וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט הוצג: "זכיתי בתארים בכל קבוצה, רוצה לקחת גם בקליבלנד"

המאמן הישראלי ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בקבוצתו החדשה וסיפק כמה הצהרות: "זה כבוד גדול לאמן כאן, רוצה לקחת את הקבוצה הזו קדימה". "במכבי תל אביב אם אתה לא מנצח ב-20 הפרש, זה כאילו הפסדת. אני מחוסן בפני הלחץ"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
ברוך הבא לקליבלנד. דיוויד בלאט/AP

ביום שישי האחרון, החלום של רבים ובעיקר של דיוויד בלאט עצמו, הפך למציאות. המאמן, שרק לפני כחודש השלים עם מכבי תל אביב טרבל חלומי של אליפות, גביע ומעל הכול, זכייה ביורוליג, ביצע את הקפיצה הגדולה, אחת המדהימות בהיסטוריה של המאמנים באירופה והתמנה לתפקיד המאמן הראשי של קליבלנד קאבלירס מה-NBA.

הערב (רביעי), בלאט הוצג בקבוצה מאוהיו, במסיבת עיתונאים חגיגית שנערכה יממה לפני דראפט ה-NBA, בו הקאבס יבחרו ראשונים, בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות. בפני בלאט ועוזרו החדש, טיירון לו, ניצבת משימה לא פשוטה והיא להחזיר את קליבלנד לצמרת הליגה, שם הייתה הקבוצה לאחרונה בימיו של לברון ג'יימס, שרק אתמול הודיע למיאמי שהוא ייבחן את שוק השחקנים החופשיים והצית את הדימיון בקרב אנשי קליבלנד, שחולמים על קאמבק אפשרי (שכנראה לא יקרה).

קיירי אירווינג בירך את בלאט על ההגעה לקבוצה כשצייץ: "ברוך הבא לקליבלנד, המאמן בלאט, נרגש להתחיל לעבוד!!".

קליבלנד קרועה בין אנדרו וויגינס לג'בארי פארקר

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"לחץ? עבדתי במכבי תל אביב". בלאט במסע"ת/AP

בלאט סיפק לא מעט הצהרות במסיבת העיתונאים ופתח: "זה כבוד גדול וגאווה להיות מאמן של קליבלנד. אני יודע שזה התפקיד שלי להכניס אנרגיה וגישה מנצחת לקבוצה הזו. כדורסל זה משחק גדול. משחק קבוצתי, אנחנו מחוייבים לשחק כמו קבוצה ולהיות טובים בשנים הצדדים של המשחק. אני לא מאמן הגנה ולא מאמן התקפה, אני מאמן כדורסל. ההצלחה של שחקנים אינדיבידואליים מגיעה מההצלחה של הקבוצה. נעשה את כל המאמצים לבנות קבוצה מצליחה ומחוייבת".

"זכיתי בתארים בכל מקום שהייתי בו ואני מתכוון לעשות את זה גם בקליבלנד". אני מאמן יותר מ-20 שנה באירופה. היה כבוד גדול לייצג את המועדונים באירופה. אני אנסה להביא את הניסיון שלי כמאמן באירופה גם לקליבלנד. זה אתגר גדול מאוד, אבל אני מוכרח להגיד שהמשחק לא כל כך שונה כמו שאנשים חושבים. נכון שכאן יש הרבה יותר אתלטיות אבל זה לא כמו לשחק בייסבול או כדורגל, זה עדיין אותו משחק. אם נשחק את המשחק נכון זה לא משנה איפה נשחק".

בלאט נשאל מדוע לקח לו כל כך הרבה זמן להגיע ל-NBA: "אני חושב שזה פחות היה תלוי בי. אין לי ספק שיש מאמנים גדולים באירופה שיכולים לאמן פה".

על ההבדלים בין ה-NBA לאירופה: "כמובן שצריך לעשות הרבה התאמות. המשחקים כאן יותר ארוכים וגם העונה ארוכה. לשחק 82 משחקים בעונה הסדירה זה מצריך דינמיקה אחרת. באירופה שיחקנו פעמיים בשבוע אבל לא בתדירות כמו שמשחקים פה. האמת היא שעכשיו אני יכול לבקש מכל שחקן לקפוץ מספיק גבוה".

על העוזר שלו טיירון לו: "היו לי כמה שיחות איתו. הבנתי שכל מה שאמרו עליו זה נכון. הוא מחוייב מאוד למטרה. היו לי כמה שיחות איתו ויש לי הרגשה טובה מאוד לגביו. קיבלתי עליו פידבקים טובים. זו החתמה מצוינת עבורנו".

על פילוסופיית הכדורסל שהוא מתכוון ליישם בקליבלנד: "הפילוסופייה היא שלי תמיד זהה - שחקו חזק, שחקו ביחד, ותהנו. אני לא יכול להיכנס יותר לעומק יותר מזה עד שאכיר את הקבוצה שלי. אשב עם הצוות המקצועי ונראה איך נצליח לנצח כמה שיותר משחקים. אני מקווה שאביא את הפילוסופיה של מכבי תל אביב - לא להפסיד אף משחק. במכבי פותחים בחקירה אחרי כל הפסד. כשהכדור נע מהר, כשכולם מעורבים וכולם שמחים זה מביא תוצאות וזו הפילוסופיה שלי".

לשאלה איך הוא מתמודד עם הלחץ והציפיות, ענה: "עבדתי במכבי תל אביב ואתם לא מתארים לכם את הלחץ שם. כשאתה לא מנצח ב-20 הפרש זה כאילו הפסדת. אני מודע למחוייבות ולציפיות ממני כאן בקבוצה. לחץ בשביל זה כמו טבע שני אחרי כל כך הרבה שנים ברמות הגבוהות באירופה במועדונים גדולים. אמרתי כבר שיש הרבה דברים שאנחנו צריכים לשפר, אבל לאור הכישרון הגדול שיש כאן אני חושב שיש לנו הרבה מקום להשתפר. אני לא מגדיר זאת כלחץ אלא כאתגר ואני מצפה לאתגר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully