וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן אבלה על הפסד, צ'יליץ' מדבר על מהפכה בטניס

הקרואטי חגג את הזכייה ויודע: "בשנה הבאה התחרות בענף תהיה גדולה יותר". נישיקורי אופטימי, ראש ממשלת יפן מאוכזב

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

אליפות ארצות הברית בטניס, הגרנד סלאם האחרון של עונת 2014, הגיעה הלילה (בין שני לשלישי) לסיומה עם זוכה סנסציוני בדמות מארין צ'יליץ'. הקרואטי, שדורג רק במקום ה-14 בטורניר, פגש בגמר הראשון מאז אוסטרליה 2005 שלא הכיל את פדרר, נדאל או דג'וקוביץ' טניסאי מפתיע אחר, קיי נישיקורי היפני (10). צ'יליץ', שהפגין טניס נהדר לכל אורך רגעי ההכרעה של הטורניר, עשה בגמר בדיוק את מה שעשה ברבע ובחצי וניצח 0:3 חלק. הוא חיסל את נישיקורי עם הגשות עוצמתיות ויכולת נפלאה באופן כללי, בדרך ל-3:6, 3:6, 3:6 תוך שעה ו-53 דקות של משחק. צ'יליץ' זכה בגרנד סלאם ראשון בקריירה והצטרף למאמנו, גוראן איבניסביץ', בתור שני הקרואטים היחידים שזכו בגרנד סלאם בסבב הגברים אי פעם.

מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי אלוף ארצות הברית עם קיי נישיקורי טניסאי יפני אחרי הגמר. AP
הגמר המפתיע היה גם חד צדדי. צ'יליץ' ונישיקורי/AP

צ'יליץ' המאושר סיכם: "אני לא יודע מה עבד כל כך טוב. זו התוצאה של כל העבודה הקשה בשנים האחרונות, בעיקר בשנה החולפת. גוראן הוסיף לי הרבה דברים מיוחדים ובעיקר הנאה מהטניס. שיחקתי בטורניר הזה את הטניס הטוב בחיי בזכותו. גם קיי וגם אני היינו עצבניים במערכה הראשונה והיה לי מזל שהצלחתי לשבור ראשון. הכול הלך מצוין והחלום שלי התגשם היום. אני חושב שזה סמל לכל השחקנים בסבב, שאם עובדים קשה, הדברים משתלמים בסופו של דבר".

המפסיד, נישיקורי, אמר: "אני רוצה לברך את מארין על הגרנד סלאם הראשון שלו. שיחקתי את הטניס שלי, אבל הוא היה נהדר. קשה להפסיד במעמד הזה, אבל אני שמח שהצלחתי להגיע עד לגמר. אני רוצה להודות לצוות שלי, שליווה אותי. מצטער שלא הצלחתי לזכות הפעם, אבל אני מבטיח שבפעם הבאה זה יקרה. היו לי כאן שבועיים נהדרים ואני מקווה שאוכל לחזור במהרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי טניס ביפן מאוכזבים מההפסד של קיי נישיקורי. GettyImages
אוהדי טניס ביפן מאוכזבים מההפסד של קיי נישיקורי/GettyImages
אוהדי טניס ביפן מאוכזבים מההפסד של קיי נישיקורי. GettyImages
אוהדי טניס ביפן מאוכזבים מההפסד של קיי נישיקורי/GettyImages

המשחק נערך בשעת לילה מאוחרת ביפן, אבל עדיין רבים התקבצו בכיכרות ובמקומות בילוי לצפייה משותפת במשחק, והתאכזבו מההפסד של גיבורם החדש. טניס עדיין לא פופולרי ביפן כמו כדורגל, בייסבול או גולף, אבל נישיקורי העלה את הענף לשיאי פופולריות חדשים. ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר ש"לפני הטורניר אי אפשר היה לדמיין שטניסאי יפני יעפיל לגמר, אבל נישיקורי הוא עדיין צעיר, ואני מקווה שהוא ימשיך לעשות את המיטב".

האם זו תחילתה של מהפכה בטניס העולמי, וסימן ראשון לסוף שלטונם של הרביעייה פדרר-נדאל-דג'וקוביץ'-מארי? "זה נראה ממש לא אמיתי עבורי להגיד שאני אלוף גרנד סלאם", אמר צ'יליץ' בסיום, "חלמתי על זה כשהייתי ילד, ופתאום בארבעה-חמישה ימים האחרונים זה קורה.

"הרבה אנשים רוצים שארבעת הגדולים של הטניס ימשיכו לשלוט בגלל שהם מושכים הרבה צופים ואוהדים למשחק, אבל ברור שיום אחד הם יילכו ומישהו אחר יצטרך לעלות במקומם. אני מרגיש שהשנה לשחקנים מהשורה השנייה היה קצת מזל, כי אנדי מארי היה פצוע עם בעיות גב, לוואוורינקה היו עליות וירידות מאז אוסטרליה, חלק מהשחקנים לא שיחקו במיטבם כל השנה, ונדאל לא כאן. אז זה פתח שער קטן לכל השאר. אני חושב שבשנה הבאה תהיה תחרות גדולה יותר בטניס, זה מתפתח יותר ויותר".

גוראן איבניסביץ' (משמאל), מאמנו של מארין צ'יליץ', במשחק גמר אליפות ארה"ב. GettyImages
גוראן איבניסביץ' (משמאל), מאמנו של מארין צ'יליץ', במשחק גמר אליפות ארה"ב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully