וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויסט בעלילה: איך פאקו יוציא את מכבי תל אביב מהמשבר?

הכושר הלקוי של פריצה, ההסתגלות הקשה של הרכש והמהפכה שלא תהיה בסגל. פאקו אייסטרן יחל הערב מהיציע את הדרך כמאמן מכבי תל אביב. ג'ורדי קרויף, האיש שיעמוד על הקווים, ינסה לסלול אותה עבורו. ניצחון, והמשבר הזה עשוי עוד להפוך לתפנית גדולה עבור האלופה

צילום: יניב טוכמן, עריכה: יותם בן דוד

כלל ראשון בדרך לפתרון הבעיה: צריך לאתר אותה. מבחוץ זה לפעמים אפילו יותר קל. בכל המשחקים של מכבי תל אביב הקיץ כבר הספיק פאקו אייסטרן לצפות. הלפטופ שלו כאן בקפריסין עובד הרבה. במקום שצריך חיזוקים, נמצא גם ג'ורדי קרויף. ביחד הם עשו רשימה של כל הבעיות. לא לכולן יש פתרונות בתוך הקבוצה. משחק המעבר האיטי עבור הכדורגל האירופאי, המגן השמאלי עליו עדיין לא הוחלט, התלות בגולים של ערן זהבי, כושר המשחק הלקוי של ראדה פריצה והזמן שלוקח לנוסא איגייבור ולעדן בן בסט להשתלב במערכת.

לפחות בפן המנטלי, במכבי תל אביב מקווים לראות את השינוי כבר הערב. מוטיבציה גבוהה תהיה, שחקנים אפילו ביקשו מחברים ומבני משפחה 48 שעות של שקט מטלפונים והודעות וואטסאפ כדי להתרכז. שרן ייני הודה שזה המשחק הכי חשוב של מכבי תל אביב העונה ולא רק המענקים השמנים שיש לרבים מחבריו.

פאקו בא לעבוד וקרויף מתכוון לזוז כמה שיותר מהר ולחזור לעמדה הנוחה שלו ביציע, אבל הערב הוא יהיה מאוד מעורב. גם על הקווים וגם באסיפה שלפני המשחק. כבר יומיים שהוא מדבר עם השחקנים. הרבה שיחות אישיות בארבע עיניים להימנע מהדלפות. מוריד לחץ למי שצריך, אבל מוסיף אחריות לכל אלה שקצת ברחו ממנה באחרונה.

למה אוסקר גרסיה עזב את מכבי ת"א? הפרטים החדשים

20:30, ספורט 2: מכבי תל אביב - אסטרס טריפוליס

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב החדש (במרכז) עם עוזריו. מכבי תל אביב, אתר רשמי
בא לעבוד. פאקו עם האוהדים/אתר רשמי, מכבי תל אביב

***

הוא יכול היה לבחור במסלול האימון ולבטח היה יכול להגיע יום אחד גם למכבי תל אביב כמאמן זר, אבל קרויף העדיף את הניהול המקצועי. כשחקן, הוא ראה מהצד כמה מאמן יכול להיות מתוסכל אחרי שחשב שהכין את הקבוצה היטב ובסוף גילה שהדברים לא תלויים בו. בתפקיד המנג'ר הוא מנווט את הספינה, אבל אוסקר גרסיה ופאולו סוזה גרמו לו להבין שגם אם אתה על ג'ינס וטי שירט, אתה עלול למצוא עצמך מופתע ואובד עצות לנוכח ההחלטות של המאמנים אשר בחרת.

קרויף אוהב לפלרטט עם התקשורת באנגלית נקייה ואינטליגנטית, אבל גם יודע להיות קשוח ומנותק כשהוא רוצה. לא מזמן אמר בשיחה פנימית, שיותר משהוא מאושר על שתי האליפויות של מכבי בתקופתו, הוא מרוצה ממדיניות ה'אין תגובה' שהנחיל. אלא שמאז יום שלישי, הוא רואה שמכבי מתפזרת. יותר קל לחבוט בה והפרשנים חוגגים. אתמול במסיבת העיתונאים ענה בסבלנות, עד שכבר נמאס לו. פעמיים רצה ששרן ייני ישיב במקומו וכאשר הגיע תור הקפטן לדבר, הוא החליט, גם כסוג של מחאה, לא להקשיב לדיאלוג מול העיתונאים. נהוג שהזרים מטים אוזן לכיוון הדובר עופר רונן בזמן שהישראלים מדברים כדי לקבל תרגום סימולטני. קרויף שמע שייני שוב נשאל על אוסקר והעדיף לבהות בנקודה בחדר במקום להקשיב לתרגום. הטלת הדופי של כולם בנכונות סיבות העזיבה של החבר שלו (לשעבר?), מקוממת אותו.

יותר מהכול מפריע לקרויף כשכותבים על מערכות יחסים מקולקלות שלו עם המאמנים. הוא יודע שיותר משתי האליפויות במכבי תל אביב, המשך הקריירה שלו במועדונים גדולים באירופה תלוי בחוות הדעת שייתנו עליו סוזה ואוסקר, כשישאלו אותם ביום מן הימים. לכן כעס כשאלי דריקס הבליח עם אמירה על כך שסוזה רצה להישאר במכבי ולא נתנו לו, או כשנכתב השבוע יותר מפעם אחת שאוסקר לא עזב בגלל הטילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'ורדי קרויף, מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב. מגד גוזני
העדיף את הניהול המקצועי. קרויף/מגד גוזני

***

בחזרה לפאקו. קרויף הבטיח לשחקנים שהכול עכשיו מתחיל מאפס ושלכולם יש הזדמנת שווה, אבל ספק רב אם תהיה מהפכה במכבי תל אביב. על פניו ניתן היה עם הכסף של גולדהאר לבנות שתי קבוצות, אבל בהרבה עמדות אין למכבי תל אביב בכלל תחרות. לא בבלמים, כמעט שלא במגנים ואפילו לא בקישור המרכזי. טל בן חיים ודור מיכה יכולים להתמודד על אותה המשבצת ובין ראדה פריצה לברק בדש יכולה להיות תחרות על החולצה, אבל במרבית העמדות אין אלטרנטיבות. ההגעה של פאקו לא אמורה להאיץ צירוף של זר חמישי וגולדהאר, שלא השמיע אפילו ציוץ אחרי הדרמה שחווה המועדון, חושב שהשינוי על הקווים מספיק כדי לייצר אליפות שלישית ברציפות.

המהלכים שקרו השבוע כמעט שהשכיחו את הבעיות שיש למכבי תל אביב, בטח במסגרת האירופית. סאייקוס ורגטיס, המאמן של אסטרס טריפוליס, אמר אתמול שהוא לא מכיר מאמן, טוב ככל שיהיה, שיכול לעשות קסמים ביומיים. הסטטיסטיקה דווקא פועלת נגדו ועליה בונה הערב ג'ורדי. הוא יכול להגיד שאין לו מוטיבציה מיוחדת, אבל יותר מתמיד הוא רוצה לחגוג הלילה באיזו טברנה בלרנקה. באי שהוא משום מה כל כך מקדש ושעליו הוא מרבה לדבר בהתלהבות, הוא יכול לרשום את אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו ועוד תחת משבר.

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בתחרות עם בדש. פריצה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully