וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: 71:95 לארצות הברית על אוקראינה

האמריקאים סגרו סיבוב מוקדם קליל ומושלם, ספרד הביסה 73:89 את סרביה. יוון ניצחה את ארגנטינה, ליטא את סלובניה

סטפן קרי שחקן נבחרת ארצות הברית (ימין) מול דימיטרו זבירצ'נקו שחקן נבחרת אוקראינה. AP
בינתיים הכול הולך לאמריקאים לפי התכנית. קרי/AP

שלב הבתים המוקדם יינעל היום (חמישי) עם 12 משחקים, שישלימו את תמונות העולות לשמינית הגמר. בבית א' תפגוש ספרד המארחת סיימה את הסיבוב במאזן מושלם אחרי עוד ניצחון חלק, 73:89 על סרביה. ברזיל הבטיחה את המקום השני בבית הזה עם 66:128 מוחץ על מצרים. צרפת ניצחה 76:81 קשה מאוד את איראן. יוון סיימה את בית ב' עם מאזן מושלם אחרי 71:79 על ארגנטינה. קרואטיה העפילה עם 82:103 על פורטו ריקו המאכזבת. הפיליפינים השיגו ניצחון ראשון במונדובאסקט אחרי 40 שנה, 79:81 על סנגל בהארכה, אבל הודחו. ארצות הברית סיימה את בית ג' במאזן מושלם כצפוי, עם 71:95 קל על אוקראינה. ניו זילנד השתחלה לשמינית הגמר עם 65:67 דרמטי על פינלנד, שהודחה. טורקיה סיימה שנייה את הבית עם 64:77 על הרפובליקה הדומיניקנית. רבע אחרון של 2:12 נתן לליטא 64:67 על סלובניה ואת ראשות בית ד'. מקסיקו בשמינית הגמר עם 71:87 על דרום קוריאה. אנגולה הפתיעה עם 83:91 על אוסטרליה, אבל הודחה.

שמיניות הגמר:

שבת:

קרואטיה - צרפת
ספרד - סנגל
סלובניה - הרפובליקה הדומיניקנית
ארצות הברית - מקסיקו

ראשון:

יוון - סרביה
ברזיל - ארגנטינה
ליטא - ניו זילנד
טורקיה - אוסטרליה

גוראן דראגיץ' האשים: "אוסטרליה מכרה את המשחק לאנגולה"

שחקן נבחרת ספרד חואן קרלוס נבארו. Petr David Josek, AP
הספרדים ממשיכים בשלהם. נבארו/AP, Petr David Josek

בית א'

ברזיל - מצרים 66:128

הסלסאו הבטיחו את המקום השני עם ניצחון ענק, הכי גדול בטורניר כולו עד כה, כשהם מתעלים אפילו על ה-59 הפרש של ארצות הברית על פינלנד. הדרום אמריקאים לא ריחמו מהשנייה הראשונה של המשחק וסיימו את הרבע הראשון עם 10:37, את השני עם 13:30 ואת המחצית הראשונה כולה עם 23:67 מוחץ. את הרבע השלישי המצרים דווקא ניצחו, אבל אלופת אפריקה החלשה, שסיימה את הופעותיה בטורניר ללא אף ניצחון, נכנעה 37:18 ברבע האחרון בדרך לדריסה הברזילאית. לאנדרו ברבוסה הוביל עם 22 נקודות ו-10 ריבאונדים וחמישה מחבריו קלעו אף הם בדאבל פיגרס.

איראן - צרפת 81:76

אלופת אירופה העפילה בסופו של דבר לשמינית הגמר, אבל היא תהיה שם רק מהמקום השלישי ובכל מקרה, עם יכולת כזו, היא לא תגיע רחוק. בלי טוני פארקר, הצרפתים ממשיכים להראות אבודים למשך יותר מדי רגעים מהמשחק והאיראנים ניצלו זאת כדי לרוץ ל-13:23 מפתיע בסיום הרבע הראשון. צרפת התעוררה בזמן, לפני שהיא באמת נכנסה לבעיה וניצחה את שני הרבעים הבאים 10:24 ו-16:26, כדי לעלות לרבע האחרון ביתרון 14. היתרון הזה נעלם כמעט כולו עם קאמבק איראני, אבל ברגע האחרון צרפת הצליחה לשמור את הניצחון אצלה. תומאס הורטל הוביל עם 15, חאמד חדאדי כיכב אצל איראן עם 22 נקודות ו-15 ריבאונדים.

ספרד - סרביה 73:89

לפחות בסיבוב הראשון, ספרד עמדה בכל הלחצים וטיילה בדרך למאזן מושלם, כשהיא מביסה את כל חמש היריבות שעומדות מולה. עכשיו מגיע המאני טיים, אבל עוד קודם לכן, האדומים לא אמורים להתקשות גם מול סנגל בשמינית הגמר. לסרבים, שאיבדו את המשחק ברבע הראשון ואת הראש ברבע האחרון וראו את מאמנם סשה דג'ורג'ביץ' מורחק, מחכה מפגש קשה נגד יוון והם ממשיכים לאכזב ועלו למרות שהפסידו שלושה משחקים מתוך חמישה. עשר הדקות הראשונות הסתיימו ב-20:34 ומשם ההפרש נותר יציב לטובת המארחת. פאו גאסול שוב כיכב עם 20 נקודות, חואן קרלוס נבארו הוסיף 15, ריקי רוביו 12 ומארק גאסול 11, יחד עם 8 ריבאונדים. בסרביה, 19 לנמנייה ביליצ'ה, שגם הוריד 10 ריבאונדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ננה שחקן ברזיל חוגג עם מרקוס ויירה. AP
הטורניר הטוב של ברזיל נמשך/AP

בית ב'

קרואטיה - פורטו ריקו 82:103

הקרב הישיר על הזכות להעפיל לשלב הבא ולפגוש את ספרד הלך בקלות לכיוונם של הקרואטים, שהביסו את הנבחרת המאכזבת ממרכז אמריקה. פורטו ריקו לא הסתדרה ללא קרלוס ארויו הפצוע, בעוד בויאן בוגדנוביץ' ממטיר עליה 23 נקודות ודריו שאריץ' מוסיף 15. ג'יי ג'יי בראה, שתפר את הפיליפינים אתמול עם 30 נקודות, הגיע ל-20 הפעם אבל זה היה רחוק מלהספיק והקרואטים סגרו עניין במהרה עם 16:28 ברבע הראשון ומשם המשיכו לניצחון הקל.

ארגנטינה - יוון 79:71

ארגנטינה ניסתה לעשות קאמבק מאוחר, אבל זה לא הספיק מול היוונים הנהדרים, שסיימו את הבית במאזן מושלם ובמקום הראשון. כעת, האלביסלסטה ילכו למשחק גדול מול ברזיל בשמינית הגמר, בעוד יוון תפגוש את סרביה, עם הזכרונות מהמהומה בין שתי הנבחרות לפני כמה שנים. יוון פתחה את המשחק עם 16:28 ברבע הראשון וברחה להפרש גדול, אותו הדרום אמריקאים הורידו עד ארבע לקראת הסיום, אבל לא יותר. ניק קלאת'ס קלע 18, יאניס בורוסיס הוסיף 16 וקטף 15 ריבאונדים. לואיס סקולה המשיך להוביל את ארגנטינה, עם 17 נקודות.

סנגל - הפיליפינים 81:79 (בהארכה)

הפיליפינים הודחו, אבל יכולים להיות גאים בעצמם על טורניר בו נלחמו עד לרגע האחרון כמעט בכל משחק מול כמה נבחרות עדיפות עליהם ובסופו של דבר, באו על שכרם עם ניצחון ראשון במונדובאסקט מאז 1974. הסנגלים השוו עם שלשה, חצי דקה לסיום הזמן החוקי, אבל בהארכה הפיליפינים כבר ניצחו, כשאנדריי בלאץ' שוב מככב עם 18 נקודות ו-14 ריבאונדים.

ניקולה לפרוביטולה נבחרת ארגנטינה מול ניקוס זיזיס נבחרת יוון. AP
היוונים שמרו על המאזן המושלם גם מול ארגנטינה/AP

בית ג'

אוקראינה- ארה"ב 95:71

הטיול האמריקאי בשלב הבתים הסתיים עם עוד ניצחון נינוח, הפעם על אוקראינה, שלא תהיה בשמינית הגמר. הרבע הראשון היה מפתיע והסתיים ב-14:19 אוקראיני, אבל הנבחרת של מייק ששבסקי התעוררה, עלתה ליתרון באמצע הרבע הבא, ניצחה אותו 13:30 ולא הביטה לאחור עד לסיום. ג'יימס הארדן הוביל עם 17, סטפן קרי קלע 14 וקיירי אירווינג קצת הבהיל כאשר נפצע לקראת הסיום, אך התאושש. סלבה קראבצוב הוביל את אוקראינה עם 15.

טורקיה - הרפובליקה הדומיניקנית 64:77

שתי הנבחרות ידעו שהן בשלב הבא עוד לפני המשחק והאירופאים ניצחו וסיימו במקום השני, בעוד יריבתם סיימה שלישית את הבית. טורקיה נעזרה ברבע שני מוחץ של 10:27 כדי לברוח להפרש מבטיח, שהספיק לה. עכשיו היא תצטרך להרים את הרמה אחרי שלא ממש הרשימה, למעט אולי דווקא המשחק מול האמריקאים. אוגוז סבאס הוביל את המנצחים עם 15 נקודות, עומר אשיק תרם 9 נקודות ו-10 ריבאונדים. לפרנסיסקו גרסיה היו 18 אצל הדומיניקנים.

פינלנד - ניו זילנד 67:65

בתום דרמה גדולה, הטול בלאקס, שקיבלו 18 נקודות ושמונה ריבאונדים מאיסק פוטו, העפילו לשמינית הגמר עם ניצחונם השני בטורניר. ניו זילנד כבר הוליכה ב-12 בכניסה לרבע האחרון, אבל הסקנדינבים צימקו וצימקו. ארבע שניות לסיום, ווקונה קלע רק אחת מהקו, אבל הכדור האחרון של פטרי קופונן הלך החוצה.

דרק רוז שחקן נבחרת ארצות הברית מול אוקראינה. AP
התקשו רק ברבע הראשון. דרק רוז/AP

בית ד'

אוסטרליה - אנגולה 91:83

המשחק היה חשוב מאוד לאפריקאים ולא חשוב בכלל לאוסטרלים. נחשו מי ניצח? נכון, אנגולה וזה קרה עם 83:91. כעת, האנגולים זקוקים להפסד מפתיע של מקסיקו מול דרום קוריאה כדי לעלות לשמינית הגמר. הסנטר יאניק מוריירה בן ה-23 בלט אצל אנגולה עם נתונים מדהימים של 38 נקודות ו-15 ריבאונדים. באוסטרליה, ששיחקה ללא ג'ו אינגלס וארון ביינס, בלט כריס בולדינג עם 22 נקודות ו-6 ריבאונדים, אך איבד גם חמישה כדורים.

ליטא - סלובניה 64:67

הטריק של האוסטרלים עבד נהדר ועם הרבה מאוד מזל ועזרה מצד ליטא, הם הצליחו להתרחק מהאמריקאים ולשלוח לשם את סלובניה האומללה, שבמקום לסיים את הבית במאזן מושלם, יתמודדו כעת נגד הרפובליקה הדומיניקנית ואם יעברו, נגד ארצות הברית כבר ברבע הגמר, מה שמחסל להם כמעט בוודאות סיכוי למדליה. סלובניה הובילה לאורך רוב המשחק, עד שנמוגה לחלוטין ברבע האחרון. תשע דקות ו-13 שניות נדרשו לסלובנים עד שהם השיגו נקודה ברבע הזה, שהסתיים ב-2:12 ליטאי. יונאס ולנצ'יאנוס הוביל את המנצחים עם 12 נקודות, דריוש לברינוביץ' הוסיף 11 ו-8 ריבאונדים. 14 של ארזם לורבק, שהוביל ארבעה סלובנים בדאבל פיגרס, לא הספיקו.

דרום קוריאה - מקסיקו 87:71

המקסיקנים מתחו את אוסטרליה לפני שנכנעו והניצחון הזה, על הנבחרת החלשה מאסיה, שהובסה בכל חמשת משחקיה באליפות, שלח את מקסיקו למפגש פיקנטי (וכנראה חד צדדי) מול ארצות הברית בשמינית הגמר. הזר החדש של מכבי חיפה, הקטור הרננדס, המשיך להרשים עם 16 נקודות ו-11 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully