וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתחיל שוב מחדש: ניתוח יריבות מכבי תל אביב בבתים

צסק"א תחתור לנקמה, מלאגה בונה מחדש את המוניטין, אלבה חוזרת למרכז הבמה, צדביטה בשנת נסיון ולימוז' מזכירה נשכחות. וגם: המאמן שחטף ביד אליהו חוזר לזירת הפשע. הכירו את יריבות מכבי תל אביב בשלב הבתים

עריכה: יותם בן דוד

בווידאו: המפגש הדרמטי האחרון בין מכבי ת"א לצסק"א

המסע של מכבי תל אביב להגנה על התואר החל היום (חמישי) באופן רשמי. מכבי תל אביב הוגרלה לבית ב' בשלב הבתים הראשון ביורוליג, יחד עם צסק"א מוסקבה, מלאגה, אלבה ברלין, צדביטה זאגרב ולימוז'. אז אמנם אנחנו נמצאים עדיין בשלב מוקדם של הקיץ, ומרבית הקבוצות רק החלו בשלב בניית הסגל, אך בכל זאת זו הזדמנות טובה לעשות היכרות, אפילו אם שטחית, עם היריבות הבאות של הצהובים.

מכבי תל אביב עם צסק"א ומלאגה בבית המוקדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפטן החדש על הספינה. איטודיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

צסק"א מוסקבה

ארון תארים: 6 זכיות ביורוליג, 24 זכיות באליפות ברית המועצות, 21 אליפויות בליגה הרוסית, 4 גביעי רוסיה, 3 גביעי ברית המועצות, 5 זכיות בליגת מזרח אירופה

בעונה שעברה: חצי גמר פיינל פור (הודחה בידי מכבי תל אביב), אליפות בליגה המזרח אירופית

מאמן: דימיטריס איטודיס

כוכבים: סוני ווימס, ויקטור חריאפה, ננדו דה קולו, מילוש תאודוסיץ'

אחרי שבעונה שעברה הזדמן למכבי תל אביב מפגש עם צסק"א מוסקבה בחצי גמר הפיינל פור, שכולנו זוכרים כיצד הוא הסתיים, הפעם הן נפגשות בשלב מוקדם והרבה פחות מכריע. שתי היריבות המרות וההיסטוריות נפגשו לאחרונה בשלב הבתים בעונת 2009-10, אז כל אחת ניצחה בביתה. בכל מקרה, לגיא גודס צפוי אתגר לא פשוט. מולו יעמוד עוד מאמן חסר נסיון יחסית ברמת היורוליג, בדמותו של דימיטריס איטודיס היווני, שהיה עוזרו הנצחי של ז'ליקו אוברדוביץ' בפנאתינייקוס ויצא לדרך חדשה ומוצלחת כמאמן ראשי רק בעונה שעברה, אותה סיים בהצלחה בבנביט הטורקית. כהרגלם, הרוסים מתחמשים בגדול בקיץ ומתכוננים לעוד קיץ עם שינויים נרחבים בסגל. אטורה מסינה כבר לא פה, ואיתו גם דן שמיר כמובן, אך מסע הרכש החל עם החתמתו של ננדו דה קולו הצרפתי המצוין, שחוזר ליבשת הישנה אחרי שנתיים מאכזבות ב-NBA. צסק"א החליטה להשאיר את סוני ווימס ומילוש תאודוסיץ', שני שחקנים שאכזבו בגדול במאני טיים בפיינל פור, אך מעטים מחזיקים ברמת כישרון שמשתווה להם באירופה. ג'רמי פארגו צפוי לעזוב, וכך גם ארון ג'קסון. גל ההחתמות לא יעצור בדה קולו, מן הסתם, אך מכבי תל אביב כבר מורגלת היטב בהתמודדות עם הדוב הרוסי.

זוראן דראגיץ' שחקן מלאגה. Mariano Pozo, GettyImages
היריב המלהיב. זוראן דראגיץ'/GettyImages, Mariano Pozo

מלאגה

ארון תארים: זכייה באליפות ספרד, זכייה בגביע המלך, זכייה בגביע קוראץ'

בעונה שעברה: הדחה בטופ 16 ביורוליג, חצי גמר הפלייאוף בספרד, רבע גמר גביע המלך

מאמן: חואן פלאסה

כוכבים: זוראן דראגיץ', ג'ייסון גריינג'ר, פראן ואסקס

האנדלוסים ניצלו העונה מאובדן הכרטיס החופשי ליורוליג בזכות פוטו פיניש חזק לעונה, שהחלה באכזבה גדולה והסתיימה למרבה המזל בהעפלה לחצי גמר הליגה הספרדית. מי שהייתה כוח עולה באירופה בתחילת שנות ה-2000 איבדה גובה בשנים האחרונות, אך לאחרונה חזרה להיות קבוצה ביתית מאיימת. מרטין קרפנה, שמסוגל לאכלס קרוב ל-11 אלף צופים, צפוי להיות מלא במשחקי היורוליג העונה, ולפחות שם צפוי למכבי תל אביב אתגר לא קל. המאמן חואן פלאסה מונה למאמן ב-2013 והביא עמו מהפכה, אך גם במהלך הקיץ הקרוב צפויים שינויים ניכרים. ניק קיינר מדלי, שכיכב במדי הקבוצה אשתקד, עזב לטובת חוזה באסטנה הקזחית. לעומתו, הכוכב השני של העונה שעברה זוראן זראגיץ', האח של, חתם רק לפני כמה יומיים על חוזה לשתי עונות נוספות בקבוצה. פראן ואסקס המוכשר והמבוזבז אמור להישאר אף שלא חתם רשמית על החוזה, וג'ייסון גריינג'ר, השחקן האורוגואוי היחיד ביורוליג בעונה החולפת, יוביל את הקבוצה מעמדת הרכז.

סאשה אוברדוביץ', מאמן אלבה ברלין. Florian Achberger, AP
ושוב איתכם. סשה אוברדוביץ'/AP, Florian Achberger

אלבה ברלין

ארון תארים: זכייה בגביע קוראץ', 8 אליפויות גרמניה, 8 גביעים בגרמניה

בעונה שעברה: הדחה ברבע גמר היורוקאפ, הפסד בגמר הפלייאוף הגרמני, זכייה בגביע הגרמני

מאמן: סשה אוברדוביץ'

כוכבים: לאון ראדושביץ', רג'י רדינג, קליף האמונדס

אלבה ברלין, בניגוד לבאיירן מינכן, צריכה לעבוד קשה יותר כדי להצדיק את האשראי הגדול שניתן לה במסדרונות היורוליג. סגנית האלופה הגרמנית קיבלה בשנים האחרונות מספר פעמים כרטיס חופשי למפעל הבכיר באירופה, בעיקר בזכות החוסן הכלכלי ובסיס האוהדים הרחב שלה. לקבוצה מהבירה יש מסורת ארוכה ומוצלחת באירופה, אף שבשנים האחרונות היא לא הצליחה להגיע להישגים משמעותיים בגרמניה. עכשיו היא חוזרת לבמה המרכזית של אירופה אחרי עונה מאכזבת ביורוקאפ, ועדיין שוקדת על בניית הסגל, שנמצא בשלבים התחלתיים למדי. לאון ראדושביץ' הקרואטי ורג'י רדינג, גארד מוכשר שעשוי לבצע קפיצת מדרגה לקבוצה בכירה יותר ביבשת בעונה הבאה, יובילו את הקבוצה. המאמן סשה אוברדוביץ' ינסה להצעיד את הגרמנים להישגים.

יסמין רפשה מאמן מלאגה. GettyImages
זכרונות איומים מיד אליהו. יסמין רפשה/GettyImages

צדביטה זאגרב

ארון תארים: זכייה באליפות קרואטיה, שתי זכיות בגביע הקרואטי

בעונה שעברה: זכייה באליפות ובגביע הקרואטי, הדחה בשלב 32 הגדולות ביורוקאפ, הפסד בגמר הליגה האדריאטית

מאמן: יסמין רפשה

כוכבים: מריו דלאש, מרקו תומאס

את יסמין רפשה כולנו זוכרים כאיש שהושפל ונדרס על ידי מכבי תל אביב בגמר היורוליג הגדול ההוא ב-2004 בתל אביב יחד עם בולוניה, אך בניגוד לתקופה ההיא, הפעם הוא הכוכב הראשי בהצגה. הקרואטים נחשבים לקבוצה העשירה ביותר מבין הקבוצות מאזור הבלקן, וכבר שנים מכוונים להפוך לדיירת קבע ביורוליג. בשנים הראשונות לפרויקט זה לא כל כך הצליח, אך בעונה החולפת הם עמדו ביעדים ועשו צעד ראשון לעבר המטרה עם דאבל היסטורי ואליפות ראשונה בקרואטיה. הסגל מורכב בעיקר משחקנים מקומיים. נולאן סמית' המוכשר, שהצעיד את הקרואטים להצלחות בעונה שעברה, יעזוב קרוב לוודאי לטובת חוזה שמן בקבוצת יורוליג אחרת. מרקו תומאס הוותיק והמנוסה יוביל בכל הקשור לקליעה, ואליו יצטרפו אנטה דלאש הצעיר ונמניה גורדיץ', הרכז המוטנגרי, שהוחתם רק לאחרונה.

הכדורסלן האמריקאי אלכס אקר. GettyImages
פעם הוא היה אנתוני פארקר הבא, היום הוא כוכב לימוז'. אלכס אקר/GettyImages

לימוז'

ארון תארים: זכייה ביורוליג, 10 אליפויות צרפת, 6 גביעים בצרפת, זכייה בגביע ספורטה, 3 זכיות בגביע קוראץ'

בעונה שעברה: זכייה באליפות צרפת

מאמן: ז'אן מארק דופרז

כוכבים: ג'יי פי בטיסטה, אלכס אקר, אדריאן מוארמן, פפ אמאגו

חובבי הנוסטלגיה מרוצים מאוד מהמפגש עם הצרפתים, שלעולם ייזכרו בכדורסל האירופי כמי שהשלימו את אחת הסנסציות הגדולות בתולדות הענף, עם הזכייה בגביע אירופה ב-1993. אחרי שנים בליגה הצרפתית השנייה, לימוז' חזרה בשנים האחרונות לליגה הצרפתית הבכירה, ובעונה החולפת סוף סוף הצליחה גם להניף את התואר. במהלך הקיץ נפוצו שמועות לפיהן לימוז' מנסה להשיב אל מאחורי הקווים את בוז'ה מאליקוביץ', אותו מאמן שהצעיד אותה להישג הבלתי נשכח לפני 21 שנה, אך המהלך לא הבשיל. מהקבוצה ההיא כמובן לא נותר זכר, אך ניתן למצוא בסגל את אלכס אקר - פעם מי שנחשב ליורש של אנתוני פארקר באירופה. אקר עשוי לעזוב את הצרפתים, אך מי שבכל מקרה יישאר הוא הסנטר הכבד והמאסיבי ג'יי פי בטיסטה, ואיתו עוד כמה מקומיים לא רעים, כגון אדריאן מוארמן הנכלל בסגל הנבחרת הצרפתית ופפה אמאגו, שבעברו לבש את מדי הטריקולור.

גיא גודס חותם על חוזה כמאמן מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
עכשיו המסע התחיל רשמית. גודס/אתר רשמי, מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully