וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארגו: "ויתרתי על כסף כי במכבי תל אביב אהיה מאושר"

25.9.2014 / 16:00

הקאמבק ("מקווה שנשחזר את רגעי הקסם"), ההתבגרות ("צברתי נסיון וחוויות, אני שונה"), היחסים עם גודס ("ברגע ששמעתי שהוא מונה, ההחלטה לחתום הייתה קלה"). ג'רמי פארגו חוזר למכבי תל אביב כדי להיות שוב עצמו. רק אל תשאלו אותו אם יש לו מה להוכיח

צילום ועריכה: קובי אליהו

מהרגע שבו הגיע לישראל וחבר מחדש למכבי תל אביב, ג'רמי פארגו חוזר ונשאל אותה שאלה: האם תוכיח את עצמך אחרי כל התקופה שלא שיחקת? לא ברור אם השאלה הזו מעלה אצל השחקן את מפלס המוטיבציה או את מפלס העצבנות – אך דבר אחד ברור: מאז שפארגו עזב לפני שלוש שנים את מכבי תל אביב, דרכו לא האירה לו פנים. זה החל בניסיון מאכזב ב- NBA במדי ממפיס, קליבלנד ופילדלפיה ונמשך בצסק"א מוסקבה, שבה לא שיחק כמעט, למרות שהוחתם על חוזה עתק של מעל שני מיליון יורו לעונה.

אחרי שלוש שנים מחוץ לאור הזרקורים, לא ברור איזה ג'רמי פארגו נקבל העונה – זה של עונת הקסם הישנה, או זה שנפגע מהספסול המתמשך בשנים האחרונות. "מרגיז שחוזרים ושואלים אותי את זה", אומר פארגו בראיון. "אבל התשובה היא פשוטה: אני פשוט הולך להיות עצמי. תמיד הייתה לי אותה גישה, וככה אהיה. אני הולך לשחק כדורסל. פשוט לשחק כדורסל. אין דרך אחרת להגיד את זה".

אתה מרגיש שאור הזרקורים מופנה אליך?

"זה לא סביבי אלא סביב מכבי כקבוצה. אני יודע שכולם מדברים על הקבוצה מ-2011, אבל לא רק אני הייתי שם. זו הייתה שנה שכל הקבוצה הובילה אותנו לפיינל פור, לא רק אני. לסופו הייתה אחת השנים הטובות ביותר. דורון פרקינס וצ'אק אידסון היו ענקיים. וגם דייויד בלו, שתמיד יהיה בלו. אני מקווה שנוכל לשחזר העונה חלק מהקסם".

מכבי תל אביב ערכה הפנינג לאוהדים, מרקיז היינס הלהיב

הבלוג של גרינוולד על החיסרון האמיתי של מכבי תל אביב

מרקיז היינס ג'רמי פארגו יוגב אוחיון מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הקו האחורי ישחזר את רגעי הקסם? פארגו עם היינס ואוחיון/יוסי ציפקיס

מה השתנה אצל ג'רמי פארגו שלמדנו להכיר לפני כמה שנים?

"ג'רמי התבגר. הוא נהיה גם יותר מבוגר, הלוואי שהייתה דרך לעצור את זה. צברתי ניסיון, ראיתי כל מיני דברים שונים וחדשים, חוויות שונות. אני חכם יותר. יש לי בינה שמגיעה עם הגיל".

במכבי יש זווית קצת אחרת על הנושא של פארגו החדש מול הישן. במועדון טוענים כי פארגו הקדמון ייחס חשיבות קריטית להיקף החוזה. אבל אם מסתכלים על התמונה הגדולה, נוכחים שהשכר אינו בהכרח בראש מעייניו של השחקן. אחרי הכול, פארגו בחר להפר חוזה עם מכבי ולהכניס לכיסה סכום גדול של פיצויים – כדי לשחק ב- NBA. גם כעת הוא נצמד לחזון, ולא להון: פארגו ויתר על מאות אלפי דולרים תמורת השאיפה לשוב ולככב במכבי.

ויתרת על המון כסף כדי ללכת ל-NBA.

"זה היה חלום ילדות שלי. כמו שילדים בישראל חולמים להגיע למכבי, ילדים בארצות הברית חולמים להגיע ל-NBA, כמו עמרי כספי שמשחק שם. תמיד אתה רוצה לשחק עם השחקנים הכי טובים בעולם, ואני שמח שהייתה לי הזדמנות לכך".

מה קרה שם? למה זה לא הסתדר?

"היו כמה דברים שקרו, אבל זה לא מה שאני מתרכז בו עכשיו. אני במכבי. ה-NBA זה כבר לא החלום שלי, כי הגשמתי אותו. אני רוצה להיות מאושר, ואם להיות ב-NBA יגרום לי להיות מאושר, זה מה שאעשה. אבל כרגע הפוקוס שלי הוא על מכבי".

מה קרה בצסק"א מוסקבה?

"אני לא באמת יכול לענות על זה. זה משהו שקורה. ההבדל בין מכבי לצסק"א ביחס לשחקנים? אני לא חושב שיש הבדל, גם שם יש תחושת משפחה".

מה קרה לפני שנתיים? הייתי במו"מ מתקדם עם מכבי ואז בחרת בצסק"א.

"הייתי בשיחות עם מכבי, אבל בסופו של דבר בחרתי לשחק בצסק"א, וזה כל מה אפשר להגיד על מה שהיה. מעולם לא קיבלתי החלטות על סמך כסף או הסכומים שארוויח, הרי ויתרתי על סכומים גבוהים כדי לשחק ב-NBA. הייתה לנו שנה טובה עם צסק"א, אבל בפיינל פור הפסדנו למכבי וזה היה קשה לראות. אך בסופו של דבר, זו הייתה עונה טובה".

אז למה הפעם בחרת במכבי תל אביב? בגלל הניסיון בשנים האחרונות?

"ידעתי למה אני נכנס – המאמן, הארגון. זו הייתה החלטה קלה כי ידעתי מה מצפה לי כאן. היו לי הצעות ממקומות אחרים, גם בסכומים גבוהים יותר, אבל בחרתי במכבי. זה לא עניין של כסף, זה עניין של שמחה ואושר. אני רוצה גם את זה במשחק שלי היום".

הגעת לפיינל פור במילאנו בנעליים צהובות. היה מי ששיער שזוהי מחווה למכבי.

"זה לא נכון. קובי בריאנט הוציא ליין של נעליים וזה הצבע שיצא באותו זמן. שיחקתי גם ברוסיה עם הנעליים האלה. לא התרכזתי במילאנו במכבי, אלא לזכות בפיינל פור. מכבי ניצחה את צסק"א והסוף ידוע, היו שם הרבה אוהדים צהובים, אבל זה לא הפתיע אותי. כי שיחקתי כאן בעבר. אני יכול להגיד שכיף לחזור לישראל. אני יודע לאן אני הולך בעיר. נחמד לחזור לכל המקומות שאני רגיל להיות בהם".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'רמי פארגו שחקן צסק"א מוסקבה. קובי אליהו
לא מצא את עצמו. במדי צסק"א/קובי אליהו

גיא גודס מחליף במכבי את בלאט. מה דעתך על השינוי?

"לי לגיא תמיד היו יחסים מצוינים. מאוד שמחתי לשמוע שהוא מונה למאמן ראשי, ברגע שהוא מונה היה לי מאוד קל להחליט לחזור למכבי. היו לנו הרבה שיחות על המשחק, איך להשתפר ואיך לשפר את הקבוצה. פיני גרשון? שיתוף הפעולה ביניהם הוא טוב, לשניהם יש הרבה ניסיון. הם מכבדים ומבינים אחד את השני. האינטנסיביות של פיני מאוד טובה. הוא יודע על מה הוא מדבר. אי אפשר להקל ראש בידע ובניסיון שיש לפיני. מה שפני ישכח בכדורסל זה הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים".

ניקולה וויציץ' מונה כמנהל.

"ניקולה פשוט נהדר. אני מאוד אוהב אותו. היו לי הרבה שיחות טובות איתו. שוחחתי איתו לא מעט. הוא בחור נהדר ואני מקווה ללמוד ממנו בעתיד. ניקולה היה שחקן, אז הוא מבין אותך. זה הופך את זה הרבה יותר קל לשוחח איתו".

מה לגבי סופו? המצב שלו לא מזהיר.

"ראיתי את סופו. אני לא יודע מה המצב הרפואי שלו, אבל תמיד היו לנו יחסים מצוינים. כולנו מקווים שהוא יחלים וישוב לשחק. כשנפגשנו לאחרונה התבדחנו ודיברנו כמו תמיד".

שחקני מכבי תל אביב סופוקוליס שחורציאניטיס, ג'רמי פארגו חוגגים. ברני ארדוב
"כולם מקווים שהוא יחלים"? עם סופו ב-2011/ברני ארדוב

איך מכבי תיראה העונה? יש לא מעט סימנים מדאיגים, כמו ההפסד בגביע ווינר לירושלים.

"הריבאונד היה הסיבה שהפסדנו במשחק בגביע ווינר. קרו כמה דברים במשחק. באימון אחריו כבר עבדנו על הדברים שצריך להשתפר, אלו דברים שקורים במהלך משחק כדורסל, בייחוד בשלב כל כך מוקדם של העונה, אבל פשוט משפרים את זה באימונים וזה מה שאנחנו עושים. הקבוצה שלנו אתלטית ומהירה".

הציפיות עולות אחרי שמכבי זוכה באליפות אירופה.

"אנחנו צריכים לשחק כדורסל ולקוות שהקבוצה תגיע לאן שכולם רוצים שנגיע. זו לא משימה פשוטה, אבל אנחנו עובדים קשה להפוך לקבוצה הזאת. זה קשה אחרי העונה שעברה, זה אתגר. אבל אנחנו מוכנים לאתגר. זה לא קל לזכות בתארים ברציפות, אבל נעבוד קשה כדי להגיע כמה שיותר רחוק".

לאילו דברים לא התגעגעת בישראל?

לא התגעגעתי לתקשורת", הוא משיב בחיוך. "אני לא מרוכז בזה. אני פשוט רוצה שנצליח כקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. יוסי ציפקיס
"משימה לא פשוטה". פארגו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully