וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל' אירופה: עברי עם שיא ישראל, לא עלתה לגמר 50 חזה

ישראלית עצרה את השעון על 31.42 שניות, אבל סיימה עשירית כללי. מיילוטיטה קבעה שיא אליפות עם 29.88 שניות

עמית עברי שחיינית ישראלית. GettyImages
ממשיכה לככב בברלין. עמית עברי/GettyImages

אליפות אירופה בשחייה תגיע מחר (ראשון) לסיומה. בינתיים, הבוקר קפצו לבריכה בברלין שישה שחיינים ישראלים למקצי המוקדמות השונים, כששניים מהם, עמית עברי וקרן זיבנר, קבעו שיאים ישראלים חדשים.

שיא ישראל לעמית עברי ב-50 מטר חזה. השחיינית הישראלית עצרה את השעון על זמן של 31.42 שניות, שיפור של 8 מאיות מהתוצאה שקבעה מוקדם יותר על מנת לעלות לחצי הגמר. יחד עם זאת, השיא הישראלי הספיק לה כדי להגיע אל המקום החמישי במקצה שלי ולמקום העשירי הכללי.

עם כל הכבוד לעברי, מי שגנבה את ההצגה ובגדול במקצה חצי גמר החזה הייתה רוטה מיילוטיטה הליטאית, שזכתה בקלות במקצה שלה ועצרה את השעון על זמן של 29.88 שניות, שיא אליפות חדש. הליטאית הנהדרת התחרתה במקצה השני. גם התוצאה הזו היא 40 מאיות איטית יותר מהשיא העולמי של אותה מיילוטיטה עצמה, שקבעה אותה בברצלונה 2013.

עוד קודם לכן, כאמור, ב-50 מטרים חזה לנשים, עמית עברי הצליחה לרשום שיא ישראלי חדש עם 31.50 שניות. התוצאה הזו, שיפור של 16 מאיות לשיא הקודם אותו קבעה לפני כשנה, הספיקה לעברי כדי לסיים שישית במקצה שלה (הרביעי מבין חמישה) ו-12 בסך הכול במוקדמות ולהעפיל לחצי הגמר, שייערך הערב ב-17:20. אנסטסטיה קורטקוב, שזינקה אף היא למשחה ל-50 מטרים חזה, סיימה שביעית במקצה הראשון, עם זמן של 33.73. היא הגיעה למקום ה-44 בסך הכול.

בספרינט הגדול של הבריכה, 50 מטרים חופשי לגברים, היו שלושה ישראלים, לאחר שנמרוד שפירא בר אור בחר שלא להתייצב למקצה שלו. מי שכן קפצו לבריכה היו יונתן קופלב, שסיים שביעי במקצה השני עם זמן של 24.12 שניות, יהב שחף, שרשם זמן של 22.97 שניות במקצה החמישי וסיים במקום השביעי ואלמוג אולשטיין, שזינק למקצה השישי וסיים אותו שמיני בזמן של 22.99 שניות. בסך הכול, כל השלישייה הזו נותרה מחוץ לחצי הגמר, כאשר שחף סיים במקום ה-24, אולשטיין במקום ה-28 וקופלב במקום ה-56.

הבוקר של הישראלים הסתיים עם המשחה ל-200 פרפר לנשים, שם קרן זיבנר זינקה למקצה הראשון. היא סיימה רביעית, עם זמן של 2:12.19 דקות, ורשמה שיא ישראלי מדהים חדש אחרי שהיא קיזזה כמעט שנייה משיאה הקודם שהושג ביוני בשנה האחרונה (2:13.17 דקות) במונאקו. התוצאה הזו הספיקה לזיבנר למקום ה-12 בסך הכול ולהעפלה לחצי הגמר. בגמר, זיבנר לא הבריקה במיוחד והגיעה אחרונה מבין 16 שהשתתפו עם זמן של 2:14.74 דקות.

אתמול: טומרקין ושגלוב נעצרו בחצי הגמר

סיפור הפריצה המאוחרת של קרן זיבנר

עדכון ראשון: 11:11

רוטה מיילוטיטה שחיינית ליטאית. AP
לא מצאה יריבות בכלל. מיילוטיטה/AP
קרן זיבנר שחיינית ישראלית. איגוד השחייה
אכזבה בחצי הגמר. זיבנר/איגוד השחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully