וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה באתלטיקה: מדליית ארד לדונלד סנפורד

הישג היסטורי לאתלטיקה הישראלית: האצן הנהדר המשיך את הכושר המצוין בו הוא מצוי, כשסיים שלישי בריצה ל-400 מטרים עם שיא ישראלי חדש של 45.27 שניות. מרטין רוני הבריטי ניצח בזמן של 44.71 שניות

האצן הישראלי דונלד סנפורד (ימין). Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
הישג ענק. סנפורד/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בפעם השלישית בהיסטוריה, לישראל יש מדליה באליפות אירופה באתלטיקה. אחרי שאלכס אברבוך עשה זאת פעמיים בעבר, הפעם הגיע תורו של דונלנד סנפורד, שסיפק ערב גדול לאתלטיקה הישראלית כשסיים הערב (שישי) במקום השלישי בגמרריצת 400 מטר באליפות אירופה באתלטיקה הנערכת בציריך, שוויץ.

הישראלי זינק היטב מהמסלול השני, סגר במהירות את הפער מהמוביל מרטין רוני הבריטי, וחצה את קו הסיום עם זמן של 45.27 שניות. המשמעות: מדליית ארד, שיא ישראלי חדש, ולמעשה, הריצה השנייה הכי טובה בקריירה שלו, מאז שקבע שיא אישי של 45.21 שניות בארצות הברית.

כאמור, מדובר במדליה ישראלית שלישית באליפות אירופה. היחיד שעשה זאת עד הערב היה הקופץ במוט אלכס אברבוך, שחגג מדליות זהב ב-2002 וב-2006. עבור סנפורד עצמו מדובר בתיקון מסוים, אחרי שסיים רביעי, תשע מאיות ממדליה, באליפות אירופה של 2012, בהלסינקי.

ג'ונתן בורלה הבלגי, שהיה הפייבוריט הגדול לזהב לא הופיע לקו הזינוק. רוני, כאמור, קטף את מדליית הזהב עם תוצאה של 44.71 שניות - תוצאת השנה עד כה באירופה. מת'יו הדסון סמית', בריטי נוסף, התנחם במדליית הכסף עם זמן של 44.75 שניות. סנפורד הקדים ב-25 שניות את ג'ייקוב קרז'ווינה הפולני, שסיים רביעי בזמן של 45.52 שניות.

סנפורד העפיל לגמר אחרי ששבר את השיא הישראלי עם 45.39 שניות בחצי הגמר - שיפור של 14 מאיות לשיא שקבע שבועיים קודם לכן, מה שהספיק לסיים עם התוצאה השלישית בטיבה בחצי הגמר. במוקדמות קבע תוצאה של 46.18 שניות.

על זכייתו במדליית הארד יקבל סנפורד מענק מיוחד של 37,500 שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט ומועצת ההימורים.

האצנים הבריטים מרטין רוני, מת'יו הדסון סמית'. AP
זהב וכסף. רוני והדסון סמית'/AP

מי אתה, דונלד סנפורד?

סנפורד בן ה-27 נולד בלוס אנג'לס וב-2010 הוא קבע את שיאו האישי, 45.21 שניות תחת דגל ארצות הברית. בשנת 2010 ולאחר שנישא לאישה ישראלית, הוא החל בהליך התאזרחות כששנתיים מאוחר יותר הוא זכה לייצג את ישראל בפעם הראשונה באליפות אירופה בהלסינקי שבה הוא סיים רביעי ב-400 מטר כשהוא החמיץ מדליית ארד בתשע מאיות בלבד.

בלונדון הרץ המוכשר אכזב כשסיים במקום ה-27 הכללי במוקדמות, כשמה שבעיקר נכנס לתודעה הישראלית הייתה העובדה שהוא שכח את נעליו. בשנה האחרונה סנפורד עשה התקדמות עצומה והספיק לשבור את השיא הישראלי מספר פעמים בדרך לתואר היוקרתי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דונלד סנפורד רץ ישראלי. AP
כושר שיא. סנפורד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully