וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתראות לחלוץ הנשכן, הרמאי והגזען"

באנגליה נפרדים בהנאה מלואיס סוארס: "החוד של בארסה יכול להיות קטלני, אבל מזכיר יותר מדי את הגלאקטיקוס הכושלים של ריאל". בקטאלוניה מתמוגגים: "זו תהיה מפלצת תלת-ראשית. מי יעצור אותה?", אבל גם שם תוהים איך האורוגוואי ישתלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך יעבוד השילוב בינו לבין יתר הכוכבים? סוארס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברצלונה השלימה היום (שישי) את העסקה הגדולה של הקיץ, כשהודיעה כי עסקת העברתו של לואיס סוארס סוכמה. החלוץ הסורר והשנוי במחלוקת מצטרף לבארסה פחות מיממה מאז עזיבתו של אלכסיס סאנצ'ס, וירכיב טריו מפלצתי וסופר-מוכשר בהתקפה. הוא ימריא בשבוע הבא לברצלונה על מנת לעבור בדיקות רפואיות, שלאחריהן יחתום רשמית לחמש עונות ויוצג בפני מאות אלפי האוהדים הנלהבים. סכום ההעברה - 81 מיליון ליש"ט - מציב אותה במקום השלישי בהעברות היקרות בהיסטוריה, אחרי עסקת גארת' בייל מטוטנהאם לריאל מדריד) וכריסטיאנו רונאלדו (ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד) וכמובן הופך אותה לעסקה היקרה בתולדות ברצלונה.

בעוד בליברפול מבכים את עזיבתו של החלוץ המצוין, בברצלונה כמובן חוגגים את ההעברה, אפילו שסוארס ייאלץ להחמיץ את החלק הראשון של העונה בגלל עונש ההשעייה אותו הוא מרצה זכר לתקרית הנשיכה עם ג'ורג'יו קייליני.

סופית, רשמית: לואיס סוארס עובר לברצלונה לחמש עונות

ליאונל מסי, ניימאר שחקני ברצלונה מאוכזבים. GettyImages
איך יהיו מספיק כדורים לכולם? מסי וניימאר/GettyImages

קרלס רצ'אס, ג'וליו סלינאס ולובו קרסקו, פרשני 'אל מונדו דפורטיבו' הקטלאני, ניתחו את ההעברה והגיעו למסקנה חד משמעית - איתו ברצלונה תהפוך ל"מפלצת תלת-ראשית".

"סוארס הוא השחקן האידיאלי שישלים את התכונות של ניימאר ומסי. סוארס הוא השחקן המושלם כי הוא דומיננטי ויש לו קילר-אינסטינקט. הוא יכול לכבוש בשמאל, בימין, בראש. זו החתמה ענקית עבור ברצלונה", כתב סלינאס.

בברצלונה, אגב, כלל לא מוטרדים מענייני משמעת או מהשערוריות שרודפות את החלות לאורך כל הקריירה. "אני אוהב שחקנים עם אופי, כאלה שמוכנים לעשות הכל עבור הניצחון. אחד שמוכן לקחת אחריות, שלא יתחבא מאחורי מסי. חריסטו סטויצ'קוב היה כזה, ועכשיו יש לנו את לואיס סוארס", כתב רצ'אס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. AP
עכשיו הכדור אצלו. לואיס אנריקה/AP

"אין ספק שהשלישייה הקדמית של ברצלונה מסוגלת להיות עליונה על כל אירופה, אבל עכשיו הכדור עובר לידיים של לואיס אנריקה", כתב חואן מנואל דיאס ב'ספורט'. "אם הוא ימצא את הנוסחא לשלב אותם ביחד, ברצלונה עשויה להיות בלתי עצירה. שאלה נוספת היא האם ברצלונה מוכנה וערוכה לקבל עוד כוכב בסדר הגודל שלו.

באתר הכדורגל העולמי 'גול' התמקדו גם כן בניתוח הסיכויים ליצור סינרגיה והרמוניה בין כוכבי ברצלונה. "לואיס אנריקה צחק כשאמר שהוא צריך פסיכולוג צמוד שיילך איתו לכל מקום בחדר ההלבשה, אבל עכשיו זה עשוי להיות הכרח", כתב הפרשן מארק דויל. "לואיס אנריקה יזדקק לכל התמיכה הרגשית שרק ניתן לקבל כדי לגרום למסי, ניימאר וסוארס להיות מרוצים גם יחד בחדר ההלבשה. זה כנראה השילוב הדרום-אמריקאי הכי כישרוני מאז רונאלדיניו-ריבאלדו-רונאלדו במונדיאל ברזיל 2002, אבל זה לא יהיה קל. ניימאר השתלב רק בצורה חלקית בברצלונה בינתיים, ועכשיו יהיה לו עוד יותר קשה. זלאטן איברהימוביץ', למשל, מעולם לא הצליח לשחק בשביל מסי בתקופתו הקצרה בברצלונה, למרות שהוא הגיע על תקן החתמה לא פחות גדולה מאשר סוארס".

זלאטן איברהימוביץ' שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
תקדים עם מוסר השכל. איברהימוביץ'/רויטרס

באנגליה לעומת זאת, ממש לא נותרו עצובים מלכתו של סוארס: "ברוך שפטרנו", כתבו בכותרת של ה"דיילי מייל", "ליברפול אומרת שלום לחלוץ הנשכן, הרמאי והגזען". שוער נוריץ', ג'ון ראדי, מולו כבש סוארס שלל שערים לאורך השנים, שמר על חוש הומור וצייץ: "מגיע לי לקבל איזשהו סכום כסף מהעסקה הזו, לא?".

שחקן העבר של ליברפול, פיל תומפסון, כתב ב"סקיי ספורטס": "תמיד טוב כשסוארס משחק אצלך. הוא היה השחקן הטוב בעולם בעונה שעברה. הפכנו אותו לכוכב בליברפול, בדיוק כפי שעשינו עם פרננדו טורס. אבל אני בטוח שנדע להסתדר בלעדיו ולבנות קבוצה טובה. אתה תמיד מודאג כשכוכב עוזב אותך, אבל הצלחנו להתמודד עם דברים כאלה בעבר, עם אואן, פאולר, טורס ועכשיו עם סוארס".

אדם בייט, פרשן "סקיי ספורטס", כתב: "עזיבתו של פברגאס את ברצלונה בקיץ הזה מדגישה את הנקודה שקשה מאוד להשתלב שם והוא עוד גדל בלה מאסיה ובשיטה של הקבוצה. פברגאס גילה ברצלונה מסוימת כשהוא חזר לשם ולא התאים. ברצלונה יצרה משהו כמעט מושלם בסגנון המשחק שלה, אבל הבעיה של המכונה הזו היא שקשה מאוד להחליף את החלקים שלה. על הנייר, ניימאר, מסי וסוארס זה חוד קטלני, אבל הוא יותר מדי מזכיר את ימי הגלאקטיקוס הכושלים של ריאל מדריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully