וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלם גדול אחד: סיכום טקס פתיחת העונה של מכבי תל אביב

15.9.2014 / 11:15

גודס הצהיר שהוא הולך על עוד טרבל, התקשורת שוב התמקדה ביחסים עם גרשון, הזרים צחקקו במבוכה ורק שאלה אחת לא קיבלה מענה: מדוע סופו לא הגיע. ורד כהן מסכמת את טקס פתיחת העונה של מכבי תל אביב

צילום וידאו: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל

1. המלים הראשונות של שמעון. מכבי תל אביב ערכה אתמול (ראשון) את מסיבת העיתונאים המסורתית לפתיחת העונה. טקס פתיחת העונה הוא אולי אותו טקס – אך הקבוצה עצמה השתנתה, הן בעמדת המאמן והן בסגל המקצועי.

השחקנים החדשים ישבו יחדיו, והתרגום הועבר להם באוזנייה. את הדברים הראשונים נשא יו"ר המועדון, שמעון מזרחי, שישב על הבמה עם הבעלים שי רקנאטי ודני פדרמן, המאמן גיא גודס, ניקולה וויציץ' ואלי דריקס. בעוד במכבי תל אביב הדגישו את הפרויקטים בנושא הצעירים והאקדמיה, הפעילות בקהילה, בניצוחו של דורון ג'מצ'י, וניסיונות הכניסה לשווקים בארצות הברית, שאלות העיתונאים התמקדו ביכולתה של מכבי תל אביב לשחזר את הטרבל מהעונה שעברה – אליפות אירופה, אליפות ישראל וגביע המדינה. גודס הבהיר: "אני חושב שהקבוצה הזאת מסוגלת להגיע רחוק, זה תלוי בהרבה פרמטרים. העונה שעברה התחילה לא טוב, הכול נגמר כמו חלום. אחת המטרות היא לנסות לשחזר את העונה שעברה. ברור לי שיהיה קשה, אבל במועדון הזה אין דבר שעומד בפני הרצון". שאלה שנשאלה ונותרה ללא מענה היא מדוע סופוקליס שחורצאניטיס לא הגיע לאירוע.

עניין רב לא פחות מעוררת עדיין האינטראקציה בין גודס ופיני גרשון, אך נראה כי גרשון מעדיף להשאיר את הבמה למאמן. במהלך מסיבת העיתונאים הוא ישב בשורה הראשונה ולא על הבמה, מסרב לענות לשאלות העיתונאים שניגשו אליו בסיום. ניקולה וויציץ' סיפר לוואלה! ספורט: "שיתוף הפעולה בין פיני לגיא נהדר. פיני הוא אחת האגדות של היורוליג, הוא יכול לייעץ ומעניק הרבה מהניסיון שלו. גיא הוא המנהיג ופיני רוצה לתמוך בו".

גודס: "בנינו את מה שרצינו, החזון זה פיינל פור"

גביע ווינר: מכבי ת"א - גלבוע/גליל (20:45, 5+ לייב)

לאחר עשר שנים: היכל נוקיה ישנה את שמו בתחילת 2015

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס (ימין) עם עוזרו פיני גרשון (שמאל). ברני ארדוב
מעדיף להשאיר את הבמה למאמן. גרשון וגודס/ברני ארדוב

2. הצחקוק שלפני. לפני מסיבת העיתונאים הוצג קליפ הסוקר את המועדון ואת הזכייה בעונה שעברה. השחקנים, חדשים ברובם, צפו בו בנימוס והאזינו ברוב קשב לנאומים של אנשי הצוות וההנהלה. חלקם עטו על פניהם הבעה של תלמיד ממושמע ומרוכז, חלקם התלחששו, מצחקקים ביניהם.

אך צחקוקים לחוד ועול לחוד. אין ספק שהשחקנים מודעים לכך שיימדדו בסרגל קשיח ובזכוכית מגדלת חדה יותר, לאור ההצלחות המזהירות אשתקד. "אנחנו יודעים שיש לנו נעליים גדולות למלא", אמר ג'רמי פארגו. "למזלי, יש שחקנים שאני מכיר מהימים ההם. אני חושב שנהיה בסדר. זה לא תלוי בי או בשחקן אחר, אם נשחק כקבוצה, נהיה טובים".

וויצ'יץ' הוסיף: "הציפיות במכבי הן תמיד להגיע לפיינל פור. אחת ההצלחות שלנו הקיץ? לדעתי מצאנו תחליף הולם לטייריס רייס וריקי היקמן (פארגו והיינס, ו.כ.). כמובן שלכל שחקן יש את הסטייל שלו, אבל הם משחקים טוב ביחד".

אך לפני ההגעה לפיינל פור, לצהובים חשוב לפתוח המשחקים הרשמיים ברגל ימין. בקבוצה רוצים להשיג ניצחון על הפועל גלבוע/גליל במסגרת רבע גמר גביע ווינר, כשאת המשחקים השבוע יקיימו ללא דווין סמית', המתאושש מהניתוח בברכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מודעים לכך שיימדדו בסרגל קשיח ובזכוכית מגדלת. שחקני מכבי תל אביב ללא שחורציאניטיס/ברני ארדוב

3. "מצפה שנגיע כמה שיותר רחוק". ומה סבורים בהנהלה? שי רקנאטי, מבעלי הקבוצה, אמר בשיחה עם וואלה! ספורט: "אני מצפה שנגיע כמה שיותר רחוק. במכבי אנחנו תמיד עושים את הדברים צעד אחר צעד. אנחנו לא מתרשמים מההתחלות אלא יותר מהסיום".

לשאלה האם אי העפלה לפיינל פור תהווה כישלון, השיב הבעלים: "אני לא חושב. הדרך צריכה להראות מהו כישלון. כמובן שאנחנו רוצים להיות בפיינל פור, אבל הטופ 16 וההצלבות הם דבר מכובד וצריך לבחון גם את הדרך".

על מערכת היחסים בין גודס לגרשון אמר רקנאטי: "אם לבחון עד עתה, ההתנהלות ביניהם מוכיחה שזו הייתה החלטה טובה. הטורניר בגרמניה הוכיח שזה עובד נהדר והאינטראקציה ביניהם מצוינת".

לגבי שחורציאניטיס הוסיף רקנאטי: "סופו נמצא בתקופת החלמה, אני חושב שצריך לכבד אותו ולתת לו זמן להחלים. אין ספק שמכבי רוצה אותו חזרה כמה שיותר מהר, זו העונה הרביעית שלו בקבוצה. הוא שחקן מרכזי, אך צריך לתת לו את הזמן. מניסיון העבר, הוא מחלים מהר וכולם מקווים שכך יהיה גם הפעם".

מאמן מכבי תל אביב גיא גודס (מרכז) שמעון מזרחי (ימין) שי רקאנטי (שמאל). ברני ארדוב
"הדרך צריכה להראות מהו כישלון". רקאנטי, מזרחי וגודס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully