וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'יקרו: "פורש מכדורסל אבל הכדורסל לא פורש ממני"

הסנטר בן ה-36 התרגש במסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישה : "הכדורסל זאת אהבה ממבט ראשון. אני פורש בשיא"

עידו קוז'יקרו מודיע על פרישה מכדורסל. אדריאן הרבשטיין
קיר הדמעות. "קיר בטון" עידו קוז'יקרו מודיע על הפרישה מכדורסל/אדריאן הרבשטיין

עידו קוז'יקרו כינס היום (חמישי) באולם רוממה בחיפה מסיבת עיתונאים בה הוא הודיע רשמית על פרישתו מכדורסל. הסנטר בן ה-36, שנמנה בין 50 הקלעים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי, פורש מהמשחק לאחר 17 שנים בהן שיחק כדורסל במדי גליל עליון, הפועל ירושלים, עירוני נהריה, גלבוע/גליל ומכבי חיפה, עמה זכה באליפות. קוז'יקרו, שרשם יותר מ-150 הופעות במדי נבחרת ישראל, מונה למנהל מכבי חיפה ויסייע בחיזוק הקשר עם הקהילה ובפעילויות שיווקיות.

לפני דבריו של קוז'יקרו הוקרן סרטון ובו הרגעים הגדולים בקריירה של הסנטר. "אני לא מתכנן להתרגש פה אבל זה חזק ממני", אמר עידו קוז'יקרו הנרגש בפתח דבריו, "יש פה כמה אגדות כדורסל, כבוד הוא לי שבאו לפה כולם, אשתי, החברים, אני מקווה שלא אשבר באמצע, 'קיר בטון' בכל זאת, בגיל שש חוויתי את ההתאהבות הראשונה שלי, ביקשתי מאבא שלי לראות את משחק הכדורסל ששודרו בלילה וזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. האלילים הראשונים שלי היו תלמידי כיתה ח' בבית ספר, בהיתי בהם כאילו אני רואה את מג'יק ג'ונסון. פניתי למאמן הכדורסל במושב בית הלל וביקשתי שיארגן חוג לצעירים, ושם בבית ההלל התחלתי את קריירת הכדורסל אותה אני מסיים היום באופן אישי".

עידו קוז'יקרו מודיע על פרישה מכדורסל. אדריאן הרבשטיין
מחוג הכדורסל בבית הלל לקריירת כדורסל מפוארת. קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

"חלמתי להיות ברד ליף ואפילו ניר מטלון והגשמתי את החלום להפוך לשחקן כדורסל מקצועי", הוסיף קוז'יקרו, וכשהודה לאביו ואמו נשבר קולו. "אתם הרוח שדופחת אותי קדימה, עמוד האש שלי. אני רוצה להודות לכמה מאמנים ואנשים שעזרו לי להפך למה שאני כשחקן. אני מודה לאדם יקר מאוד, יצחק קוניאל, שלא נמצא איתנו ונתן לנו את השנמה. תמיד הוא הזכיר לי להיות בן אדם. לעומר טל, המאמן הראשון שנתן לי צ'אנס בנוער. אני מודה לארז חזן וליאור ארדיטי שהפכו לחברים והיו מודל לחיקוי בשבילי. לעמית גל, שלפחות בתחילת הדרך האמין בשחקן הישראלי ועשה דברים גדולים למענו ואני לא יכול לשכוח לו את זה. לגידי דודי, שניהל את הפועל ירושלים והפך לחבר".

"אני מודה לדייויד בלאט, ללא ספק מאמן הכדורסל הגדול ביותר שהיה לי, ודחף אותי כל הזמן. 'כשאתה לא מתאמן מישהו אחר מתאמן', הוא אמר וכמובן שיצאתי להתאמן. 'אל תצא לבלות עם הינשופים בלילה אם אתה לא יכול לצוד עם הנשרים ביום', הוא אמר לי. לא יכולתי לבקש מורה טוב ממנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנהל מכבי חיפה עידו קוז'יקרו (שמאל) סגן היו"ר ארנון שירן (מרכז) המאמן רמי הדר (ימין). אדריאן הרבשטיין
הגשים את כל החלומות. קוז'יקרו לצד סגן היו"ר ארנון שירן והמאמן רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

"אני מודה על התמיכה והאהבה שקיבלתי מהקהל, גם של קבוצות אחרות, זה לא מובן מבחינתי. אני מודה למשפחה שלי. לאחי הבכור נמרוד שלא חזק בכדורסל אבל חזק בדברים אחרים והיה לי למקור השראה. הוא חישל אותי, גם פיזית, וזה עזר לי. אני מודה לאשתי האהובה שידעה לתת לי את השקט ולללוות אותי גם בתקופות קשות. היום אני פורש מכדורסל אבל הכדורסל לא פורש ממני. אליל נעוריי מג'יק ג'ונסון אמר 'תודה לכולם, ניפגש בקרוב'".

"יושב פה רמי הדר, מאמן הקבוצה החדש, וכמנהל הקבוצה אני אומר לו בהצלחה, לי אתה לא צריך להוכיח שום דבר, אתה תראה מה אתה יודע במהלך העונה", הוסיף קוז'יקרו. "הגוף התחיל לתת את אותותיו, אבל אני מרגיש שאני פורש בשיא".

"יש לי שלושה רגעים גדולים, לפי הסדר הכרונולוגי אז הראשון עם נבחרת ישראל באליפות אירופה ב-2003, היום לדבר על מקום שביעי באירופה זה כמו לדבר על חלומות באספמיה, למרות שהנבחרת של היום יכולה לעשות את זה. הרגע השני בסדר הוא הזכייה בגביע יול"ב עם הפועל ירושלים, הישג שקצת נעלם כי מכבי זכתה חודש אחרי ביורוליג אבל זה הישג חסר תקדים, וכמובן האליפות אם מכבי חיפה, הראשונה אי פעם של קבוצת כדורסל בעיר הזאת, זה משהו שאי אפשר לתאר".

מנהל מכבי חיפה עידו קוז'יקרו (שמאל) סגן היו"ר ארנון שירן (מרכז) המאמן רמי הדר (ימין). אדריאן הרבשטיין
" זאת תהיה קבוצה לוחמת וקשוחה שתביא גאווה ". רמי הדר/אדריאן הרבשטיין

במסיבת העיתונאים של מכבי חיפה הוצג רמי הדר כמאמן הקבוצה החדש: "אני רוצה להתחיל עם עידו, שהפך לחבר ועבדנו פה. הוא מנהיג ולוחם. הקשיחות והאהבה הלא נגמרת לאהבה ולקבוצה הם דוגמה. אני לא יכול להסביר כמה אני שמח לעבוד איתך. ההיכרות שלך עם האנשים שאתה אמור לנהל ועם הצד השני תתרום הרבה".

"מכבי חיפה זה בית בשבילי, אני שמח להצטרף ולאמן את הקבוצה בעונה הבאה. אנחנו בונים קבוצה שתשחק כדורסל אינטנסיבי עם דגש על ההגנה, זאת תהיה קבוצה לוחמת וקשוחה שתביא גאווה לאוהדים ולעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully