וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיתם לי כאב ראש: דירוג השגרירים השבועי

15.9.2014 / 16:01

היכולת המצוינת של דאבור ודמארי מייצרת דילמה לא פשוטה לאלי גוטמן: האם להתחיל להריץ במוקדמות היורו את חלוץ העתיד, או להשתמש בדור הנוכחי. דירוג השגרירים השבועי עם ההפתעה הטרייה בעשירייה וביברס נאתכו, שמסתמן כבאנקר הגדול כיום של הכדורגל הישראלי

מאמן סטנדרד ליאז', גיא לוזון. GettyImages
החבל מתהדק. לוזון/GettyImages

על סף העשירייה: איתי שכטר, תומר חמד, ליאור רפאלוב, בירם כיאל.

המאזן הכולל: ארבעה שערים (עומר דמארי צמד, ביברס נאתכו וקני סייף) וחמישה בישולים (עומר דמארי, ביברס נאתכו, מונס דאבור, סינטאיהו סלליך ואבי ריקן). אפשר להקדים את משחק הנבחרת?

מוכנים לקפריסין: טל בן חיים, רמי גרשון, עומר דמארי, ביברס נאתכו, מונס דאבור ובן שהר הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. תומר חמד (85 דקות) פתח בהרכב, בירם כיאל (29), איתי שכטר (24) וניר ביטון (19) עלו מהספסל.

מתאוששים: קני סייף חגג שער בכורה באירופה, דודו ביטון נכנס כמחליף להופעה ראשונה במדי מאריבור.

ביזאר השבוע: מאיורקה עם נקודה אחת מארבעה משחקים, דודו אוואט זועם על הנשיא בייל סרדה ששינה את ההסכם ולא העביר את המניות לידיו ומאיים לעזוב וגיא אסולין מצא עצמו בפעם הראשונה מחוץ לסגל.

שימו לב ש: הקהל של סטנדרד ליאז' כבר קורא לגיא לוזון להתפטר ועיתונאים בלגים מעריכים שהחבל מתהדק על הצוואר. אחד מהם אמר: "ימיו ספורים מתחילת העונה".

קני סייף כבש במדי גנט, אבי ריקן בפסגה

ביברס נאתכו ועומר דמארי כיכבו במשחקי השבת

אוהדי סטנדרד ליאז' נגד גיא לוזון

קני סייף הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
סיפורי סינדרלה בכדורגל הישראלי לא תמיד הסתיימו כמו שצריך. סייף/ברני ארדוב

10. סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 0:2 על קרקה

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

הקשר חוזר לעשירייה לאחר שבוע אחד בחוץ. ימים ספורים לפני שהיא פותחת את השתתפותה בשלב הבתים של ליגת האלופות, מאריבור ניצחה בליגה והקשר רשם הופעה טובה. הבישול, בסיום פעולה אישית וכדור עומק מבריק, היה השלישי שלו בארבעה משחקי ליגה וכעת נותר לראות האם יימצא לו ברוטציה מקום גם במשחקי ליגת האלופות. עד כה שיחק סלליך 28 דקות (שלוש הופעות) בשלבי המוקדמות, אבל ההופעות המוצלחות בליגה אמורות להעביר מסר. וחוץ מזה, מי היה מאמין שמקצה הספסל של בית"ר ירושלים בעונה שעברה, סלליך יהיה אחד משלושה נציגים ישראלים בליגת האלופות.

9. קני סייף (גנט)

המאזן השבועי: 15 דקות כמחליף, שער, 0:1 על מוסקרון

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

הופעת הבכורה של סייף בגנט לפני שבועיים הסתיימה בהפסד ביתי. הוא נכנס לשמונה הדקות ולא הושיע את קבוצתו, אבל מבחינתו סגר מעגל. "רק אנחנו והוא יודעים מה היה צריך לעבור בשביל הרגע הזה", נכתב בדף הפייסבוק של סוכנות סקאוטפוש. בהופעה השנייה סייף כבר יכול היה להוציא את כל שהיה אגור בפנים. הוא נכנס בדקה ה-75 וכעבור שבע דקות ביצע כניסה מתוזמנת משמאל לתוך הרחבה כדי לנגוח את שער הניצחון. אחר כך הכול התפרץ. קודם כל הוריד חולצה, אחר כך התפנה לרוץ יחד עם רמי גרשון לחברים ביציע ולבצע ג'סטה שתוכננה מראש.

סייף נקלע, לא בטוח שבאשמתו, לקיץ הסוער. הסיפור שלו מסמל את כל מה שרע בעולם הכדורגל. שחקן צעיר ומוכשר שקשור בהסכמים מוזרים בין קבוצות, מועדונים וסוכנים. הוא רק בן 21, אבל התגלגל בין כל כך הרבה מועדונים. מכבי חיפה, הפועל חיפה, מכבי נתניה, טוברוק ומשם בהשאלות למינכן 1860, בני סכנין, הפועל חיפה, קרית שמונה ורמת השרון. אצל האחרונה הוא פרץ ונכנס לתודעה ובין לילה הפך שמו למבוקש. משחקן אלמוני הפך סייף תוך עונה למלפפון חם. טוברוק ואריק איזיקוביץ' לחצו שיעבור למכבי חיפה, אבל דודו דהאן והשחקן רצו אירופה והבורר הלך איתם.

סיפורי סינדרלה בכדורגל הישראלי לא תמיד הסתיימו כמו שצריך, גם בגלל הקלות בה שחקן צעיר בשנת פריצה נמשך למלך ומקבל כותרות. על הכישרון של סייף אין עוררין ולא מן הנמנע שיש לו יותר סיכוי לקבל את הדקות בגנט מאשר במכבי חיפה, אבל מוקדם לקבוע את הצלחת המהלך. סייף בחר לדלג על עוד עונה בקבוצת שתיתן לו הרכב קבוע בליגת העל כדי לבצע את קפיצת המדרגה. "אחרי כמה שנים קשות שהחלפתי מועדונים בתכיפות רציתי למצוא את היציבות הנדרשת", אמר סייף לאחר המשחק באמירה שמזכירה איפה הוא בינתיים באמת. "הייתה לי שנה טובה והיה הרבה עניין, אבל בחרתי בזהירות בגנט. אני נרגש מהשער".

טל בן חיים שחקן צ'רלטון. GettyImages
איפה לוזון ואיפה הוא. בן חיים/GettyImages

8. בן שהר (ווילם II)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:2 על פיינורד

בשבוע שעבר: מקום שמיני

ניצחון החוץ האחרון של ווילם II במסגרת הליגה הבכירה בהולנד היה בנובמבר 2009, לפני כמעט חמש שנים. זה נגמר ב-0:1 על RKC, כשאת השער ספג אוהד לויטה. מאז, ווילם עלתה וירדה פעמיים והשנה היא מקווה להפסיק את הנדנדה. הניצחון המדהים על פיינורד שמתפוררת מנכסיה העלה את המאזן של שהר וחבריו לשש נקודות והיווה המשך לפתיחת עונה מעל הציפיות. החלוץ עדיין לא כבש, אבל הוא שומר על מקומו בהרכב ושוב השלים משחק מלא. שהר כבר חווה על בשרו ירידת ליגה בהולנד ולכן הוא מבין היטב את ההבדל בין מאבקי תחתית לעונה שקטה במרכז הטבלה. עבורו ועבור השם שלו בליגה שבהחלט עושה טוב עם הכישורים שלו, זה משמעותי במיוחד.

7. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: ישחק רק הערב

בשבוע שעבר: המקום הרביעי

פטרולול תשחק רק הערב (שני) בליגה הרומנית ותמוז יחזור לסגל לאחר הפציעה הקלה בברך שהשביתה אותו ממחנה האימונים של הנבחרת. מכיוון שמדובר בדירוג שבועי מצטבר שבא לבחון את היכולות של השגרירים מתחילת העונה, תמוז שומר על מקומו בעשירייה. הוא עדיין מוביל את טבלת המבקיעים עם שמונה שערים בכל המסגרות, אבל התחרות שלו על מקום בסגל הנבחרת תהיה לא פשוטה. בעיקר בגלל השמות שעוד יופיעו כאן בהמשך.

6. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על מוסקרון

בשבוע שעבר: מקום שישי

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, ישב ביציע בגנט והוא לא בא לראות את קני סייף. הבלם אמנם ביצע טעות כשהרחקה לא טובה שלו כמעט הפכה לשער חובה, אבל בסך הכול גוטמן יכול להיות מרוצה. ערב פתיחת הקמפיין, הבלמים שלו משחקים בקביעות ובכלל, דקות המשחק של רוב השגרירים הבכירים שנותרו בהחלט משביעות רצון בשלב הזה של העונה. גרשון שוב השלים 90 דקות והוא עדיין לא החמיץ דקת ליגה העונה. גנט, שספגה את כמות השערים הנמוכה בליגה עד כה, חזרה לנצח אחרי שני משחקים ועלתה למקום השני. וגם סייף כבש. אז בשורה התחתונה, כולם יצאו מחייכים.

5. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על ווטפורד

בשבוע שעבר: מקום שלישי

בן חיים ירד שני מקומות בעיקר בשל ההצטיינות ההתקפית של עומר דמארי ומונס דאבור ולא בגלל ירידה ביכולתו. כמו גרשון, גם בן חיים עדיין לא החמיץ דקת ליגה העונה והאדיקס במאזן נקי מהפסדים במקום החמישי. בשישה משחקי ליגה רשם בן חיים יותר דקות ליגה ממה שהיו לו בכל העונה שעברה בסטנדרד ליאז'. בקיץ, גיא לוזון החליט לנקות את הסגל שלו מישראלים. קשה לו עם תגובות הקהל והסטיגמות איתן הוא צריך להתמודד. קשה לו יותר גם עם המציאות. בעוד בן חיים עושה חיל באנגליה ובעוד מספר שבועות בקפריסין ודאי יעלה עם סרט הקפטן על זרועו. סגנית האלופה הבלגית ספגה עד עכשיו 16 שערים בשבעה משחקים.

עומר דמארי שחקן אוסטריה וינה. Chirstian Hoffer, אתר רשמי
"עדיין לא ב-100 אחוז יכולת". דמארי/אתר רשמי, Chirstian Hoffer

4. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:3 על באזל

בשבוע שעבר: מקום חמישי

גראסהופרס והחלוץ הישראלי מצאו לעצמם תזמון מושלם להשיג ניצחון ראשון בליגה השוויצרית. רגע לפני שעונה שלמה הולכת לאיבוד, סגנית האלופה התעלתה דווקא מול האלופה והנחילה לפאולו סוזה הפסד שני העונה. דאבור היה מעורב בשער הראשון ובישל את השלישי, אך מאזן המשחקים ללא כיבוש שלו בליגה עומד על שישה ברצף, הארוך ביותר מאז הצטרף לקבוצה. במהלך הפגרה הבינלאומית, דאבור סיים באופן רשמי את הקדנציה שלו כשחקן הנבחרת הצעירה. פנדל מדויק שלו אמנם סידר לנבחרת ניצחון על מקדוניה במשחק האחרון, אבל לא המתיק את אכזבת התבוסה באזרבייג'אן ואי ההעפלה לפלייאוף.

דאבור היה הדובדבן של דור מוכשר, נהנה משתי קדנציות נפלאות בנבחרת הצעירה והוא כמובן מסומן כפוטנציאל הצעיר הכי בשל לכבוש את המקום בנבחרת הבוגרת. בשנים האחרונות תהליך המעבר מהצעירה לבוגרת לא היה חלק. מעטים השחקנים הישראלים שכבר בגיל 21-22 הגיעו למעמד של שחקני הרכב בנבחרת הבוגרת. מבחינת יכולת ופוטנציאל, לדאבור יש את זה בגדול, אבל בטווח הקצר, לדאבור מצפה תחרות קשה גם על המקום בסגל. בפני גוטמן עומדת דילמה: האם להתחיל להריץ את חלוץ העתיד או ללכת עם השחקנים המנוסים יותר. האג'נדה של המאמן תיחשף ממש בקרוב, עם פרסום הסגל לקפריסין ואנדורה.

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, צמד ובישול, 1:3 על ריד

בשבוע שעבר: מקום שביעי

דמארי רושם את העלייה הגדולה של השבוע אחרי קונצרט שהלהיב את האוסטרים. סיבוב על המקום ובעיטה לחיבורים בגול הראשון, פריצה סוחפת ובישול בשער השני ועוד נגיחה מדויקת בשער השלישי. "הוא חלוץ אמיתי וחשוב מאוד עבורנו", אמר המאמן גרהארד באומגרטנר. "הוא יודע להבקיע שערים, הוא משתפר ועדיין לא ב-100 אחוז יכולת". עבור אוסטריה וינה היה זה ניצחון ראשון שהרגיע מאוד את המערכת אחרי פתיחת העונה הרעה. דמארי העלה את מאזנו לארבעה שערי ליגה ולפחות מהבחינה הסטטיסטית, הוא בהחלט מצדיק את הבאתו.

בשנה שעברה הפך דמארי לחלוץ המוביל בליגת העל, אבל בנבחרת, למרות 14 הופעותיו, הוא מחפש את הפריצה. התחרות, כאמור, מסובכת וכל סוף שבוע משפיע, בטח כשהדד ליין מתקרב. במחברת הווירטואלית של גוטמן, דמארי קיבל בסוף השבוע נקודות על חשבון עדן בן בסט שלא נכלל בסגל, איתי שכטר שעלה מהספסל או אלירן עטר שמחפש קבוצה בישראל ואולי גם על פני תומר חמד, אליניב ברדה ובן שהר שעדיין לא כבשו. וזו לא סוף הרשימה. האופציות ההתקפיות שיש לנבחרת למעלה ממשביעות רצון. אין ספק, הגענו לזמנים טובים.

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
סיים את הפרק בצעירה. דאבור/GettyImages

2.אבי ריקן (פ.צ ציריך)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 1:4 על סיון

בשבוע שעבר: מקום שני

המומנטום הנהדר של קשר ציריך לא נעצר. הקבוצה רשמה משחק שישי ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות ועלתה למקום הראשון בטבלה וריקן הוסיף לעצמו עוד בישול כדי לשמור על המקום השני בדירוג, ללמדכם על היציבות שמגלה הקשר ביכולת. "אמנם הפסדתי את שלושת המשחקים הראשונים כיוון שחזרתי לארץ ללידת בני, אבל עבדתי קשה, חזרתי להרכב ולשחק 90 דקות כל משחק", אמר בשבוע שעבר ריקן לוואלה! ספורט. "יש לי המון ביטחון ורצון להמשיך לעבוד. בעונה שעברה כבשתי שישה שערי ליגה ושמו לי למטרה לנסות להבקיע כמות דומה גם השנה". בינתיים, הוא בדרך הנכונה.

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער ובישול, 1:2 על ארסנל טולה

בשבוע שעבר: מקום ראשון

קשר צסק"א מוסקבה לא נתן סיבה להוריד אותו מהמקום הראשון. הוא דייק מהנקודה הלבנה והוסיף בישול לחברו לשעבר לצד הדינמי ברובין קאזאן, רומן ארמנקו. כעת המאזן שלו עומד על חמישה שערים ושני בישולים בארבע הופעות. אבל מעבר לשורה הסטטיסטית המדהימה שרק מגבירה את הבאזז סביבו, המעמד שלו הולך ומתחזק. המספרים של נאתכו השתפרו באירופה בזכות ראיית המשחק והדיוק במצבים הנייחים, אבל פחות דובר על יכולת ההתאקלמות המרשימה. נאתכו הגיע לאלופת רוסיה והפך בתוך שבועות לאחד השחקנים המובילים שלה על המגרש ובחדר ההלבשה. זה לא עניין של מה בכך. המשימה הבאה של נאתכו מגיעה כבר ביום רביעי, אולימפיקו, רומא, ליגת האלופות. כל מילה מיותרת.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
המטרה הבאה - ליגת האלופות. נאתכו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully