וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אוחנה: "רוצים להגיע לחצי הגמר, או לאליפות העולם"

נבחרת הנוער מוכנה להופעת הבכורה באליפות אירופה עד גיל 19 ולמשחק הראשון מול פורטוגל (ש', 19:00, יורוספורט)

אתר רשמי

מחר (שבת, 19:00, שידור ישיר ביורוספורט) זה קורה: נבחרת הנוער של ישראל תעשה היסטוריה כשתערוך את הופעת הבכורה שלה באליפות אירופה עד גיל 19. לפני 17 שנה היה זה יוסי בניון שהוביל את נבחרת הנוער עד גיל 18 לאליפות אירופה היחידה שלה. מאז המסגרות בגילאים אלה פוצלו וההישג לא שוחזר, עד שהגיעה הנבחרת של אלי אוחנה. מחר היא תחל את דרכה בטורניר בן שמונה הנבחרות הנערך בהונגריה, כשתפגוש את פורטוגל החזקה, אחת המועמדות לזכייה.

מאמן נבחרת הנוער של ישראל אלי אוחנה (שני משמאל). ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
המירוץ לגביע מתחיל. אלי אוחנה, שני משמאל, עם מאמני הבית הנוספים/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

כזכור, ישראל עלתה מבית המוקדמות בזכות ניצחון על איטליה ובשלב העילית הרשימה עם 0:4 על קפריסין, 0:1 על שוויץ ו-0:1 על גאורגיה. כן, דין גל, שוערה של מכבי נתניה, לא הוציא כדור אחד מהרשת בשלב הקודם בחודש מאי, והודות למאזן המושלם העפילה הנבחרת לבית א' של אליפות אירופה, בו היא תפגוש מלבד פורטוגל גם את אוסטריה (שלישי, 19:00) והמארחת הונגריה (שישי הבא, 19:00).

אוחנה ממשיך להסתמך על הסגל שהביא אותו עד הלום. את ההגנה מוביל עאיד חבשי, בלמה של מכבי חיפה, כשעל ההנהגה אחראי הקפטן דור פרץ, קשרה של מכבי תל אביב, המוצב בדרך כלל לצד עדן שמיר מעירוני קרית שמונה, אך פרץ יחמיץ את המשחק הראשון בגלל כרטיסים צהובים. בקישור הקדמי ניתן למצוא את רמזי ספורי (הפועל תל אביב), מיכאל אוחנה (מ.ס. אשדוד) ושון וייסמן (מכבי חיפה) ובחוד אמור לפתוח דור חוגי, שהושאל הקיץ ממכבי חיפה להפועל פתח תקוה.

היריבה פורטוגל, מנצחת בית 7 בשלב העילית, העפילה בפעם השביעית לאליפות אירופה ותהיה אחת הפייבוריטיות בטורניר בהונגריה, בעיקר בזכות ההתקפה הטובה במוקדמות (21 שערים בסיכום הכללי). הליו סוזה, שזכה כשחקן עם פורטוגל באליפות העולם לנוער ב-1989, נהנה מסגל איכותי שהיה שווה שלושה שערים בכל משחק בשלב הקודם, כשחלוץ פורטו אנדרה סילבה כבש ארבעה שערים. מרקוס לופס, שהושאל לאחרונה ממנצ'סטר סיטי לליל, הוא השם המוכר ביותר.

הרכב משוער, ישראל: דין גל, מוחמד אבו אל היג'א, עומר דנינו, עאיד חבשי, שון גולדברג, יניב בריק, עדן שמיר, מיכאל אוחנה, רמזי ספורי, שון וייסמן, דור חוגי.

הרכב משוער, פורטוגל: טיאגו סה, פדרו רבושו, לואיס רפאל, דומינגוס דוארטה, ג'ורדן משאדו, תומאס פודסטבסקי, רפאל גוזו, מרקוס לופס, פרנסיסקו ראמוס, איבו רודריגס, אנדרה סילבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני נבחרת הנוער לפני אליפות אירופה עד גיל 19, הונגריה. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
הכנות אחרונות. שחקני נבחרת הנוער באימון בהונגריה/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

רגע לפני שריקת הפתיחה של אליפות אירופה עד גיל 19, אופ?א והוועדה המקומית של הטורניר ציינו במסיבת עיתונאים חגיגית את תחילתו של הטורניר. למסיבת העיתונאים התייצבו ארבעת המאמנים: גזה מסולי מהונגריה המארחת, אנדראס הראף מאוסטריה, הליו סוזה מפורטוגל ואלי אוחנה מאמן הנבחרת הישראלית. מי שעוד התייצב בגאווה הוא כמובן הגביע, אותו כולם רוצים להניף בתום השבועיים המפרכים.

אוחנה נשאל לגבי המטרות של ישראל והשיב: "אנחנו מאוד נרגשים להיות כאן. יש לנו שתי מטרות - להגיע לחצי הגמר, ואם לא אז להעפיל לאליפות העולם בקיץ הבא - ואני מאוד מקווה שנעמוד בהן. אני מברך את כל הנבחרות שאיתנו בבית ומודה לאופ?א ולכולם על האירוח הנפלא. בכל טורניר כזה יש ארבע נבחרות בכל בית ושלושה משחקים, כך שברור שלנצח את המשחק הראשון זה חשוב ביותר, יש גם אפשרות לתקן בהמשך. לכן, למעשה, כל משחק הוא חשוב וכל משחק צריך לנצח".

המאמן האוסטרי, שענה אחריו לשאלה, אמר: "אני מסכים ב 100% עם תשובתו של אלי", ובכך גרר חיוכים מצד העיתונאים שמאוד אהבו את הפרגון לקולגה מישראל. מאמן נבחרת פורטוגל סוזה הוסיף: "חשוב לנו מאוד להוכיח את עצמנו, כמו כל קבוצה שמגיעה לכאן. כל הנבחרות שהעפילו הן נבחרת חזקות ביותר שגרמו לנבחרות טובות מאוד לא להיות כאן, וזה כל הזמן בראש שלנו. אנחנו נעשה הכול כדי לתת את ההופעה הטובה ביותר שלנו ולעמוד בציפיות שיש מאיתנו".

מאמן נבחרת הונגריה מסולי הדגיש: ?יש מאיתנו ציפיות גדולות כי אנחנו מארחים את הטורניר, ואנחנו מודעים לכך. אני בוטח בשחקנים שלי שיעשו עבודה טובה ביותר עם כל הלחץ". כל המאמנים אמרו פה אחד כי ההעפלה למונדיאליטו (אליפות העולם לנבחרות עד גיל 20 שתיערך בקיץ הבא בניו זילנד) היא מטרת העל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבחרת הנוער בהרצאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נבחרת הנוער התעוררה הבוקר בהונגריה לפעילות הרשמית של אופ"א, המכתיבה את לוח הזמנים כמקובל באליפות אירופה. מיד לאחר ארוחת הבוקר התכנסה הנבחרת להרצאה בנושא RESPECT אשר מועברת לכל הנבחרות המשתתפות בטורניר – על מנת לשמור על הספורטיביות ולהבהיר לשחקנים ולצוות המקצועי ממה להיזהר עוד לפני שעולים לכר הדשא.

ההרצאה הועברה על ידי נציג השופטים בטורניר ובמהלכה שולבו קטעי וידאו הממחישים את החשיבות של מצבים רבים על כר הדשא – כיצד צריך לנהוג וממה על השחקנים להיזהר.

לשחקנים הובהר כי פיפ"א הנחתה את השופטים לשים דגש רב בכל הקשור להתנהלות סוררת של שחקנים שלא מכבדים את כללי המשחק ברמה הספורטיבית וכי לא תהיה "רחמנות" מצד השופטים בכל מקרה של התנהגות בלתי ספורטיבית. המרצה הבהיר כי המגמה של פיפ"א ואופ"א היא לשמור על תדמית המשחק ועל כן כל פעולה שיכולה לפגוע בתדמית המשחק הנקי והספורטיבי, תזכה לענישה בהתאם.

במהלך ההרצאה פנה אוחנה אל שחקניו וביקש שיפנימו את כל ההוראות וישמרו על עצמם, על יריביהם ועל המשחק הספורטיבי. בסיום ההרצאה אמר אוחנה לשחקנים: "אני מאוד שמח שעברנו את ההרצאה הזו. לדעתי זו הרצאה חשובה מאוד שמזכירה לכולנו למה לשים לב ואיך צריך לנהוג על כר הדשא. יפה מאוד שעוברים ככה בין כל הנבחרות ומראים מראש קליפים שמורים למה לשים לב. זה חשוב מאוד, בעיקר בגילאים האלה, לחנך את השחקנים למשחק נקי. אני חושב שעד היום אנחנו שומרים על משחק ספורטיבי ולא זכור לי שמישהו נהג באופן לא ספורטיבי שמסכן את תדמית המשחק. כך אנחנו צריכים להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully