וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר: "לא נאפשר יותר עסקאות שכוללות צד שלישי"

בעקבות תחקיר "גרדיאן", נשיא פיפ"א הצהיר שיילחם בעסקאות בהן מעורבות לא רק הקבוצה המוכרת והקבוצה הרוכשת

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. רויטרס
כבר השמיע דברים דומים ב-2007. בלאטר/רויטרס

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, הכריז היום (שישי) שפיפ"א לא תאפשר צד שלישי בהעברות שחקנים. הדברים הגיעו בעקבות כתבת תחקיר ארוכה של העיתונאי דייויד קון מ"גרדיאן" על פועלו של סוכן העל הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדס, ועל המעורבות שלו בעסקאות בהן היה צד שלישי.

הכוונה בצד שלישי היא בעצם שלקבוצה או אנשי עסקים נוספים יהיו אחוזים בכרטיס שחקן. למשל רדאמל פלקאו, שהמכירות שלו מפורטו לאתלטיקו מדריד ומאתלטיקו מדריד למונאקו הכניסו סכומי כסף לאנשי עסקים שהחזיקו באחוזים מכרטיס השחקן שלו. המקרים הללו נפוצים בעיקר בדרום אמריקה ובפורטוגל.

לאורך שנים הפכו מועדונים קטנים בדרום אמריקה ל"מועדוני רפאים". קבוצות בהן היו רשומים שחקנים דוגמת הולק, זה רוברטו, טיאגו ריביירו ואחרים. המועדונים הללו, שבעצם נשלטים על ידי אנשי עסקים, מקבלים אחוזים מהמכירות וכך אותם אנשי עסקים משלשלים לכיסיהם סכומים גדולים.

בלאטר אמר היום: "קיבלנו החלטה החלטה נחושה שעסקאות עם צד שלישי ייפסלו". יחד עם זאת, חשוב לציין שב-2007 נשיא פיפ"א השמיע דברים דומים בעקבות עסקת מכירתם של קרלוס טבס וחאבייר מסצ'ראנו מקורינתיאנס לווסטהאם, אבל עסקאות עם צד שלישי המשיכו לצאת לפועל מאז.

עוד על תופעת "מועדוני הרפאים" בדרום אמריקה

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully