וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”התחשבנו בכך שמסי היה קפטן של נבחרת מלוכדת”

ז’ראר הוייה, חבר ועדת פיפ”א שהכתירה את מצטיין המונדיאל, הגן על הבחירה המושמצת: ”הוא היה חיוני יותר לנבחרתו”

ליאונל מסי זוכה בתואר השחקן המצטיין של המונדיאל. AP
ראוי או לא? מסי והגביע/AP

חמישה ימים עברו מאז הכתרתו המפתיעה של ליאונל מסי לשחקן המצטיין של המונדיאל, בערב בו ארגנטינה שלו הפסידה 1:0 לגרמניה בגמר הטורניר, כשמאז נשמעו מאות ביקורות כנגד החלטת פיפ"א לבחור בארגנטינאי שלא כבש כלל בשלבי הנוקאאוט. כעת הגיעה תגובה ראשונה מצד פיפ"א לבחירה, כשז'ראר הוייה, מאמן נבחרת צרפת וליברפול לשעבר וחבר הועדה של פיפ"א שבחרה במסי, סיפק הסבר מקורי.

"אני מבין שזה הפתיע רבים, כי כולם זוכרים רק את המחצית השנייה של מסי בגמר", אמר הוייה ל-'לה מונד' הצרפתי. "אבל אנחנו, הועדה, בוחנים את כלל המשחקים בטורניר, ושפטנו אותו על פי העובדה שהוא היה השחקן הכי חשוב של נבחרתו. הוא הגיע לגמר, שזה אחד התנאים למועמדות לתואר הזה".

הקונספירציה סביב אדידס והבחירה במסי כמצטיין המונדיאל

אצלנו מולר כיכב בראש: דירוג המצטיינים של וואלה! ספורט

ז'ראר הוייה מאמן צרפתי. GettyImages
עומד מאחורי הבחירה. ז'ראר הוייה/GettyImages

"מעבר לכך, מסי היה יותר ממכריע בארבעת המשחקים הראשונים", הוסיף הוייה. "בחצי הגמר נגד הולנד הוא לקח את הבעיטה הראשונה בדו קרב הפנדלים והבקיע. הניתוח שלנו מתחשב גם בעובדה שהוא היה הקפטן של נבחרת מלוכדת וששיחקה היטב יחד. זה משהו שלא ראינו הרבה זמן מארגנטינה. הוא היה יותר משחקן המפתח בסגל שלהם. מבחינתי הוא ראוי לחלוטין לפרס השחקן המצטיין".

בהמשך הראיון הודה הוייה שאם אנחל די מריה לא היה נפצע גם הוא היה נשקל ברצינות, אבל המתחרה העיקרי של מסי על התואר היה תומאס מולר, כשבסופו של דבר על פי הוייה לפרעוש היה טורניר טוב יותר בסך הכול מזה של מולר, והוא היה חיוני יותר להצלחה הארגנטינאית מכפי שמולר היה להצלחה הגרמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully