה מזה שלא קרה לו. בגלל מה שעברתי אני יכול לעשות את מה שאני עושה היום, כדי שלא יקרו דברים כאלה".

חוב עצום, של 68 מיליון שקל.

"קשקוש. פשיטת הרגל זה מחובות של 27 שנים, שרק ריבית והצמדה הביאו לסכום הזה. זה ממלחמת עולם של 18 שנות גירושין מאשתי. זה רוב החובות".

אתה מאמין שזה ראוי ושאתה יכול להיות מנכ"ל?

"חד משמעית. לא יו"ר, מנכ"ל כן. זה שמתייחסים אליי כיו"ר זה כמו שהתייחסו בשעתו למאיר יצחקי כאל בעלים. הוא לא בעלים ולא היה בעלים. אין יו"ר, יש מנכ"ל, זה אני".

אתה הכי בכיר במועדון?

"כן".

זה בסדר לדעתך?

"כן, למה לא? אתם מחפשים בציציות אז אני עונה בציציות. בהחלט כן. דווקא כי קרה לי מה שקרה לי אני חושב שאני מנוסה. בן אדם בן 68 שקרה לו מה שקרה לו לפני 25 שנה בהחלט יכול לעמוד בראש מערכת כזו".

השחקנים כרגע לא מקבלים שכר אפילו.

"אני באתי למועדון לפני ארבעה וחצי יום. אני שואל אותך? אני עשיתי את החוב הזה? שנה שעברה היו חובות כאלה? אני אומר לכם, תבדקו. בשנה שעברה ניהלתי את המועדון וטל עזגד היה יו"ר. היו חובות? לא.

"המילה יו"ר היא רק תואר. אין לי את הזכויות שיש לכל יו"ר במועדון אחר. עכשיו יארגנו את כל העסק, יהיו זכויות חתימה חדשות. לא לי – לי אסור. יהיה יו"ר עמותה והוא יהיה בעל זכויות חתימה. יביאו מישהו מתוך העמותה הקיימת והוא יהיה יו"ר העמותה. אז מה לא תקני בזה? מי קובע אם זה תקני? מאיר יצחקי קובע?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully