וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס סוארס עובר לברצלונה

נסגרה עסקת השנה בכדורגל העולמי: החלוץ האורוגוואי הסורר של ליברפול עוזב ומגיע לקטאלוניה תמורת כ-75 מיליון ליש”ט ויחתום לחמש שנים. סוארס, שמורחק מכל פעילות למשך ארבעה חודשים: ”זה חלום ושאיפה שהייתה לי כל החיים”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימצא לעצמו בית חם? לואיס סוארס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה שהיה באוויר כבר הרבה זמן, הפך היום (שישי) לרשמי כאשר ברצלונה הודיעה על צירופו של החלוץ האורוגוואי לואיס סוארס לחמש שנים בעסקת השנה בכדורגל העולמי. סוארס מגיע מליברפול לקטאלוניה בסכום המוערך בכ-75 מיליון ליש"ט יממה אחרי מכירתו של אלכסיס סאנצ'ס לארסנל וכאשר לפני חודש ססק פברגאס עבר לצ'לסי. החלוץ שעבר טורניר מונדיאל שבו עמד במוקד בשל אירוע הנשיכה של קייליני במשחק מול נבחרת איטליה יוצג בשבוע הבא כשחקנה החדש של המועדון. ועכשיו לאוהדי ברצלונה רק נותר לפנטז על חלק קדמי קטלני שכולל את ניימאר, ליאונל מסי וסוארס.

הטריו ההתקפי שמורכב ממסי, ניימאר ועכשיו גם סוארס מצית את הדמיון, אך בברצלונה ייאלצו לחכות זמן מה לפני שיראו אותו בפעולה. סוארס המושעה זכר לתקרית הנשיכה עם ג'ורג'יו קייליני עשוי לרשום הופעת בכורה במדי הבלאוגרנה רק ב-25 באוקטובר, אז יסיים לרצות את העונש. סוארס יחמיץ את החודשיים הראשונים של העונה בליגה הספרדית, שנפתחת ב-24 באוגוסט ואת שלושת המשחקים הראשונים בשלב הבתים בליגת האלופות. אתמול דחתה ועדת המשמעת את הערעור שסוארס הגיש, אך הדגישה כי החלטה "עדיין אינה סופית ותלויה בסמכות גבוהה יותר".

לפני התקרית, סוארס נחשב אולי לשם החם ביותר בכדורגל העולמי. הוא כבש 31 שערים ב-33 משחקים בפרמיירליג בעונה החולפת, הוכתר כמלך השערים של הליגה והיה קרוב להוביל את המרסיסיידרז לאליפות.

רק בחודש דצמבר בשנה שעברה חתם סוארס על חוזה חדש בליברפול עד 2018 ואמור היה להשתכר 200 אלף ליש"ט בשבוע, אך התווסף לחוזה סעיף יציאה בקיץ, אותו סוארס מימש כעת.

חולצה של ברצלונה עם הכיתוב לואיס סוארס. טוויטר, אתר רשמי
החולצה כבר מחכה לו/אתר רשמי, טוויטר

סוארס נפרד במילים מרגשות מליברפול באתר הרשמי של המועדון: "אני עוזב את ליברפול בלב כבד ומתחיל חיים חדשים ואתגר חדש בספרד. משפחתי ואני התאהבנו במועדון ובעיר הזו, אבל יותר מכל באוהדים הנפלאים. תמיד תמכתם בי ובמשפחתי, ולעולם לא נשכח אתכם. תמיד נישאר אוהדי ליברפול.

"אני מקווה שכולכם תבינו למה קיבלתי החלטה לעזוב", המשיך. "ליברפול עשתה כל שביכולתה כדי להשאיר אותי, אבל לשחק ולחיות בספרד, שם המשפחה של אשתי מתגוררת זה חלום ושאיפה שהייתה לי כל החיים. עכשיו זה העיתוי הנכון להגשים אותו לדעתי. בהצלחה לברנדן רוג'רס והקבוצה בעתיד. המועדון נמצא בידיים טובות ואני בטוח שיהיה מוצלח גם בעונה הבאה. אני גאה במה שהשגתי בליברפול. תודה על רגעים וזכרונות נפלאים. לעולם לא תצעדו לבד".

בהודעה הרשמית שפרסמה ליברפול נכתב: "ליברפול מודעה שלואיס סוארס יעזוב את המועדון אחרי שהושג סיכום לגבי העברתו עם ברצלונה. השחקן יכול כעת להשלים את ההליכים המקובלים לסיום ההעברה. אנחנו רוצים להודות ללואיס על התרומה והתפקיד שהוא מילא בסיוע לחזרת ליגת האלופות לאנפילד. כולם בליברפול מאחלים ללואיס ולמשפחתו הצלחה בעתיד".

אחד הנתונים המעניינים לגבי סוארס הוא שבעונה החולפת החלוץ האורוגוואי היה מעורב ב-43 שערים שליברפול הבקיעה (31 שערים ו-12 בישולים), יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות המובילות באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההעברות הגדולות בכל הזמנים:

1. גארת' בייל - מטוטנהאם לריאל מדריד - 78-85.3 מיליון ליש"ט (2013)

2. כריסטיאנו רונאלדו - ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד - 80 מיליון ליש"ט (2009)

3. לואיס סוארס - מליברפול לברצלונה - 75 מיליון ליש"ט (2014)

4. זלאטן איברהימוביץ' - מאינטר לברצלונה - 59 מיליון ליש"ט (2009)

5. קאקה - ממילאן לריאל מדריד - 56 מיליון ליש"ט (2009)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully