וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין סמית': "הרעש באולם לא אמור להשפיע עלינו"

פורוורד מכבי תל אביב מתכונן לפלמנגו (בין שישי לשבת, 3:30, 5+ לייב). גודס: "חשוב לנו לזכות בגביע בשביל המסורת"

אחרי שלושה ניצחונות במשחקי הכנה, שניים בגביע ווינר והפסד בגמר להפועל ירושלים, מכבי תל אביב תתייצב בלילה שבין שישי לשבת (3:30, 5+ לייב) למשחק הראשון מבין שניים בגמר הגביע הביניבשתי נגד פלמנגו. אלופת אירופה מתייחסת ברצינות רבה למשחק והערב נערכה מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות בברזיל.

היריבה של הצהובים זכתה בשנה החולפת בפעם הראשונה באליפות אמריקה ובסך הכול יש לה ארבע אליפויות במסגרת הליגה הברזילאית (2008, 2009, 2013 ו-2014). את הקבוצה הברזילאית מוביל המאמן חוסה אלבס נטו. אגב, בשנה שעברה גברה אולימפיאקוס בשני משחקים על פיניירוס סאו פאולו בדרך להבטחת התואר עבור אירופה.

פארגו: ”ויתרתי על כסף כי במכבי תל אביב אהיה מאושר”

מכבי תל אביב בריו, שמעון מזרחי ניהל את שולחן החג

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב עם שמעון מזרחי. ברני ארדוב
מתרגש. גיא גודס/ברני ארדוב

גיא גודס אמר באירוע: "אנחנו שמחים מאוד להיות פה באירוע החשוב הזה. התחלנו את ההכנות קצת מאוחר בגלל המצב בישראל, אבל עכשיו אנחנו אחרי 25 ימי אימונים ומוכנים להתחיל את העונה. אחת המטרות שלנו היא זכייה בגביע הביניבשתי. זה חשוב מאוד למועדון ולהיסטוריה שלו".

גודס נשאל אם לפלמנגו יש יתרון מכיוון שהיא נשארה אותה קבוצה ואילו במכבי יש שחקנים רבים חדשים, והשיב: "עובדתית זה נכון, אבל אני לא יודע אם זה נותן להם יתרון עלינו. אני מכיר היטב את הכדורסל הברזילאי. אימנתי גם שני שחקנים ברזילאים במכבי - אלכס גרסיה ומוריליו דה רוסה. פלמנגו זה מועדון מאוד ידוע ומוכר, גם בכדורגל כמובן. בגלל ההצלחות שלנו, אנחנו נאלצים כמעט בכל שנה להתמודד עם עזיבות של שחקנים, אבל אנחנו תמיד מסתדרים, מביאים שחקנים שמתאימים למועדון. אני חושב שרוח המועדון והמסורת עוזרים לשחקנים להצליח. כל מי שמגיע למכבי מבין את המשמעות. במכבי הציפיות והדרישות תמיד גבוהות מאוד".

גודס גם התייחס להפסד להפועל ירושלים בגמר גביע ווינר, והשיב: "היינו קצת פצועים ולא שיתפנו את כולם. שיחקנו באולם החדש של ירושלים שהוא יפה מאוד. הם היו קצת יותר טובים וניצחו. אנחנו לא אוהבים את זה, אבל מתמודדים עם זה". על המצב הבריאותי של שחקניו אמר גודס: "דווין סמית' חוזר עכשיו. אנחנו מוכנים פיזית ומנטלית לפתיחת העונה. אנחנו בעיצומו של מסע מאוד ארוך ומקווים שהכול ילך לפי התוכניות".

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. GettyImages
לא חושש. דווין סמית'/GettyImages

דווין סמית', שהתייצב גם הוא למסיבת העיתונאים, אמר: "ההכנות היו טובות מאוד, כולנו מפוקסים ומוכנים. השחקנים הוותיקים עוזרים לחדשים להיכנס בצורה חלקה למערכת ולהבין מה זה מכבי. לא בכל שנה יש את האפשרות לזכות בגביע הביניבשתי, זה משהו מאוד מיוחד. לכן אנחנו חייבים לקפוץ על ההזדמנות הזו".

סמית' נשאל אם שמע על האוהדים הפנאטיים של פלמנגו ואם הוא חושש, והשיב: "יש לנו המון ניסיון, אנחנו משחקים בכל אירופה מול הקבוצות הכי בכירות ומול קהלים משוגעים וגם הקהל שלנו מדהים. אני לא חושב שזה ישפיע עלינו. אני לא יודע הרבה על הכדורסל הברזילאי, אבל עשינו הכנה טובה לפלמנגו. הם לא נמצאים פה סתם, הם זכו בגביע ואנו מכבדים אותם מאוד ונגיע במלוא הרצינות".

ג'ורדי ברתומיאו, מזכ"ל היורוליג, אמר באירוע: "זה נהדר לחזור בפעם השנייה לאמריקה לגביע הביניבשתי. אחרי ההתנסות המוצלחת בשנה שעברה, עשינו מאמץ גדול להחזיר את אלופת היורוליג כדי שתשחק נגד אלופת אמריקה. מאז שהחל היורוליג אנו מנסים להביא את הכדורסל האירופי לכמה שיותר מדינות ואוהדים, גם באירופה וגם בחו"ל ואני יכול לומר בגאווה שהעונה כבשנו את הזירה הגלובלית. ארגנטינה, פורטו ריקו, ונצואלה, ברזיל, ארצות הברית, סין וטייפיי הם בין המדינות שבהן קבוצות היורוליג משחקות בשלב קדם העונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה הגביע שתזכה המנצחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully