וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמינים שנחזור לפיינל פור בעונה הבאה"

4.8.2014 / 9:45

במנהלת מסבירים: "לא תהיה סדרה ללא שינוי של ממש", ומבקרים את פרנקל. טיוס צייץ: "שוב שני משחקים??? זה מגוחך"

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל. ברני ארדוב
ספג לא מעט ביקורת. שמואל פרנקל/ברני ארדוב

מנהלת ליגת העל החליטה אתמול (ראשון) בבוקר כי גם בעונה הקרובה סדרת הגמר תשוחק בשיטת הטוב משני משחקים. כמו כן החליטה המנהלת כי במהלך העונה הקרובה תיערך פגישה כוללת בין ראשי הקבוצות לאנשי הכדורסל בישראל על מנת לנסות לגבש דעה על שיטת המשחקים הרצויה לקראת עונת 2015/16, ולקבל החלטה על כך עוד לפני סיום העונה הבאה.

ההחלטה התקבלה בניגוד לציפיות לפני הישיבה. יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, היה בטוח כי השיטה בה תמך, גמר של הטוב מחמישה משחקים, תוכל לעבור, או לפחות גמר בשיטת הטוב משלושה משחקים. אלא שעם תחילת הדיון, שהיה האחרון בישיבת הדירקטוריון, התגלה כי הרוב קיים דווקא לחזרה לשיטת הפיינל פור, שהופסקה בתום עונת 2011/12. מאחר והאופציה לחזור לפיינל פור לא הייתה על השולחן, אלא רק אפשרות משחק הגמר, הוחלט להמשיך עם השיטה הנוכחית לשנה נוספת, למרות שעל פי מספר חברים, היה רוב לחזור לשיטת משחק אחד בגמר.

אלכס טיוס, הסנטר של מכבי תל אביב, תקף בחריפות את ההחלטה להמשיך עם סדרת גמר של שני משחקים וצייץ: "האליפות בישראל תוכרע שוב בשני משחקים??? זה מגוחך, החבר'ה עובדים קשה כל העונה". כזכור, אתמול צייץ חברו לשעבר טייריס רייס: "החליטו להשאיר את השיטה האדיוטית הזאת? מה הבעיה לעבור לטוב משלושה משחקים?".

שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. קובי אליהו
תומך בחזרה לסדרות. שמעון מזרחי/קובי אליהו

"אני שומע מציבור אוהדי הכדורסל והשחקנים שיש אי שביעות רצון מההחלטה", אמר אמש אחד מחברי הדירקטוריון, "צריכים להבין, קבוצות הכדורסל בישראל, שהם לא מכבי תל אביב ואולי גם הפועל ירושלים, לא יסכימו ללכת לסדרות. לא תהיה פה סדרה ללא שינוי של ממש. אנחנו צריכים לשמור על חלום האליפות, ולא יכולים לעשות את זה ללא פיינל פור, ואני מאמין שנחזור אליו בעונה הבאה. הפיינל פור הכניס הרבה כסף לכדורסל הישראלי, ואסור להתייחס אליו בביטול".

חלק מחברי הדירקטוריון מתחו ביקורת על כך שהיו"ר שמואל פרנקל לא קרא את המפה נכון לפני הישיבה, וגם לאחריה התייחס בביטול להחלטה, "זאת לא צורה של עבודה", אמר אחד החברים, "שמואל הגדיל בצורה מרשימה את ההכנסות של המנהלת, ואת הכסף שאנחנו מקבלים, אבל הוא צריך לדעת להתפשר לפי דעת הדירקטוריון. לאבנר קופל זה לא היה קורה. אם הוא היה רוצה להעביר משהו, הוא היה מארגן חבילה כוללת שלבסוף המהלך שלו היה עובר, ואם לא היה מצליח, היה פשוט מוותר ולא יוצא נגד ההחלטה".

מלבד פרנקל, המפסידה הגדולה של הישיבה הייתה מכבי תל אביב, התומכת הגדולה של חזרה לסדרות, "מכבי לא צריכה להיות יותר מדי מאוכזבת", אמר גורם במנהלת הליגה, "בסופו של דבר, הכרטיס שלה ביורוליג מובטח, היא יכולה לשחק עם חמישה זרים בליגה, בעוד שאר הקבוצות יעדיפו לשחק עם ארבעה, והיא תרשום שישה באיגוד. נכון שיש פה אלמנט שהולך נגדה, אבל בדברים החשובים, הכלכליים, היא לא נפגעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully