וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת חינם: על השידוך בין רוברט לבנדובסקי לבאיירן מינכן

13.8.2014 / 11:30

בניגוד לגצה, הוא שמר על אהבת הקהל בדורטמונד למרות העריקה לבאיירן מינכן. בניגוד לכוכבי העל שנמכרו בסכומי עתק, הוא לא עלה לבווארים אפילו יורו אחד. רוברט לבנדובסקי, שכבר יש מי שמגדירים אותו כ-"חלוץ הטוב בעולם", מגיע לשנות את דעתו של גווארדיולה על מספרי 9

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד. GettyImages
הפרידה מאוהדי דורטמונד. לבנדובסקי/GettyImages

ב-5 בינואר 2014, יום לאחר שחתם בבאיירן מינכן על חוזה שייכנס לתוקף ב-1 ביולי, פרסם חלוץ דורטמונד רוברט לבנדובסקי מכתב לאוהדי הקבוצה. "אוהדי בה.פו.בה היקרים, אני רוצה לומר לכם כמה מילים. יש עדיין מטרות שאנחנו רוצים להשיג ביחד בחצי השנה שנותרה לנו ביחד. אני מקווה שתתמכו בי, על אף שחלקכם לא מסכימים עם ההחלטה שלי. אני מבטיח שאתן את כל כולי לבורוסיה דורטמונד".

בצל גביע העולם שנערך בקיץ והעברות ענק כמו חאמס רודריגס, לואיס סוארס, אלכסיס סאנצ'ס, דויד לואיז, טוני קרוס ואחרים וטובים, מעט נשכחה והוצנעה השלמת אחת העסקאות הגדולות שנעשו בשנה האחרונה. אמנם באיירן לא שילמה אפילו יורו אחד כדי לרכוש את לבנדובסקי מדורטמונד, אבל אין ספק שהוא מהשחקנים הטובים שהחליפו קבוצות בקיץ האחרון ואולי אחד שיוכל להוסיף ולשפר אפילו עוד יותר את הקבוצה הנהדרת של פפ גווארדיולה.

לבנדובסקי מול האקסית דורטמונד בסופרקאפ (19:00, ספ' 1)

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד (ימין) עם יורגן קלופ. Alex Grimm, GettyImages
עם מאמנו לשעבר. לבנדובסקי וקלופ/GettyImages, Alex Grimm

בין הקאריוורסט ללדרהוזן

רוברט לבנדובסקי, הרבה בגלל הרצון שלו עצמו, נקלע לסיטואציה לא נעימה, שהייתה עלולה אפילו להיות טראומטית מבחינתו. החלוץ הפולני בן ה-25 חתם בבאיירן מינכן השנואה כשנותרה לו עוד חצי שנה להעביר במערב גרמניה לעיני 80 אלף צופים מידי משחק בווסטפאלן שטאדיון. מעבר לכך, היה ברור שבאיירן חושקת בפולני, שפורסם שהוא מעוניין לעבור אליה כבר בקיץ 2013 כשסירב להאריך את חוזהו בדורטמונד. הצהובים-שחורים בכל זאת החליטו להשאיר את לבנדובסקי אצלם ולא לגזור עליו קופון כדי להמשיך להחזיק אותו במשך עונה נוספת. למעשה, בחרו במודע לתת לו ללכת בחינם בתנאי שישחק עוד עונה אחת במועדון. כך שזה רק מסבך עוד יותר את המצב אליו נקלע.

בנקודה זו חשוב לציין כי מריו גצה, שעשה את הדרך דרומה לאותה באיירן רק חצי שנה לפני כן, ספג איומים ואינספור קללות ושירי נאצה ברשת. נכון שגצה שחקן בית וזה שונה, בוודאי בקבוצה עם קהל כמו של בורוסיה דורטמונד, אבל מעבר ליריבה משוקצת בעיני האוהדים כמו באיירן הוא ממש לא פשוט. מעט לאחר החתימה הרשמית בשיאנית האליפויות הגרמנית, פורסמו ידיעות לפיהן "לבי" שכר מאבטחים על מנת שאוהדי דורטמונד לא יפגעו בו או בבת זוגו.

הסכנה והחשש היו אמיתיים, אבל בפועל המציאות הייתה שונה לחלוטין. אוהדי דורטמונד תיעבו את החלטתו של לבנדובסקי והיו מוכנים שיעבור לכל קבוצה בעולם פרט לבאיירן (ושאלקה, אבל זה לא היה קורה), אבל היו מוכנים לבלוע את הגלולה המרה ובתנאי שימשיך להילחם בשבילם על הדשא בכל משחק. גם ההנהלה הלכה לקראתו ושיפרה את תנאי שכרו בצורה משמעותית בעונה האחרונה.

למרות כל אלה, ישקר מי שיגיד שזה פשוט להמשיך לשחק בקבוצה גדולה ומחייבת כמו דורטמונד במשך עונה שלמה כשאתה עם הראש במקום אחר. לבנדובסקי הצליח לעשות את זה בצורה מושלמת והוכיח שהוא מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש, נטרל את רעשי הרקע ואת הרגשות שלו ונתן עונה גדולה. לא זו בלבד ש"לבי" או "לבה" (הוא יסתובב אליכם אם תקראו לו באחד מהשניים) התנהג כמו מקצוען, הוא אפילו סיים כמלך שערי הבונדסליגה וזכה ב-Torjägerkanone (הגביע בצורת תותח שמוענק למלך שערי הליגה).

דיטמאר המאן כדורגלן עבר. Suhaimi Abdullah, GettyImages
"לדעתי, לבנדובסקי הוא החלוץ הטוב ביותר בעולם". המאן/GettyImages, Suhaimi Abdullah

אוהדי דורטמונד, כאמור, העריכו את המחויבות הזו של לבנדובסקי ובמשחק הבית האחרון מול הופנהיים ארגנו לחלוץ שלהם מפגן פרידה מיוחד. האוהדים עודדו אותו במשך כל המשחק עד שהוחלף בדקה ה-90 וזכה לסטנדינג-אוביישן מרגש במיוחד מ-80 אלף צהובים-שחורים ביציעים, ממאמנו הנערץ יורגן קלופ ומשחקני הספסל. האוהדים בזודטריבונה (היציע הדרומי המפורסם) חיכו לו במשך כמה דקות כדי להיפרד ממנו בצורה אישית, כש-25 אלף האוהדים שם עודדו אותו ארוכות והוא נופף להם ונפרד כשדמעות בעיניו.

"ידעתי שזו ההליכה האחרונה שלי אל עבר המאמן והספסל כשאני לבוש בחולצה של דורטמונד", אמר לבנדובסקי הנרגש בסיום על הרגע בו הוחלף, "זה היה רגע קשה מאוד בשבילי, אבל מה ששמעתי מהקהל לפני ואחרי המשחק היה מדהים. אין לי מילים כדי לתאר את זה. ניצחנו 2:3, אבל אני התקשיתי להתרכז כי האווירה הייתה מרגשת מדי עבורי. ידעתי שהאוהדים יתמכו בי בזמן המשחק, אבל תהיתי מה יקרה לאחריו. מה שקרה היה מדהים, טירוף מוחלט. היה לי קשה להתמודד עם זה רגשית, אבל אלה היו רגעים יפים ואני יכול רק להודות לאוהדים".

גם יורגן קלופ, שנפרד מהחלוץ ששירת אותו נאמנה במשך ארבע שנים מאז נרכש מלך פוזנאן תמורת 4.8 מיליון יורו עם חיבוק ארוך, נשמע נפעם: "אני רוצה להודות לכולם. אני גאה בהם ובכך שדבר כמו שהיה פה היום עדיין יכול להתרחש בעולם הכדורגל. אנשים הריצו בראש שלהם את הסרט של ארבע השנים האחרונות וחשבו: 'כן, הבנאדם הזה נתן הכל בשביל הקבוצה' ולכן הריעו לו. אני יודע שזה עשה לו המון וריגש אותו מאוד".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן (שמאל) עם פפ גווארדיולה. Lars Baron, GettyImages
יצליח להיכנס לשיטת המשחק של פפ? לבנדובסקי/GettyImages, Lars Baron

החיים החדשים

ב-9 ביולי, יום לאחר ה-1:7 המטורף של גרמניה על ברזיל בברזיל, הוצג לבנדובסקי בבאיירן ומיד לאחר מכן הצטרף אל חבריו החדשים באימון הבכורה בזבנר שטראסה, מתחם האימונים המפואר של הבווארים. החלוץ, לצערו, לא נטל חלק בגביע העולם ולכן נח טוב והגיע עם "סוללה מלאה" כפי שהוא עצמו הגדיר זאת במסיבת העיתונאים שנערכה עם מתיאס זאמר המנהל הספורטיבי.

מאז הגיע לבאיירן, לבנדובסקי נראה נהדר וכבש כמעט בכל משחקי ההכנה, כולל שערים גאוניים כמו מול וולפסבורג בגביע טלקום ומול כוכבי ה-MLS. יחד עם זאת, חשוב מאוד לציין שקשה לקחת את המשחקים הללו ברצינות מינימלית. פפ חסר בהם את כל כוכבי אלופת העולם: תומאס מולר, מנואל נוייר, פיליפ לאהם, בסטיאן שווינשטייגר, ג'רום בואטנג ומריו גצה, את אריאן רובן וערך שינויים רבים. לכן, צריך לקחת את כל המשחקים הללו בערבון מוגבל.

האם לבנדובסקי, שכבר רשם לעצמו כמה הישגים ענקיים כמו אליפות ודאבל עם דורטמונד וכמובן את אותה רביעייה קסומה בחצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד ב-2012/13 מסוגל להפוך לאס הגדול של גווארדיולה ולשפר עוד את הקבוצה?

קצת קשה לענות על השאלה הזו כרגע. מצד אחד, ההיסטוריה של פפ גווארדיולה כמאמן עם חלוצי מטרה היא די עגומה. כולנו זוכרים את הכישלון עם זלאטן איברהימוביץ' בברצלונה וגם עם סמואל אטו לא בדיוק הלך לו. בעונה האחרונה, הספרדי גם לא שידר על אותו גל עם מריו מנדז'וקיץ' ואף השעה אותו ממשחק ליגה במהלך העונה ומגמר הגביע לאחר תקריות איתו, כשהשנייה כללה על פי הדיווחים גם קללות בחדר ההלבשה.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן מול מנשנגלדבאך. GettyImages
"רוברט הוא כדורגלן מדהים. האינטרקציה שלו עם השחקנים האחרים ועם הקבוצה הולכת ומשתפרת מיום ליום. הוא טוב מאוד בשבילנו והשתלב מהר". ריברי/GettyImages

"לדעתי, לבנדובסקי הוא החלוץ הטוב ביותר בעולם. הוא עושה הכל. הוא מחזיק את הכדור, הוא מהיר, הוא גולר בחסד וכבש שער מטורף מול וולפסבורג בגביע טלקום, כשבעט צ'יפ מושלם מעל השוער כשמסביבו ארבעה שומרים", כתב קשר העבר הגרמני דיטמאר המאן ב-'גרדיאן'. "על פניו, מדובר בהחתמה המושלמת ואולי בחתיכה החסרה בפאזל של קבוצה שגם ככה מצליחה מאוד. השאלה היא האם לבנדובסקי מתאים למשחק של באיירן, שבנוי על החזקת כדור, שזה לא תמיד סגנון שמתאים מאוד לחלוץ רחבה קלאסי.

"הוא שחקן דומיננטי מאוד, אחד שאוהב לגרום לדברים לקרות ולהחזיק בכדור, אבל בבאיירן כבר יש מקדימה את אריאן רובן, פרנק ריברי ותומאס מולר. יש קבוצות שלא צריכות חלוץ מסורתי וראינו את זה עם ספרד בגביע העולם האחרון עם דייגו קוסטה. הדאגה שלי היא שלבנדובסקי לא יגיע למספיק מצבים ויהיה מתוסכל.

"אני לא חושב שיש בכדורגל מבשלים טובים יותר מרובן וריברי, אבל הסגנון של באיירן הוא כזה שלבנדובסקי יצטרך לרוץ הרבה לפני שהוא מקבל את הכדור. בדורטמונד, הכדור היה מגיע לאזור המחייה שלו והוא היה מגיע אליו. זה יהיה עולם אחר לגמרי בבאיירן כי קבוצות יושבות מאחורה נגדם והחזקת הכדור קריטית. לבנדובסקי הוא בחור נחמד ושקט, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להיות לא מאושר".

פפ, שלא נכח במסיבת העיתונאים בה הוצג לבנדובסקי, לא סיפק יותר מדי הצהרות לגבי החלוץ הפולני בינתיים. הדבר היחיד היה: "הוא שחקן בטופ של הטופ. יש לו הכל. ברכות לבאיירן, לקרל היינץ רומניגה, אולי הנס, קרל הופנר ומתיאס זאמר שהצליחו להביא אותו לכאן".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
"הוא בטופ של הטופ, יש לו הכל". לבנדובסקי בבאיירן/GettyImages

לעומת זאת, חבריו לקבוצה ויריביו בגמר ליגת האלופות ב-2013 ובשלל משחקים בלתי נשכחים נשמעים נרגשים במיוחד מצירופו. מי שהביע את הסיפוק הזה היה פרנק ריברי - שהחמיץ אף הוא את המונדיאל עם צרפת אבל בשל פציעה. "רוברט הוא כדורגלן מדהים. האינטרקציה שלו עם השחקנים האחרים ועם הקבוצה הולכת ומשתפרת מיום ליום. הוא טוב מאוד בשבילנו והשתלב מהר", אמר הקשר הצרפתי לאתר הרשמי של הבונדסליגה.

בינתיים, וכמו שעושה באיירן כמעט עם כל כוכב שמגיע, ערכו עם לבנדובסקי סיור בעיר מינכן לקראת פתיחת העונה. החלוץ הפולני הסתובב עם משקפי שמש ועם כמה צלמים וכתבים באנגלישגארטן והתרשם מהנוף הירוק, טייל באזור המארינפלאץ ונהנה מהתותים, הדובדבנים ופירות היער הקסומים שיש לבוואריה להציע.

"אני אוהב מאוד את העיר ואני כבר ממש מרגיש תושב מינכן. אני מתמצא יותר בעיר עם כל יום שעובר ואני חושב שהאנשים כאן פתוחים וחביבים מאוד", אמר לבנדובסקי בסיור. סביר להניח שלאט לאט הוא ילמד להכיר גם את האובססיה האדירה שיש לתושבי העיר לבאיירן. אובססיה שבאה לידי ביטוי גם בלחץ והיסטריה חסרת פרופורציות במקרה של הפסדים. הוא בוודאי ישמח להכיר את האובססיה הזו רק מהצד החיובי שלה. כפי שזה נראה, יש סיכוי לא רע בכלל שזה מה שיקרה.

מריו גצה שחקן דורטמונד (ימין) עם רוברט לבנדובסקי. Joern Pollex, GettyImages
חוזרים לשתף פעולה, הפעם במדים האדומים. גצה ולבנדובסקי/GettyImages, Joern Pollex

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully