וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "אני אקבע את ההרכב מול אסטרס"

בצל חילופי המאמנים, מכבי תל אביב רוצה קאמבק בגומלין פלייאוף הליגה האירופית (ה', 20:30, ספורט2). המנהל הספורטיבי, שיהיה על הספסל לצד טוריחו, הבהיר: "אני אקח את רוב האחריות במשחק הזה". ייני: "לא מכיר ביקורת על אוסקר". פריצה או בדש לצד בן בסט

צילום: יניב טוכמן, עריכה: יותם בן דוד

אחרי הזעזוע הגדול עם עזיבתו של אוסקר גרסיה ומינויו של פאקו אייסטרן, מכבי תל אביב זקוקה לקאמבק גדול בקפריסין מחר (חמישי, 20:30, ספורט2) כדי למחוק פיגור 2:0 מול אסטרס טריפוליס היוונית ולהעפיל בפעם השלישית לשלב הבתים של הליגה האירופית. המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף יהיה זה שינהל את המשחק בזמן שפאקו יהיה ביציע, ובכל מקרה יהיה מעניין לראות כיצד מגיבה האלופה הישראלית אחרי השבוע הסוער.

כשהוא על מדי אימון, צפה הערב קרויף באימון מכבי תל אביב מכר הדשא. חואן טוריחו העביר סדרה של משחקי כושר מיוחדים כדי לחמם את השחקנים ומהיציע השקיף המאמן החדש פאקו אייסטרן. הוא ישב בשורה האחרונה עם רשימה של שמות השחקנים וביחד עם עוזריו ניסה להבין מי נגד מי. במשחק מחר הוא יהיה על תקן של משקיף, אבל במכבי מקווים שההשפעה שלו תהיה דרמטית.

אם יש סיכוי לעבור את אסטרס טריפוליס הוא מגיע בזכות החלפת המאמנים. אוסקר כבר היה כבוי ושידר חוסר התלהבות. עכשיו נראה שתשוקה גדולה נפלה על השחקנים, אם לא עבור מכבי, אז קודם בשביל המעמד האישי של כל אחד בנפרד.

במכבי תל אביב התייחסו לזעזוע: "לא רצינו לפטר את אוסקר"

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב החדש (במרכז) עם עוזריו. מכבי תל אביב, אתר רשמי
ניסה להבין מי נגד מי. פאקו אייסטרן ביציע/אתר רשמי, מכבי תל אביב

עוד לפני האימון המסכם באיצטדיון של אנורתוזיס, ערך ג'ורדי קרויף מסיבת עיתונאים בה ניסה גם לתת קצת בראש לתקשורת שחוגגת על מכבי ביומיים האחרונים. קרויף לא בורח מאחריות הערב: "אני אקח את רוב האחריות במשחק לאור מה שקרה השבוע", הצהיר. "אנחנו בתקופה שבין מאמן למאמן ואני צריך להיות יותר מעורב. זה שאני יושב כאן עכשיו במסיבת העיתונאים, אומר שאני אקבע את מרבית הדברים לקראת המשחק כולל את ההרכב, אבל בסופו של דבר נקבל את ההחלטות יחד כקבוצה".

קרויף נשאל אם יש לו מוטיבציה מיוחדת לקראת המשחק, כיוון שהוא עומד כרגע בראש מכל הבחינות: "זה לא שיש לי מוטיבציה מיוחדת לקראת המשחק בגלל שאני מעורב יותר ביומיים האחרונים", הקטין את הדברים. "תמיד יש לי את אותה המוטיבציה, אבל זה רגע שצריך לקחת בו אחריות ואני אשתדל למלא את חלקי. אני מקווה שביחד עם השחקנים נראה לכולם מהי הרוח של מכבי תל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי תל אביב באימון, ברק בדש. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מצב רוח טוב באימון. ברק בדש/אתר רשמי, מכבי תל אביב

הרשת גועשת באשר לסיבות בעטיין עזב אוסקר. ראדה פריצה ירה בראיון בשבדיה שאלה לא היו רק הטילים שגרמו לספרדי להמריא מתל אביב. לקרויף נמאס לדוש בזה: "אני כבר מתעייף לחזור על הדברים באשר לאוסקר, כי מעולם לא היה בינינו קונפליקט. היחסים שלנו תמיד היו טובים וכל התיאוריות של התקשורת בישראל הן פנטזיות. אתם יוצרים הרבה סיפורים שהאמת בהם היא מעטה. אני מקווה שאוסקר יאמר יום אחד מה קרה. אני לא רציתי שהוא יעזוב, אבל זה קרה ועכשיו אנחנו צריכים לדאוג להתגבר על זה. כמו שאמרתם בעבר שאוסקר לא יחזור למכבי אחרי שהוא עזב, אני אומר לכם היום שהיחסים בינינו נשארו טובים כתמיד. אני מציע לאוהדי מכבי לא להאמין לכל הסיפורים האלה. ביני לבין אוסקר לא היו שום חילוקי דעות על דברים שהוזכרו במדיה".

קרויף יהיה מחר על הספסל ויחלק הוראות ביחד עם טוריחו ופראן. לעבור לאמן לא מתאים לו: "לא רציתי לאמן אחרי שפרשתי", אמר. "אני חושב שהתפקיד הנוכחי שלי מתאים יותר למי שאני. אני רוצה להשאיר כאן חותם. ברור שכולנו עושים טעויות, אבל אני מקווה שהרושם שאני אשאיר מתקופתי במכבי יהיה חיובי".

לעיתונאים היוונים אמר קרויף: "העובדה שאנחנו משחקים במגרש נייטראלי מקשה עלינו כי אנחנו קבוצה שמאוד אוהבת את הקהל שלה, אבל אנחנו מקצוענים ואנחנו רעבים ועל אף שהתוצאה במשחק הראשון לא טובה מבחינתנו, ננסה להילחם עד הדקה האחרונה".

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
ינהל את המשחק. ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים/אתר רשמי, מכבי תל אביב

היוונים מרגישים אמפתיה למצב של ישראל, אולי גם בגלל מה שקורה בינינו לבין הטורקים וקרויף ניסה להסביר להם איך זה השפיע על הכדורגל: "המצב בתקופה האחרונה בישראל לא היטיב עם קבוצות הכדורגל והסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. אוסקר החליט לעזוב בגלל זה ואנחנו צריכים להתקדם. פאקו נמצא כאן ואני מקווה שנוכחותו תיתן לנו אקסטרה ומוטיבציה גבוהה יותר. כל השחקנים יודעים שהם מתחילים עכשיו מאפס והם צריכים להוכיח את עצמם".

שמו של קרויף הוזכר כמי שעשוי להצטרף לפאוק סלוניקי. זו היתה הזדמנות עבור התקשורת מיוון לבדוק האם הוא עומד להצטרף לג'ק אנגלידיס. "הפוקוס שלי הוא רק במשחק מחר", צינן קרויף את ההתעניינות. "אני בן אדם שנהנה ממה שהוא עושה ומהמקום בו הוא נמצא".

באגף השחקנים הישראלים היו בעיקר ציטוטים בעילום שם מאז שאוסקר עזב. הקפטן שרן ייני היה להוט במסיבת העיתונאים להגיד את אשר על ליבו: "אני לא מכיר שום ביקורת בעילום שם כלפי אוסקר", ירה. "אני לא כועס עליו ולא מבקר אותו. אם אחד מאיתנו היה משחק בחו"ל והיה קורה אותו דבר, הוא גם היה מבקש לעזוב. אני בטוח שתהיה השפעה טובה לשינויי המאמנים. יש הרבה השפעה פסיכולוגית כאן. יש כאן מאמן חדש וכל אחד ירצה להראות לו את היכולת שלו כדי לפתוח את העונה ברגל ימין איתו. יש הרבה אנרגיות חזקות באימון עכשיו. אני מאוכזב ממה שעשינו עד עכשיו, אבל אני מאמין שאנחנו מתחילים את העונה עכשיו וזה המשחק הכי חשוב של מכבי תל אביב העונה. דיברנו עם המאמן החדש והרושם הראשוני הוא שהוא נותן לנו המון אנרגיות".

הרכב משוער, מכבי תל אביב: חואן פאבלו, יובל שפונגין, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, שרן ייני, גל אלברמן, מהראן ראדי (נוסא איגייבור), ערן זהבי, טל בן חיים (דור מיכה), עדן בן בסט, ראדה פריצה (ברק בדש).

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
המשחק הכי חשוב של מכבי העונה. ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

אנשי אסטרס טריפוליס נחתו נרגשים בקפריסין, כשהם חולמים על העפלה היסטורית לשלב הבתים של הליגה האירופית. הקפטן פאבלו דה בלאסיס, שסיכם על מעבר למיינץ הגרמנית תמורת 2.5 מיליון יורו ולא שיחק בהפסד 3:1 לפאס יאניה במחזור הפתיחה של הליגה, יערוך את הופעת הפרידה שלו מהקבוצה וצפוי לפתוח בהרכב יחד עם חבריו הארגנטינאים מרטין רולה ופאבלו מאסה. השוער הסלובקי תומאש קושיצקי עדיין לא כשיר ולא יהיה בסגל.

סטאיקוס ורגטיס, מאמן אסטרס טריפוליס, נשמע מאוד בטוח בעצמו לקראת משחק הגומלין. הוא מעודכן בכל ההתרחשויות האחרונות במכבי, אבל מתקשה להאמין שמאמן טוב, ככל שיהיה, יכול לעשות שינוי בזמן כל כך קצר. "שינוי בעמדת המאמן מביא רוח חדשה לחדר ההלבשה, אבל חילופי המאמנים במכבי לא צריכים להשפיע עלינו ועל צורת המשחק שלנו", אמר ורגטיס במסיבת העיתונאים הערב. "אני מצפה מהשחקנים שלי לעשות את העבודה שלהם במאה אחוזים. אני יודע שפאקו היה עוזר המאמן של בניטס בליברפול, אבל אני לא יודע אם יש מאמן בעולם שיכול לעשות שינוי גדול ביומיים או שלושה. אני אתעקש עם השחקנים שלי על הדברים שהקבוצה שלי צריכה לעשות על המגרש גם כשהכדור אצלנו וגם כשלא".

הרכב משוער, אסטרס טריפוליס: קוסטאס תאודורופולוס, סבאס פנטליאדיס, דורין גויאן, יורגוס זיסופולוס, בריאן לואי, דימיטריס קורבליס, פרננדו אוסרו, חואן מנואל מונאפו, פאבלו דה בלאסיס, מרטין רולה, פאבלו מאסה.

פאבלו דה בלאסיס שחקן אסטרס טריפוליס. EuroFootball, GettyImages
הופעת פרידה. פאבלו דה בלאסיס/GettyImages, EuroFootball

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully