וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני משחקים בגמר ליגת העל גם בעונה הבאה

3.8.2014 / 12:50

למרות הערכות שהגמר יעבור לשיטה של שלושה משחקים, רוב חברי דירקטוריון המנהלת תמך בחזרה לשיטת הפיינל פור, אך לבסוף הושגה פשרה. כעס אצל כמה מבעלי הקבוצות. ברבע וחצי הגמר ייערכו סדרות בשיטת הטוב מחמישה. טייריס רייס: "עדיין ממשיכים עם השיטה האדיוטית הזאת?"

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל. ברני ארדוב
שמואל פרנקל/ברני ארדוב

דירקטוריון מנהלת ליגת העל התכנס היום (ראשון) במשרדי המנהלת החדשים בתל אביב לדיון החודשי, בסופו הוחלט כי שיטת הגמר תיוותר על כנה וגם בעונה הבאה תוכרע בשני משחקים על פי הפרש. לפני הישיבה וגם בתחילתה נראה היה כי גמר ליגת העל יוחזר העונה לשיטת הטוב משלושה משחקים, כשרבע גמר הפלייאוף וחצי גמר הפלייאוף ייערכו בשיטת הטוב מחמישה משחקים, אולם ההחלטה לא קיבלה רוב ולא עברה.

יו"ר מנהלת ליגת העל, שמואל פרנקל, תמך זה זמן רב בחזרה לשיטת הסדרות גם בגמר, והציע לחזור לשיטת הטוב מחמישה אך הוא בדעת מיעוט. חלק מבעלי הקבוצות טענו כי חזרה לשיטת הסדרות תקטין את התחרותיות וקראו לחזרה לשיטה של עונת 2012/13 אז נערכו סדרות ברבע וחצי גמר הפלייאוף, ובגמר נפגשו שתי המנצחות למשחק אחד.

למרות שבימים האחרונים היה נראה כי השיטה תחזור לסדרות, הפתיעו חלק מבעלי הקבוצות כשתמכו בהצעה אותה הוביל חיים אוחיון, בעלי גלבוע/גליל, לשוב לפיינל פור. הצעת פשרה שעלתה הייתה לחזור לשיטה מעונת 2012/13, משחק גמר אחד, אך גם לשיטה הזאת לא היה רוב. בסופו של דבר, לאחר שמרבית הקולות החליטו לא לשוב לשיטת הסדרות, הוחלט להשאיר את השיטה הקיימת.

אקס מכבי תל אביב, טייריס רייס, כבר הספיק לצייץ בנושא ותקף את המנהלת: "החליטו להשאיר את השיטה האדיוטית הזאת? מה הבעיה לעבור לטוב משלושה משחקים?".

כמו כן הוחלט כי המנהלת תכנס במשך העונה הקרובה סימפוזיון בנושא עתיד ליגת ווינר סל בו ידונו נושאים שונים בכדורסל ובין היתר שיטת הגמר כאשר חלק ניכר מחברי הדירקטוריון נוטים לחזור לשיטת הפיינל פור. כמו כן בישיבה הוצג המאזן הכספי לשנת 2013 והדירקטוריון החמיא ליו"ר המנהלת והמנכ"ל על עלייה נאה בהכנסות וירידה משמעותית בהוצאות התפעול. המנהלת דיווחה כי קיבלה אישור ניהול תקין מרשם התאגידים.

ליגת העל תעבור העונה, לראשונה זה שנים רבות, לשיטת משחקים של שלושה סיבובים מלאים. הליגה תיפתח בשבוע השני של אוקטובר ותסתיים ב-25 ליוני. משחקי גביע ווינר, שייערכו בארנה החדשה בירושלים, ישוחקו בשבוע של ה-14 לספטמבר, כדי לאפשר למכבי תל אביב ומכבי חיפה לשחק את משחקיהם בארצות הברית ולהפועל ירושלים לשחק במוקדמות היורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully