וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספולסטרה: "אף אחד כאן לא ציפה לתצוגה כזו"

מיאמי בהלם אחרי עוד תבוסה. לברון: "הסדרה לא גמורה, כבר ניצחנו שם". דאנקן: "אנחנו בעמדה מצוינת לסגור את הסדרה"

מאנו ג'ינובילי שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
נוגעים באליפות. מאנו ג'ינובילי/GettyImages

רק עוד ניצחון אחד, זה מה שחסר לסן אנטוניו כדי להשלים את הנקמה שלה במיאמי. הבוקר (שישי) רשמו הספרס הצגה מופלאה נוספת בפלורידה עם 86:107, שהעלתה אותם ליתרון 1:3 בסדרת גמר ה-NBA, וכבר בלילה שבין ראשון לשני גרג פופוביץ' יוכל לחגוג זכייה באליפות חמישית, וראשונה מאז 2007.

יומיים אחרי הסטירה שחטפו בבית במשחק 3, ההיט ספגו מהלומה נוספת כשראו את האורחים מטקסס מסתערים על הפרקט ובורחים ליתרון מוקדם. כמו במשחק הקודם, הפער הלך וצמח, ניסיון קאמבק ברבע השלישי הסתיים ללא הצלחה, והרבע האחרון כבר היה גארבג' טיים שרק הוסיף להשפלה של האלופה.

סן אנטוניו שוב התעללה במיאמי ועלתה ל-1:3 בגמר ה-NBA

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. GettyImages
קלע כמו שאר שחקני החמישייה שלצידו. לברון ג'יימס/GettyImages

"אני חושב שעשינו עבודה טובה יותר היום בצד ההגנתי מבמשחק הקודם", אמר גרג פופוביץ'. "משחק 3 היה חריג, זה לא משהו שיקרה שוב, אבל גם אתה קולע ב-54% מהשדה אתה במצב די טוב. אני מרוצה מהיכולת שלנו בשני המשחקים במיאמי, ועכשיו אנחנו צריכים להמשיך ככה גם בבית, ולשחק עוד יותר טוב". על יכולתו של בוריס דיאו אמר פופוביץ': "בוריס עוזר לנו להיות קבוצה חכמה יותר, הוא כמעט תמיד יודע מה קורה סביבו בהגנה, בהתקפה הוא מוסר מצוין שמבין מיס-מאצ'ים, ועוזר לכל הקבוצה לשפר את ה-IQ שלה".

טים דאנקן, שהפך למלך הדאבל דאבלים בהיסטוריה של הפלייאוף עם 10 נקודות ו-11 ריבאונדים ולשחקן ששיחק הכי הרבה דקות בתולדות הפלייאוף, אמר: "לא תכננו שזה מה שיקרה. היינו מרוצים גם מניצחון אחד משני המשחקים במיאמי, אבל אנחנו שמחים שניצחנו את שניהם. עכשיו אנחנו בעמדה מצוינת לסגור את הסדרה, אבל הם קבוצה נהדרת וכמובן שהם האלופים, אז הם יבואו עם הרבה אש ואנרגיה, אז אנחנו צריכים לנצל את יתרון הביתיות שלנו".

בוריס דיאו, ששוב פתח בחמישייה ורשם 8 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אמר במסיבת העיתונאים: "זה נהדר שיש לנו הזדמנות לסיים את הסדרה בבית, אבל אנחנו לא עומדים לחשוב שזה יהיה קל, כי הם ישחקו על החיים שלהם, ונצטרך לשחק טוב כדי לנצח. ציפינו מהם לתגובה היום, אבל היינו מוכנים אליה, ועשינו את אותו הדבר מהמשחק הקודם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בוריס דיאו שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
"עוזר לכל הקבוצה לשפר את ה-IQ שלה". בוריס דיאו/GettyImages

אריק ספולסטרה המאוכזב התקשה למצוא את המילים הנכונות במסיבת העיתונאים ואמר: "הם שיחקו נהדר, ואני חייב להגיד שאף אחד מאיתנו לא ציפה לתצוגה כזו. הם היו נהדרים וצריך לתת להם קרדיט על זה, ואנחנו פשוט לא הצלחנו להיכנס לקצב בשני צדי המגרש. אמרתי לשחקנים שלי שכשאנחנו בסדר, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בכל אולם, וזה המיקוד היחיד שלנו ב-48 השעות הקרובות. זה כנראה היה המשחק הכי מפתיע בסדרה, אני חושב שציפינו למשהו שונה באופן דרמטי ממה שקרה, ועכשיו נצטרך לקחת צעד לאחור, לנשום עמוק ולנסות לחזור לעצמנו".

לברון ג'יימס, שקלע 28 נקודות אך לא זכה ליותר מדי עזרה מחבריו (שאר שחקני החמישייה קלעו 28 נקודות ב-32% מהשדה), הודה: "הם מחצו אותנו, בשני משחקי חוץ רצופים הם פתחו נהדר והיו הרבה יותר טובים מאיתנו בשניהם, זה עד כדי כך פשוט. אני יודע שאף קבוצה מעולם לא חזרה מפיגור 3:1 בגמר, אבל אני מרגיש שלמרות שאנחנו קצת שפופים עכשיו, אנחנו עדיין חבורה מלאת ביטחון. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתרכז במשחק 5, בסביבה עוינת בה כבר גנבנו משחק, ולהמשיך משם. הסדרה לא גמורה. יש לנו יותר מדי גאווה בשביל להתחיל אפילו לחשוב על זה".

דווין וייד, שקלע רק 10 נקודות ב-3 מ-13 מהשדה, התייחס להופעתו החלשה: "אני לא אוהב להחטיא, אני לא רגיל להחטיא ליד הסל, אבל אני בטוח שאנצל את ההזדמנויות האלה במשחק הבא. הם נכנסים למשחק שלהם הרבה יותר טוב מאיתנו, והם עושים מה שהם רוצים. כרגע הם משחקים טוב יותר מאיתנו, אין ספק. ממחר ננסה למצוא דרך להגיע מוכנים למשחק הבא, וזה כל מה שאפשר לעשות. לא ציפינו להפסיד שני משחקים בבית, אבל זה המצב עכשיו".

דווין וייד שחקן מיאמי היט. GettyImages
"לא רגיל להחטיא ליד הסל". דווין וייד/GettyImages

מספרי המשחק

* באף אחד מ-31 המקרים בהם קבוצה נקלעה לפיגור 3:1 בגמר ה-NBA היא לא הצליחה לחזור ולנצח בסדרה.

* בכל היסטוריית הפלייאוף, רק 8 קבוצות חזרו מפיגור כזה, וכאמור אף אחת מהן לא עשתה את זה בגמר. האחרונה שהשלימה קאמבק כזה הייתה פיניקס ב-2006 (מול הלייקרס).

* בעידן גרג פופוביץ', הספרס עומדים על מאזן של 0:10 בסדרות פלייאוף בהן הגיעו ליתרון של 1:3.

* טים דאנקן עקף את מג'יק ג'ונסון בדרך למקום הראשון במספר הדאבל דאבלים בפלייאוף עם 158.

* דאנקן חלף גם על פני קארים עבדול ג'באר והפך לשחקן עם הכי הרבה דקות בתולדות הפלייאוף עם 8868 דקות.

* סן אנטוניו הפכה לקבוצה הראשונה מאז פורטלנד הגדולה של 1977 שניצחה שני משחקים בסדרת הגמר בפער של מעל 19 נקודות, ולראשונים אי פעם שמנצחים שני משחקי גמר רצופים בחוץ בפער של לפחות 15 נקודות.

* הספרס קולעים עד עכשיו ב-54.2% מהשדה בסדרה, רק הלייקרס של 1984 רשמו אחוז גבוה יותר בארבעת המשחקים הראשונים של סדרת גמר.

* לספרס כבר יש 11 ניצחונות בפער של לפחות 15 נקודות בפלייאוף הנוכחי. הקבוצה שהוליכה עד הלילה בקטגוריה הזו הייתה הלייקרס של 1985.

* לידיעת קוואי לאונרד, בוריס דיאו ודני גרין: השחקן האחרון שהוכתר כ-MVP של סדרת הגמר עוד לפני שהופיע באולסטאר היה צ'ונסי בילאפס ב-2004.

* רצף 13 הניצחונות של מיאמי במשחקי פלייאוף אחרי הפסדים נקטע.

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. GettyImages
עבר את מג'יק וג'באר באותו משחק. טים דאנקן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully