וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל ללא משמעות: חמש נקודות על חצי גמר גביע ווינר

17.9.2014 / 8:00

המועד של גביע ווינר הוציא את כל התוכן שבו, והיה צריך לגרום להפועל ירושלים לחשוב על פרישה ממנו. אור שקדי מסכם את חצי גמר גביע ווינר, מנפץ סטיגמה לגבי עודד קטש, מזהה חזרה של גודס לשיטה המצליחה מ-2011, מצביע על האיש החם במכבי ת"א ומתרפק על מאיר טפירו

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. הלחץ של גודס

מכבי תל אביב צלחה עוד משחק בהכנה שלה לעונה הארוכה שבפתח כשגברה 90:106 על עירוני נס ציונה. הצהובים יוצאים מהמבחן הראשון בארנה החדשה בבירה עם הרגשה שברמה ההתקפית הם מתחילים להתחדד לקראת העונה הבאה, אלא שברמה ההגנתית, וראו את זה בצורה בולטת גם אתמול, וגם במשחקי ההכנה בגרמניה, הצהובים רחוקים מלהיות מוכנים. יותר מדי חדירות קלות של שחקני נס ציונה, יותר מדי שלשות פנויות, יותר מדי חוסר ריכוז שמאפשר בתרגיל פשוט למצוא שחקן ללייאפ פשוט.

אחד הדברים שגרמו לכך, והמאמן גיא גודס היה מספיק אמיתי כדי להודות בזה, היה משחק הלחץ שגודס מנסה להשריש במדים הצהובים. דיוויד בלאט גם כן האמין בקבוצות שלוחצות את היריבה, והקבוצה של מכבי שהגיעה לפיינל פור ב-2011 עם ג'רמי פארגו, דורון פרקינס וצ'אק אידסון הייתה קבוצה שלחצה את הכדור על כל המגרש בצורה נהדרת וגמרה כך משחקים. אבל עוד לפני זה גודס הצליח לגרום לקבוצה לבצע את זה בצורה אפקטיבית כשמכבי ראשון לציון שלו ב-2006, עם מורן רוט, ג'ון גילכריסט וריאן סידני, גרמה לקבוצות לאבד את העשתונות בדקות של לחץ. כשמשחק לחץ עובד טוב, ומכבי בנתה את עצמה עם שחקנים שיכולים להצליח מאוד בסגנון הזה עם מחשבה ברורה שזה מה שהיא הולכת לעשות, זה נראה מצוין. כשמשחק הלחץ לא עובד, היריבה יכולה להרוויח נקודות קלות, כמו אתמול.

ואי אפשר שלא להתייחס לסילבן לנדסברג. את גביע ווינר בעונה שעברה הוא סיים כשחקן המצטיין עם ממוצע של 17 נקודות. אחרי ה-36 שהוא המטיר על הראש של נס ציונה, אין ספק שתואר אישי שני בדרך לארון שלו, אלא שהפעם הוא מקווה לצאת לעונה טובה יותר מזאת שעברה עליו אשתקד. "גודס דיבר איתי עוד לפני תחילת העונה ואמר שהוא מצפה ממני הרבה, ואני יודע שאני צריך לעבוד קשה כדי להשיג דברים", אמר לנדסברג במסיבת העיתונאים, "אני צריך לעבוד קשה בשני הצדדים של המגרש, אני והקבוצה נשתפר בהגנה ונהפוך לקבוצה ההגנתית שמצפים מאיתנו". המבנה והזריזות של לנדסברג גורמים לו להתאים באופן מושלם למשחק הלחץ, אם רק ישפר את היסודות ההגנתיים שלו. אם יעשה את זה, יוכל באמת להפוך לאחד השחקנים המשמעותיים של הצהובים העונה.

גודס: "לנדסברג התבשל שנתיים, הוא הגיע מוכן לעונה"

לנדסברג הפציץ, מכבי תל אביב העפילה לגמר גביע ווינר

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב עם עוזריו פיני גרשון אלון שטיין. יוסי ציפקיס
ב-2011 השיטה עבדה מעולה, והשנה? גודס/יוסי ציפקיס

2. הבעיה של פרנקו

דני פרנקו הגיע טעון למסיבת העיתונאים של אחרי הניצחון על הפועל תל אביב. תלונות על מועד גביע ווינר, שאליו נתייחס בהמשך, מספר המשחקים בעונה, שככל הנראה גדל בגלל בקשת המאמנים, והקושי שבלבנות קבוצה תחת אש עלו לאוויר בפחות מ-5 דקות. נתייחס לנושא האחרון. פרנקו טען שהיה קושי להביא שחקנים בגלל המלחמה, וכמו כן הקבוצה שלו החלה את האימונים מאוחר בשל העובדה שהיו לו שלושה שחקני נבחרת שסיימו את הקמפיין רק ב-27 לאוגוסט. עוד אמר המאמן כי בכנס מאמני היורוליג, ציין ז'ליקו אוברדוביץ' שיש שתי ברירות לגבי שחקני נבחרות, או לא להחתים אותם, או לגרום להם לא ללכת לנבחרות, אחרת זה פוגע בקבוצות.

נימבורק, יריבתה של הפועל ירושלים במוקדמות היורוליג, והקבוצה שעומדת בינה לבין מפגש עם קאזאן האימתנית, החלה את אימוניה בשבוע השני של אוגוסט, בשעה שקמפיין הנבחרות התקיים. ארבעה שחקנים מרכזיים בקבוצה הצ'כית: יירי וולש, לובוש ברטן, פבל הוסקה ו-וויוטאך חרובן היו בשעה הזו בסגל של ננו גינזבורג בנבחרת. אז נכון שזה לא מבטיח לקבוצה של קסטוטיס קמזורה ניצחון על הפועל ירושלים, אבל זה מעמיד אותה במקום טוב יותר לקראת ההתמודדות.

ומה לגבי המלחמה? סוף כל סוף מישהו בבירה הודה בבעיה שהייתה לה עד שלב מאוחר באוגוסט. אם לירושלים היו עוד שני זרים כמו ג'וזף ג'ונס וטוני גפני כבר בתחילת אוגוסט, היא יכלה להתחיל להתאמן, גם במחיר ההזוי של לקיים מחנה אימון מחוץ לישראל. אבל צוק איתן השפיע, וירושלים התמהמה, ובניגוד לדונטה סמית' שחתם פה מוקדם מאוד, ההחתמות האחרות הגיעו ממש ברגע האחרון. קשה לבוא בטענות לפרנקו, אבל כאן בישראל רגילים שאת התירוצים שומרים לאחרי ההפסדים ולא שבוע לפני הטורניר הגורלי.

”קיום אירועים בארנה בירושלים מהווה סכנה לציבור”

עדיין אל תקראו לארנה בירושלים בית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני הפועל ירושלים עם יותם הלפרין בר טימור. קובי אליהו
צוק איתן השפיע/קובי אליהו

3. ההתחלות של קטש

לסטיגמות יש נטייה לטשטש קצת את העובדות. לגבי עודד קטש נוטים לומר שהקבוצות שלו פותחות עונה לא טוב ומסיימות נהדר. לגבי החלק השני אין ויכוח, ורוב הקבוצות של קטש מגיעות לאפריל-מאי בכושר טוב, אבל גם רוב הקבוצות שלו פתחו עונה טוב מאוד. הפועל אילת החלה את השנתיים האחרונות במאזן 2:5, הפועל ירושלים המושמצת פתחה את השנתיים תחת קטש ב-2:6 ו-2:5, וגלבוע/גליל של עונת האליפות? 2:9 בסיבוב הראשון של העונה. לאור זאת, פתיחת המשחקים הקשה שמחכה להפועל תל אביב והכושר הלא מרשים במשחקי האימון למרות ההגעה המוקדמת של השחקנים צריכה לגרום לקצת חשש.

"לאורך השנים זה משהו יכולתי להיות גאה בזה שהקבוצות שלי משחקות יותר טוב בסוף העונה מאשר בתחילת העונה, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להתחיל יותר חלש משאר הקבוצות", אמר המאמן במסיבת העיתונאים והתייחס לסיבה למה זה קורה, "רוב הקבוצות שאימנתי היו בתקציב זהה לקבוצות האחרות בליגה, ברובן היה זרים צעירים, אני רוצה להאמין שהקבוצה הזאת תשחק הרבה יותר טוב. אני בהחלט לא הולך להתנצל על זה שהקבוצות שלי משחקות יותר טוב בהמשך, אני דורש מהקבוצות שלי לחשוב, משנה להם סגנון משחק. גם הישראלים המובילים שלנו שיחקו עונה נפלאה נהדרת, עם מאמן אחר עם סגנון מאוד מיוחד, הם התרגלו לסגנון מסוים ופתאום מבקשים מהם לעשות משהו אחר. שחקן כמו יהונתן שולדבראנד עדיין מחפש אותי ואני מחפש אותו, אין לי ספק שהוא יתרום הרבה יותר בהמשך. לאורך הקריירה היו לי שחקנים שמתחברים לדברים שביקשתי יותר מהר, אבל זאת העבודה, ואני רוצה להאמין שאנחנו לא מתחילים מנקודת פתיחה יותר נמוכה משאר הליגה".

אחד השחקנים שעדיין לא שם, ונחשב לפוטנציאל ענק הוא דוראנד סקוט. שחקן הגנה נהדר שהיה לשחקן תשיעי באוברדיורו הספרדית אשתקד. סקוט נפצע באחד אימוני האדומים השבוע, ונראה לא טוב אתמול נגד הפועל ירושלים, "יש לי עדיין כאבים, ניסיתי לעזור לקבוצה שלי אבל זה לא עזר. עשינו כמה טעויות בריצה שלהם והפסדנו. יש לנו קבוצה מאוד מוכשרת, מאמן טוב מאוד, ואני מאמין בהם שיחברו את כולם לקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים. אנחנו צריכים לעבוד חזק ואז נהיה בסדר. השחקנים הצעירים מתחברים טוב מאוד, זה לוקח קצת זמן להתחבר, ונהיה קבוצה טובה יותר בהמשך ממה שהראינו עד עכשיו". כשעודד קטש מאמן, למשפט הזה כנראה יש גם קבלות.

עודד קטש מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
יודע גם לפתוח עונה. קטש/קובי אליהו

4. החזרה של טפירו

הקבוצה הרביעית ששיחקה אתמול בארנה הייתה עירוני נס ציונה. אז אחרי המחמאות לפרסטון נואלס אתמול בבוקר, עלה הגארד מלואיוויל ונתן עוד משחק נהדר. אבל עם כל הכבוד אליו ולשני הזרים הנהדרים הנוספים שלידו שעזרו לו להחזיק את מכבי תל אביב צמודה במשך מחצית, הסיפור העונה בלב המושבה צפוי להמשיך להיות הילד שיגיע לגיל 40 העונה, מאיר טפירו. 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים הם מספרים שבשגרה לטפירו, והם בהחלט סימן מעודד עבור הכתומים.

טפירו השנה צפוי להיות קצת פחות דומיננטי מאשתקד. סביר להניח ש-33.1 דקות כמו שרשם בעונה שעברה הוא לא יראה, כשגם גיל אמיתי וגם רובי בוסטיין צפויים לקבל יותר דקות, אבל עדיין הדקות החשובות יהיו כשהוא יהיה שם. אז כרגיל אצל טפירו, בהכנה הוא באמת מוריד מעליו את החלודה של הפגרה, והזריקות קצת פחות נכנסות, אבל חוכמת המשחק, המסירות היפות והעובדה שעדיין מאמנים שוברים את הראש איך הוא מכריע את הגנת הפיק אנד רול שלהם, גורמים לכולם להעלות חיוך כשעוד כדור שלו צולל פנימה. "אנחנו בשלבי למידה", סיכם טפירו את המשחק, "זה משחק שלישי בסך הכול, תקופה של שבועיים אימונים, זה היה בסדר בגדול".

מאיר טפירו שחקן עירוני נס ציונה מול מכבי תל אביב. קובי אליהו
סימן מעודד עבור נס ציונה. טפירו/קובי אליהו

5. המשמעות של גביע ווינר

מחר (חמישי, 20:45) יעלו מכבי תל אביב והפועל ירושלים להתחרות על התואר הראשון של העונה, התואר שדיוויד בלאט היטיב להזכיר אותו כשמנה את התארים בהם זכה בעונה שעברה. אבל בניגוד לעונות האחרונות, אז באמת גביע ווינר יכול היה לתת טעימה אמיתית מהיכולות של הקבוצות כי נערך סמוך לפתיחת העונה, כעת, שלושה שבועות לפני הג'אמפ בול הראשון של העונה, הוא נותן רק תחושה ראשונה. קבוצות עוד יבצעו שינויים, יחתכו שחקנים ויראו טוב יותר עם שבועות מלאים של אימונים.

הסיבה שהטורניר נערך כל כך מוקדם ידועה - מכבי תל אביב נוסעת לגביע הביניבשתי בברזיל, הפועל ירושלים למוקדמות היורוליג, וכך כשהחגים בתחילת אוקטובר, אי אפשר לערוך את הטורניר במועד אחר. נחזור לדני פרנקו שהתלונן שהעובדה שהם שיחקו יום אחרי יום מסוכנת לשחקנים שהגיעו אחרי פגרה, והוא שמח שיצא בלי פציעה. עוד פעם תלונה מוצדקת, אבל במקום להתפלל, טוב הייתה עושה ירושלים אם הייתה אומרת תודה אבל לא תודה לטורניר, ומתכוננת בצורה אחרת לטורניר הבאמת חשוב שלה בשבוע הבא.

אז בחמישי שתי הקבוצות הבכירות של ישראל, אלה עם הכישרון הגולמי הגדול ביותר, יעלו על הפרקט בארנה וישחקו על תואר שלא אומר הרבה. כשקבוצות ליגת העל יהפכו מאוסף של שחקנים לקבוצות, וזה יתחיל לקרות ממש בעוד חודש, נוכל לגבש דעה מוצקה יותר על לאן הולכת כל קבוצה העונה.

גביע ווינר. ניב אהרונסון
יות מדי אילוצים גרמו לתזמון לא טוב של הטורניר. גביע ווינר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully