וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר פיסטוריוס הורשע בהריגה

השופטת במשפטו של אצן הפרוטזות, שזוכה אתמול במפתיע מסעיפי ההאשמה ברצח בת זוגו, הרשיעה אותו בסעיף הפחות חמור: "אי אפשר להניח שהוא חזה שהמנוחה תיהרג כתוצאה מהירי". עונש המקסימום: 15 שנה

הקראת פסק הדין במשפטו של אוסקר פיסטוריוס נמשכה הבוקר (שישי) בפרטוריה, ובסיומה נמצא האתלט לשעבר אשם בהריגת ריבה סטינקאמפ. כזכור, אתמול הפתיעה השופטת ת'וקוזילה מאסיפה כשזיכתה את אצן הפרוטזות מרצח בת זוגו, אך לא הספיקה לסיים את הקראת פסק הדין המלא שלה, שהושלם היום עם הרשעתו של פיסטוריוס בסעיף ההריגה, שעונש המקסימום הקבוע בחוק הדרום אפריקאי לעובר עליו הוא 15 שנות מאסר, אך עונשו של פיסטוריוס ייקבע רק בימים או בשבועות הקרובים לאחר דיונים נוספים.

אוסקר פיסטוריוס בזמן הקראת פסק דינו. AP
כמה זמן הוא יבלה מאחורי סורגים? אוסקר פיסטוריוס/AP

19 חודשים אחרי שירה למוות בבת זוגו בביתם, וטען שעשה זאת כי חשב שמדובר בפורץ, חמק פיסטוריוס מעונש מאסר ממושך לאחר שההערכות לפיהן יימצא אשם ברצח הופרכו אתמול, וכעת נותר לו רק לגלות האם יישלח לתקופה קצרה בכלא הדרום אפריקאי, ואם יזוכה האם יצליח לנקות את שמו גם מבחינה ציבורית. בדקות בהן התבקש פיסטוריוס לעמוד לשמיעת פסק הדין, הוא שמר על קור רוח ולא הזיל דמעה, בעוד שבספסלים שמאחוריו התייפחו כמה מבני משפחתה וחבריה של סטינקאמפ.

בתחילת דבריה הבוקר עסקה השופטת בסעיפי האישום הפחות חמורים בכתב האישום נגד פיסטוריוס: החזקה לא חוקית של תחמושת ושתי האשמות שונות של ירי באקדח באזור ציבורי. לגבי תקרית הירי שבוצעה במסעדה, נמצא פיסטוריוס אשם, בעוד שלגבי תקרית הירי דרך גג השמש במכוניתו, נמצא פיסטוריוס זכאי, וכך גם בסעיף ההחזקה הלא חוקית של תחמושת.

לגבי ההאשמה העיקרית - הריגתה של בת זוגו - אמר השופטת: "הנאשם פעל במהירות לנסות לסייע לריבה, הוא התפלל עבורה והיה מוטרד מאוד מהמקרה. אי אפשר להניח שהוא חזה שהמנוחה, או לצורך העניין כל אדם אחר, ייהרג כתוצאה מהירי שלו לעבר דלת השירותים".

אתמול השופטת זיכתה את פיסטוריוס מסעיפי ההאשמה ברצח

אוסקר פיסטוריוס עם דודו ארנולד פיסטוריוס. AP
דודו של פיסטוריוס מברך אותו. אוסקר פיסטוריוס/AP

פיסטוריוס, אצן הפרוטזות המפורסם שהתחרה באולימפיאדת לונדון 2012 במסגרת התחרות הרגילה (ולא המשחקים הפראלימפיים), ירה בסטינקאמפ בבוקר ה-14 בפברואר 2013, ויממה לאחר מכן הואשם על ידי בית המשפט בפרטוריה ברצח. מאותו רגע החל הליך ממושך, כאשר תחילה התקיים שימוע על שחרורו של פיסטוריוס בערבות. במהלך השימוע, גם ההגנה וגם התביעה קבעו כי פיסטוריוס ירה ארבעה כדורים לכיוון חדר השירותים שסמוך למיטתו. שלושה מתוך אותם כדורים פגעו בסטינקאמפ והרגו אותה. התובע טען כי פיסטוריוס קם מהמיטה, שם את רגלי הפרוטזות שלו והתקרב לחדר השירותים על מנת לירות בסטינקאמפ דרך הדלת ולהרוג אותה. ההגנה מצדה, טענה כי פיסטוריוס חשב שסטינקאמפ בכלל לצדו במיטה ולכן הניח כי מישהו אחר נמצא בחדר השירותים.

ביוני 2013, לאחר ששוחרר בערבות של 113 אלף דולר, הוא חזר להתאמן וסוכנו סיפר כי מדובר ברגע "מתוק, אך גם מאוד מריר עבורו". פיסטוריוס עצמו הרבה לפרוץ בבכי ולהדגיש עד כמה הוא אומלל מכל שאירע, במהלך הביקורים שלו בבית המשפט. בסופו של דבר המשפט החל בשלישי במרץ השנה בבית המשפט העליון של פרטוריה, דרום אפריקה. מלבד ההאשמה ברצח, פיסטוריוס הואשם גם בהחזקה לא חוקית של תחמושת ובשתי האשמות של ירי באקדח באזור ציבורי. לאורך ארבעת החודשים הבאים שני הצדדים הציגו את טענותיהם, עד שבשמיני ביולי ההגנה סיימה את דבריה. המשפט ננעל עם דברי הסיכום של שני הצדדים בתחילת אוגוסט, כאשר התובע מאשים את פיסטוריוס ב"כדור שלג של שקרים". המשפט כולו סוקר בהרחבה על ידי כל רשתות התקשורת המובילות בעולם.

אוסקר פיסטוריוס מגיע לבית המשפט. GettyImages
התקשורת הסתערה על הסיפור. פיסטוריוס מגיע לבית המשפט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully