וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים: "כשהגעתי למכבי ת"א לא באו אליי עם זר פרחים"

22.9.2014 / 6:57

במכבי תל אביב היו כאלה שלא אהבו את התגובה של עדן בן בסט אחרי שלא שותף בניצחון על רעננה, טל בן חיים משוכנע שהוא יתגבר על הקשיים: "כל שחקן כאן צריך לשמור על המקום שלו בשיניים. הוא מקצוען ויוכיח שמקומו בהרכב". טיבי: "כשתגיע ההזדמנות, עדן יהיה מצוין"

צילום: ברני ארדוב, עריכת וידאו: קובי אליהו

במכבי תל אביב היו כאלה שלא אהבו את התגובה של עדן בן בסט אחרי שלא נכנס למשחק הניצחון על הפועל רעננה (0:2) גם כמחליף. אחרי שבן רייכרט נקרא לחילוף השלישי, חזר בן בסט לספסל כשהוא שם את גופיית החימום על פניו ונושך את שפתיו מרוב כעס. פאקו אייסטרן אמנם ניגש אליו בסיום המשחק והתיישב לידו כדי לחבק אותו וללחוש לו שהוא עוד ישחק בהמשך, אבל במכבי היו גם כאלה שלא אהבו את ההתנהגות המוחצנת של החלוץ שחתם במכבי תל אביב על חוזה מאוד גבוה. "לכם בתקשורת זה סיפור טוב, אבל אנחנו לא צריכים לספק את הסיפורים האלה", אמרו במכבי תל אביב. "המאמן בחר אחד-עשר. הכניס שלושה מחליפים. כאן צריך להתחיל ולהיגמר סיפור המשחק".

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב עם דור מיכה. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
"בכל אימון אנחנו צריכים להוכיח למאמן שמגיע לנו". בן בסט ובן חיים/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

כשפאקו נכנס למסיבת העיתונאים שאחרי המשחק, אחד מאנשי התקשורת הראה לו על גבי הסלולארי את קטע הווידאו, שבו הוא מנחם את בן בסט. "עדן לא הגיב בצורה יוצאת דופן", גונן המאמן. "הוא היה מאוכזב כי הוא לא נכנס לשחק וכי לא הייתה לו האפשרות להראות את היכולת שלו. אני יכול להבין את האכזבה שלו. לעדן יש איכויות ולא הייתה לו עד עכשיו הזדמנות להראות זאת וכשראיתי שהוא כל כך מאוכזב, הרגשתי צורך לגשת ולעודד אותו. אמרתי לו שההזדמנויות שלו יגיעו כי כל שחקן איכותי יקבל כאן את ההזדמנות שלו. מה שעדן צריך לעשות זה להיות מוכן לרגע שבו אני אקרא לו להראות מה הן האיכויות שלו".

לעובדה שזה משחק שני ברציפות בו בן בסט לא מקבל דקה, התייחסו גם שחקני הקבוצה טל בן חיים ואיתן טיבי. בן חיים שכבש את השער הראשון ובאיזשהו אופן נאבק עם בן בסט על אותה עמדה, אמר: "אני מבין לגמרי את האכזבה של עדן. כשאני הגעתי למכבי תל אביב, אף אחד לא בא אליי עם זר פרחים ואמר לי: 'בוא, כנף שמאל שלך. תעלה לשחק'. לקח לי הרבה זמן עד שקיבלתי את חולצת ההרכב. עדן הגיע לקבוצה מצוינת עם הרבה שחקנים מעולים. היום הוא ישב בחוץ ובשבוע הבא יכול להיות שאני אשב בחוץ. יש שבוע שלם עד המשחק הבא ובכל אימון אנחנו צריכים להוכיח למאמן שמגיע לנו. התחרות הזו רק מוציאה את המיטב מכל שחקן. כל שחקן צריך כאן לשמור על המקום שלו בשיניים. אני משוכנע שעדן יקבל את ההחלטה של המאמן כמו מקצוען ואם הוא לא היה מאוכזב, לא היה לו מקום בכדורגל. אני בטוח שהוא ראה את האווירה בבלומפילד ורצה להיות שותף לניצחון עם שער או בישול, אבל הוא מקצוען ואני בטוח שהוא יידע להתרומם מזה ולהוכיח שמקומו באחד-עשר".

פאקו: "הסברתי לבן בסט שזו ההחלטה שלי. הזמן שלו יגיע"

בן חיים וזהבי העניקו למכבי תל אביב ניצחון 0:2 על רעננה

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זה. ברני ארדוב
בן בסט היה שמח להיות ביניהם אתמול/ברני ארדוב

טיבי נחשב לאחד הקרובים לבן בסט בקבוצה וגם הוא התייחס למעמד החדש של החלוץ שהגיע מצרפת כחיזוק למכבי ובינתיים לא מוצא את מקומו. "עדן מקצוען ואני באופן אישי מאוד אוהב אותו. הוא שחקן שעובד מאוד קשה וכשתגיע ההזדמנות אני מאמין שהוא יהיה מצוין. אין לי ספק בזה".

בן בסט ערך אימון על כר הדשא מיד אחרי המשחק עם כל המחליפים ועם אלה שלא התלבשו למעט נוסא איגייבור שלא חש בטוב. מאמן הנבחרת אלי גוטמן ועוזרו אריק בנאדו, שצפו במשחק, ודאי לא מרוצים מכמות הדקות של בן בסט. השניים עזבו מספר דקות לסיום המשחק בלי לקחת יותר מדי מהתצוגה של שחקני מכבי תל אביב.

בשורה התחתונה, מכבי תל אביב של פאקו רשמה את ניצחון הליגה השני שלה והערב יצפה המאמן במכבי חיפה, זו שאמורה להפריע לו בדרך לאליפות שלישית. "יש משחקים שצריך לדעת לנצח גם אם לא משחקים הכי טוב", אמר איתן טיבי בסיום. "אנחנו שואפים להיות דורסניים בכל פרמטר. אני מאמין שבמהלך העונה נלך וניראה יותר טוב. תוך כדי המשחק התרכזתי רק במשחק ולא במה יקרה אם נספוג שער מרעננה. האמנתי שנגיע למצב ושניתן את הגול וזה מה שהיה לבסוף. לרעננה יש קבוצה טובה וחוד טוב. הם חיפשו את המתפרצות ואנחנו ידענו לסכל את המתפרצות האלה. עדיין לא ספגנו במשחק בישראל העונה. יש לנו מטרה לא לספוג בשום משחק".

כמו בתקופת הרוטציה של פאולו סוזה, גם אצל פאקו איתן טיבי וקרלוס גרסיה נחשבים לבאנקר. "לימדו אותי שאין טאבו בכדורגל", התחמק טיבי. "אני עובד קשה באימונים כדי להוכיח את עצמי על הצד הטוב ביותר".

במחזור הקרוב מכבי תל אביב תצא לבאר שבע למשחק מול זו שסיכנה את האליפות בעונה שעברה. טיבי כבר מכין את עצמו: "מתחילת העונה כבר מדברים על משחקי עונה. זה משחק לא קל. אנחנו ננוח יומיים ונתחיל לחשוב על המשוכה הבאה. באר שבע בווסרמיל זו קבוצה טובה מאוד אבל אנחנו מסתכלים אך ורק על עצמנו"

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב מול חגי גולדנברג שחקן מכבי פתח תקוה. יוסי ציפקיס
"לימדו אותי שאין טאבו בכדורגל". טיבי/יוסי ציפקיס

בחזרה לפאקו. הבאסקי הצליח לקחת משהו חיובי מהמשחק הבינוני של הקבוצה: "הייתה מחויבות של השחקנים והם דבקו באסטרטגיה שהייתה לנו מלכתחילה. אנחנו צריכים לנתח בצורה מאוד קרה ומחושבת מה קרה כאן היום ולמה התקשינו כל כך וללמוד לעתיד כדי ליצור לעצמנו דרך להתמודד בעתיד עם משחקים כאלה".

פאקו הגיע ביום ששי לבלומפילד כדי לצפות במשחק בין בני יהודה למכבי קרית גת. הוא עקב אחר עוז ראלי ששמו עלה כמועמד לקבוצה כבר יותר מפעם אחת. המאמן לא התייחס דווקא לראלי בסיום המשחק אמש: "עקבתי אחר 26 שחקנים ששיחקו באותו המשחק. אתה לעולם לא יכול לדעת היכן תמצא שחקן שיכול להתאים למכבי תל אביב. ראיתי 26 שחקנים שניסו לעשות את המיטב שלהם".

במכבי ציינו לטובה את דור מיכה ובן רייכרט שנכנסו כמחליפים וסייעו לקבוצה שהתקשתה מאוד במחצית הראשונה. בעוד שאת מיכה הקהל אוהב מאוד, רייכרט התקבל ברגשות מעורבים. בשער 11 היו כאלה ששרקו לו בוז בכל פעם שנגע בכדור, ומנגד היו רבים בשערים האחרים שמחאו כפיים במכוון כדי להשתיק את שריקות הבוז. "בן נכנס יפה למשחק וכך גם דור", אמר גורם במועדון. "בטוח שכאשר הקהל יהיה מאוחד לגבי בן, הוא יביא מעצמו עוד הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully