וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: טאטה מרטינו הוכרז כמאמן נבחרת ארגנטינה

סגנית אלופת העולם הודיעה רשמית כי המאמן שעזב את ברצלונה בתום העונה שעברה יחליף את אלחנדרו סאבלה על הקווים

חרארדו מרטינו מאמן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
מתאחד עם מסי. מרטינו/GettyImages, David Ramos

כצפוי, ההתאחדות הארגנטינאית הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) על מינויו של חרארדו "טאטה" מרטינו למאמן הנבחרת החדש. מרטינו, שאימן בעונה החולפת את ברצלונה, ימשיך למעשה את שיתוף הפעולה עם ליאונל מסי וחאבייר מסצ'ראנו ויקווה שהפעם הדברים יעבדו עבורו בצורה טובה יותר. הוא יחליף בתפקיד את אלחנדרו סאבלה, שהוביל את הנבחרת עד לגמר המונדיאל בברזיל לפני חודש ועזב את תפקידו מיד עם סיום הטורניר, עם תום חוזהו.

המשימה הראשונה שתעמוד בפני מרטינו תהיה שחזור גמר המונדיאל האחרון, מול גרמניה, במשחק ידידות שייערך בשלישי בספטמבר. באוקטובר מצפים לו משחקי הכנה מול ברזיל והונג קונג.

מרטינו בן ה-51 שיחק כדורגל במשך קרוב ל-20 שנה, כאשר את רוב הקריירה הוא העביר בשלוש קדנציות שונות כקשר ניואלס אולד בויס. הוא פרש ממשחק ב-1997 כשלרשותו גם הופעה בודדת במדי נבחרת ארגנטינה.

לאחר הפרישה התמנה למאמן בראון דה ארסיפס ולאחר מכן עבד גם בפלאטנסה ואינסיטוטו, כולן מארגנטינה. משם עבר לכדורגל הפרגוואי והדריך את ליברטאד (עמה זכה בשלוש אליפויות) ואת סרו פורטנייו (שם זכה באליפות נוספת). הוא שב למולדתו לתקופה קצרה בקולון, חזר לליברטאד ואז עבר ב-2006 לאמן את נבחרת פרגוואי, אותה הדריך במשך חמש שנים. הוא הוביל את הנבחרת עד רבע גמר המונדיאל ב-2010 וגמר הקופה אמריקה ב-2011 ועבר לאמן את ניואלס ב-2012.
לאחר תקופה מוצלחת מאוד וזכייה באליפות, הוא מונה למאמן ברצלונה כאשר טיטו וילאנובה המנוח עזב את התפקיד בשל מחלתו. עם בארסה ההצלחה לא הגיע ולמרות שפתח את העונה עם זכייה בסופרקופה הספרדית, שם הוא גם נעצר והקבוצה לא הוסיפה אף תואר לארון עד לסיום העונה. מיד לאחר משחק האליפות, בו ברצלונה סיימה ב-1:1 מול אתלטיקו מדריד בבית ואפשרה בכך לקולצ'ונרוס לחגוג זכייה בתואר, מרטינו עזב את משרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully