וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ארצות הברית וספרד עלו לרבע הגמר

קרי קלע 20 נק' ב-63:86 של האמריקאים על מקסיקו. ספרד הביסה את סנגל 56:89 ותפגוש את צרפת, שגברה על קרואטיה 64:69

אנתוני דייויס שחקן נבחרת ארצות הברית. AP
לא התקשה מול השכנה מדרום. אנתוני דייויס/AP

אחרי שלב בתים בו הופיעו כמה נבחרות חלשות במיוחד, המונדובאסקט הגיע היום (שבת) למאני טיים שלו, עם פתיחת משחקי שמינית הגמר. ארצות הברית הוציאה את הנוקאאוט לדרך עם משחק מול השכנה מקסיקו, ניצחה אותה 63:86 בדרך לרבע הגמר וקבעה שיא טורניר - הנבחרת הראשונה במונדובאסקט שרושמת 16 ניצחונות רצופים. האמריקאים יפגשו את סלובניה ברבע הגמר, לאחר שאלה ניצחו את הרפובליקה הדומיניקנית 61:71. צרפת פגשה את קרואטיה ובסוף המותחן ניצחה אותה 64:69, בדרך לשחזור גמר אליפות אירופה נגד המארחת ספרד, שנעלה את משחקי היום עם 56:89 קליל על סנגל הצנועה.

מאמן אוסטרליה: "שיחשבו מה שרוצים, אלו ספקולציות"

שחקן נבחרת קרואטיה בויאן בוגדנוביץ'. AP
הצרפתים ינסו לעצור את בוגדנוביץ'/AP

ארצות הברית - מקסיקו 63:86

האמריקאים ממשיכים ליהנות באליפות העולם בספרד, ועלו היום לרבע הגמר, שם יתמודדו נגד המנצחת בין סלובניה לרפובליקה הדומיניקנית. המקסיקנים עברו את שלב הבתים בקושי רב, אבל גם לראשונה בתולדותיהם, אחרי שניצחו רק פעמיים מתוך חמישה משחקים, והתנחמו בהפועה מכובדת מול השכנה הנוצצת מצפון. הקטור הרננדס, הזר החדש של מכבי חיפה, שנותן אליפות מצוינת, זכה לחוויה לשחק נגד כוכבי ה-NBA אולם סיים את המשחק ללא נקודות. לפני המשחק אמר מאמן ארה"ב מייק ששבסקי "קשה לשחק כל כך הרבה משחקים בזמן קצר", אבל על הפרקטהשחקנים שלו לא התקשו להשלים את המשימה.

האמריקאים אותתו לגבי ההמשך כבר ברבע הראשון אותו סיימו ב-13:23. המקסיקנים הצליחו להישאר בתמונה במחצית, כאשר פיגרו 42:27, אבל במחצית השנייה הסיפור מבחינתם נגמר. המקסיקנים הימרו על הגנה אזורית וחטפו מחוץ לקשת, כשאת ההפצצה מוליך סטפן קרי עם 6 מ-9לשלוש. הרבע הרביעי היה תצוגת שואו של האמריקאים, שרק הגדילו את היתרון ככל שנקפו הדקות, ואפשרו לדמרקוס קאזינס להפגין את יכולותיו מתחת לסלים, בדרך לניצחון 63:86 ומקום ברבע הגמר.

קרי הוליך את האמריקאים עם 20 ו-4 אסיטים, קליי תומפסון הוסיף 15 עם 3 מ-9 לשלוש, ג'יימס הארדן סיים עם 12, דמרקוס קאזינס הוסיף 11 ו-7 ריבאונדים. גוסטבו איון הצטיין במקסיקו עם 25 נקודות ו-7 ריבאונדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן נבחרת ארצות הברית בכדורסל רודי גיי (שמאל) מול שחקן נבחרת מקסיקו בכדורסל הקטור פרננדס (ימין). AP
ראה את האמריקאים נותנים שואו במחצית השנייה. הקטור הרננדס מול רודי גיי/AP

צרפת - קרואטיה 64:69

קצת לפני תחילת האליפות, אלופת אירופה פגשה את הנבחרת של יסמין רפשה למשחק הכנה שהסתיים בניצחון הטריקולור 71:81. גם הפעם, בבמה המרכזית, ידם הייתה על העליונה, והם מחכים לספרד ברבע הגמר, בהנחה שהמארחת לא תופתע על ידי סנגל. שתי הנבחרות הציגו משחק גרוע במחצית הראשונה, הקרואטים קלעו רק 1 מ-7 לשלוש, והצפרתים הוליכו 22:23 אחרי שני הרבעים הראשונים. הקרואטים לא הגיעו לרבע השלישי, אבל פורניי וצרפת דווקא כן, ואלופת אירופה כבר הוליכה ביתרון 16 לפני שסיימה את הרבע ב-34:46. הקרואטים צימקו ברבע האחרון ודקה לסוף פיגרה בחמש הפרש. חטיפה ושלשה של בויאן בוגדנוביץ' המצוין צימקו ל-מינוס 2 כשנותרו 52 שניות. צרפת החטיאה עוד שלשה, בוגדנובית' החטיא מחוץ לקשת, תומס הוארטל קלע מהקו, וצרפת הוליכה 64:68 כשנותרו 16.8 שניות. קרואטיה חזרה מפסק הזמן עם החטאה של סימון ובאטום סגר עניין מהעונשין וקבע 64:69.

באטום הוליך את צרפת עם 14 נקודות, פורניה סיים עם 13, בוריס דיאו רשם משחק מאכזב עם 3 נקודות בלבד ב-1 מ-7 מהשדה. בויאן בוגדנוביץ' היה אדיר בקרואטיה וקלע 27 נקודות ב-11 מ-19 מהשדה, אנטה טומיץ' הוסיף 17 ו-6 ריבאונדים.

פורוורד נבחרת צרפת בכדורסל ניקולא באטום (ימין) מול שחקן נבחרת קרואטיה בכדורסל בויאן בוגדנוביץ' (שמאל). AP
בוגדנוביץ' היה מצוין, אבל באטום וצרפת המשיכו לרבע הגמר/AP

סלובניה - הרפובליקה הדומיניקנית 61:71

הנפגעת העיקרית מהיום האחרון של שלב הבתים הייתה סלובניה החביבה. הנבחרת של האחים דראגיץ' ראתה איך אוסטרליה "זורקת" את המשחק שלה מול אנגולה ואז היא עצמה קלעה רק שתי נקודות ברבע האחרון מול ליטא, ונפלה אל המקום השני בבית ד', שמוביל למפגש עם ארה"ב ברבע הגמר. אבל מבחינתם של הסלובנים היה חשוב כמובן לנצח את היריבה כדי להגיע למפגש עם כוכבי ה-NBA, והם עמדו במשימה.

אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בתוצאה 15:15, סלובניה פתחה מבערים ברבע השני והוליכה במחצית 28:38. ברבע השלישי הדומיניקנים הצליחו לצמק, אבל ההגנה הסלובנית עצרה את פרנסיסקו גרסיה על 7 נקודות בלבד והדומיניקנים קלעו רק 2 מ-12 לשלוש. הרבע האחרון היה בשליטת הסלובנים, שלא הסתבכו בדקות הסיום, וניצחו 61:71 בדרך לשלב הבא. זוראן דראגיץ' הוליך את הסלובנים עם 18 נקודות, גוראן דראגיץ' הוסיף 12. ג'יימס פלאדין הוליך את הדומיניקנים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים.

שחקן נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית בכדורסל אדגר סוסה (ימין). AP
סוסה וחבריו נעצרו על ידי הסלובנים/AP

ספרד - סנגל 56:89

למרות כל הלחץ ולמרות שנקלעו לבית המוקדם הכי קשה, הספרדים נראו נהדר בטורניר הביתי שלהם והביסו את כל חמש היריבות בהפרש ממוצע של 25.2 נקודות. מול סנגל הצנועה הספרדים שמרו על אותו קצב בדרך לשחזור גמר אליפות אירופה כשיפגשו את צרפת ברבע הגמר. סנגל המפתיעה, שהשתחלה לשמינית הגמר למרות שני ניצחונות בלבד בשלב המוקדם ובעיקר בזכות הסנסציה שלה מול קרואטיה, יכולה להיות מרוצה מההופעה שנתנה בטורניר.

פאו גאסול פתח את המשחק נפלא וקלע 13 נקודות ברבע הראשון, אבל סנגל לא נבהלה, ובזכות דקות טובות של מוחמד פיי נשארה קרובה. סרג' איבקה היה מצוין בהגנה, הסנגלים התקשו לקלוע ברבע השני, וריקי רוביו ניווט את המארחת ליתרון 28:41 בהפסקה. ברבע השלישי סרחיו יול הפעלתן ומארק גאסול עם הגנה מצוינת אפשרו לספרד להגדיל את היתרון ל-22 נקודות. הסנגלים הפכו אגרסיביים יותר, המשחק התחמם, אבל חוסה קלדרון דאג לשמור על היתרון הספרדי ברבע האחרון, והמארחת ניצחה 56:89, ותשחק ברבע הגמר נגד צרפת. סנגל תתנחם בזה שנתנה הופעה מכובדת ועשתה טורניר מצוין מבחינה.

פאו גאסול הוליך את ספרד עם 17 נקודות ב-8 מ-10 מהשדה, חוסה קלדרון, פיליפה רייס וסרג' איבקה תרמו 11 כל אחד. מוחמד פיי ואבדו באדג' הוליכו את סנגל עם 12 כל אחד, גורגי ג'נג, שכיכב לאורך הטורניר, אכזב עם 6 בלבד ב-1 מ-9 מהשדה.

סנטר נבחרת ספרד בכדורסל מארק גאסול (ימין) מעל שחקן נבחרת סנגל בכדורסל עבדו באדג'י (שמאל). AP
מול הצרפתים כבר יהיה קשה יותר. מארק גאסול/AP

עדכון ראשון: 18:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully