וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינצ'נזו ניבאלי זכה בטור דה פראנס

הרוכב האיטלקי של קבוצת אסטנה, שהבטיח את זכייתו עוד לפני הקטע האחרון והפורמלי, נכנס כאלוף לשאנז אליזה בפריס והקדים את ז'אן כריסטוף פרו ב-7:37 דקות. ניבאלי הוא האיטלקי הראשון שזוכה מאז פאנטני ב-1998. סגאן זכה בחולצה הירוקה, מאייקה במנוקדת ופינו בלבנה

ויצ'נזו ניבאלי רוכב אופניים. AP
הזוכה האיטלקי השביעי אי פעם. ניבאלי/AP

איך הכול הסתדר עבור וינצ'נזו ניבאלי בטור השנה?

וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי הוכתר הערב (ראשון) רשמית כאלוף טור דה פראנס 2014 שהגיע לסיומו עם הקטע ה-21 והאחרון. הרוכב האיטלקי, שהבטיח את זכייתו כבר אתמול לאחר המירוץ נגד השעון, שייט לפלוטון בשאנז אליזה והשלים זכייה בשלושת הגרנד טורס של ענף האופניים.

הדרמה הגדולה התרחשה כ-43 קילומטרים לסיום כשז'אן כריסטוף פרו, הרוכב הצרפתי שמוקם שני לפני הקטע האחרון, התרסק על הכביש, אבל הצליח להתאושש ולשמור על מיקומו. הצרפתים אומנם ראו רוכב איטלקי שזוכה בתהילה, אבל יכולים להתעודד מכך שלראשונה מאז 1984 יש להם שני רוכבים על הפודיום, יחד עם טיבו פינו שסיים שלישי בדירוג הכללי. את הקטע האחרון ניצח מרסל קיטל אחרי פיניש צמוד מול אלכסנדר קרישטוף הנורבגי שסיים שני. ראמונאס נאבארדאוסקאס הליטאי השלים את הפודיום וסיים שלישי.


הדירוג הסופי לאחר 21 קטעים:

1. וינצ'נזו ניבאלי (אסטנה, איטליה) 89:59:06 שעות
2. ז'אן כריסטוף פרו (AG2R, צרפת) 7:37+ דקות
3. טיבו פינו (FDJ, צרפת) 8:15+
4. אלחנדרו ואלוורדה (מוביסטאר, ספרד) 9:40+
5. טי.ג'יי ואן גארדרן (BMC, ארה"ב) 11:24+

כל מספרי טור דה פראנס 2014

* זו הייתה הגרסה ה-101 בתולדות הטור דה פראנס.

* בסך הכול, הרוכבים שהגיעו לקו הסיום עברו 3,663.5 ק"מ ב-21 קטעים שונים לאורך 23 ימי התחרות.

* 198 רוכבים ב-22 קבוצות החלו את הטור השנה (34 פרשו בדרך), כאשר לצדם 300 אנשי צוות שונים.

* וינצ'נזו ניבאלי הוא הזוכה האיטלקי השביעי אי פעם והראשון מאז מרקו פאנטני המנוח, שזכה ב-1998. ניבאלי החזיק בחולצה הצהובה בכל ימי הטור למעט יום הפתיחה והיום התשיעי.

* זו הזכייה העשירית בסך הכול בתולדות איטליה והיא במקום הרביעי בהיסטוריה בין המדינות (צרפת עם 36, בלגיה עם 18, ספרד עם 12).

רוכב האופניים הגרמני יינס וויט. GettyImages
שיא ההופעות בכל הזמנים. וויט/GettyImages

* לאחר שכריס פרום הבריטי התרסק ופרש בימים הראשונים של הטור השנה, נקבע ששוב לא יהיה זוכה בפעם השנייה ברציפות. האחרון שעשה זאת פעמיים ברציפות לאחר שכל הזכיות של לאנס ארמסטרונג נמחקו, הוא מיגל אינדוראין, שזכה חמש פעמים בין 1991 ל-1995.

* יאנס וויט הגרמני השתתף בטור בפעם ה-17 ברציפות (והאחרונה שלו, בגיל כמעט 43) והשתווה בכך לסטיוארט אוגריידי וג'ורג' הינקפיי במקום הראשון בהיסטוריה.

* הטור החל השנה בלידס. זו הייתה הפעם הרביעית בהיסטוריה והראשונה מאז 2007 בה התחרות יוצאת לדרך באנגליה.

* כל החוויה הזו עלתה לבריטים 16.6 מיליון ליש"ט, לעומת 7.5 מיליון ב-2007. זה לא מצא חן בעיני רבים בממלכה.

* לפחות שלושה מיליון בריטים זכו ליהנות מהחוויה כאשר חיכו לרוכבים לצד הדרך. תשעה מיליון אוהדים נוספים ליוו את הטור בהמשך.

* מלבד אנגליה, וצרפת כמובן, הטור ביקר העונה לרגעים קצרים גם בבלגיה וספרד. בסך הכול, עבר הטור ב-662 ערים ועיירות (611 בצרפת, 39 בבריטניה, 9 בבלגיה, 3 בספרד).

רוכב האופניים לשעבר מיגל אינדוראין. Carlos Alvarez, GettyImages
האחרון שזכה פעמיים ברציפות. מיגל אינדוראין/GettyImages, Carlos Alvarez

* גרמניה זכתה בשישה קטעים (מרסל קיטל בשלושה מהם) בטור הנוכחי. חמישה קטעים הלכו לאיטלקים, שניים לצרפת, פולין ונורבגיה, אחד לאוסטרליה, הולנד וליטא.

* הטור השנה הציג תשעה קטעים חדשים לחלוטין. בסך הכול, תשעה קטעים היו "שטוחים", חמישה עם גבעות, שישה עם טיפוסים שכללו סיום בדרגת קושי 5 וקטע אחד נגד השעון.

* כל רוכב צורך ביום ממוצע בטור לא פחות מ-9,000 קלוריות.

* 188 מדינות שידרו את הטור השנה ל-3.5 מיליארד צופים. 2,000 עיתונאים כיסו את הטור השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully