וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט צפוי לעזוב ל-NBA: הערב ב-20:00 מכבי ת"א תכנס מסע"ת

12.6.2014 / 16:55

בשורות מכבי תל אביב קיוו שדייויד בלאט יישאר, הערב צפויה ההודעה הרשמית. ניסיונות אחרונים לשכנעו. גולדן סטייט, קליבלנד, מינסוטה וטורונטו התעניינו במאמן. גודס צפוי להחליפו. גם היקמן מתנדנד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

דייויד בלאט צפוי לעזוב את מכבי תל אביב. הערב (חמישי) ב-20:00 תערוך מכבי תל אביב מסיבת עיתונאים מיוחדת, שבה היא צפויה להודיע על החלטתו של המאמן. על פי ההערכות, האלופה הטרייה והמאמן יודיעו כי הוא עוזב ל-NBA. בשבוע שעבר נפוצו דיווחים בארה"ב שבלאט מבוקש בקליבלנד, במינסוטה, בטורונטו ובגולדן סטייט, ואתמול בלאט הצהיר ש"יש לי הצעות משמעותיות". אחרי שבלאט הבהיר לאנשי מכבי שהוא לא מעוניין לעזוב לצסק"א ואם יישאר באירופה זה יהיה רק במכבי - נראה כי המאמן קיבל החלטה, ויילך על האתגר החדש. מחליפו צפוי להיות עוזרו בארבע העונות האחרונות, גיא גודס.

בלאט אמור לעזוב את התפקיד אחרי קדנציה בת ארבע שנים, במהלכה זכה בשלוש אליפויות, הניף ארבעה גביעים וגביע אירופה אחד. פניו של בלאט מועדות כעת לארצות הברית, שם הוא צפוי לקבל תפקיד בכיר כחלק מצוות אימון של אחת מקבוצות ה-NBA שחושקות בשירותיו. בלאט, שהחל את דרכו במכבי תל אביב כעוזר מאמן ב-2009, עוזב את הצהובים בתום קדנציה שנייה כמאמן ראשי. הוא חזר למכבי תל אביב אחרי שש שנים בקבוצות שונות באירופה, וחתם על חוזה חדש שהחזירו ליד אליהו לפני ארבע שנים ויום, ב-11 ביוני 2010. בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם לבלאט יש מספר הצעות למשרות מסקרנות מעבר לים. בארצות הברית שמו הוזכר כמועמד להיות מאמן ראשי בקליבלנד, וכן כעוזר מאמן בגולדן סטייט ובמינסוטה. במהלך שבוע שעבר בלאט אף נפגש עם מאמנה הטרי של גולדן סטייט, שחקן העבר סטיב קר.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אתגר חדש. בלאט/יוסי ציפקיס

היום בצהריים שמעון מזרחי ובלאט נכחו באירוע סיום העונה במסעדה בתל אביב. השניים ישבו בשולחן צדדי ושוחחו כחצי שעה על עתידו של המאמן. מזרחי שוב הבהיר לבלאט כי ההנהלה מעוניינת בו וכי ההצעה היא לחוזה לשנתיים עם אופציה לשנה שלישית.

לפני הפגישה עם בלאט נערכה בהיכל נוקיה ישיבת הנהלה, שארכה כשלוש שעות וחצי, אליה הגיעו בין השאר שי רקנאטי, דייויד ודני פדרמן, אלי דריקס, ניקולה וויצ'יץ', ריצ'רד דייץ דייויד ודייויד סולומון. בלאט אמר שהוא מעוניין בחוזה ארוך טווח ושכר של כמיליון דולר לעונה, ואכן הנהלת מכבי שיפרה את הצעתה לבלאט, והיא עומדת על כ-900 אלף דולר לעונה. עוד ביקש בלאט שליטה מוחלטת על ההחלטות המקצועיות ובחירת השחקנים, אך במכבי סירבו לכך. בנוסף ביקש בלאט להגדיל את התקציב, אולם במכבי אין כוונה להגדיל אותו משמעותית. כאמור, בסופו של דבר נראה כי בלאט שקלל את כל המרכיבים, וקיבל החלטה לעזוב לארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

מיד בתום הישיבה אמר שי רקנאטי לוואלה! ספורט: "אני מקווה שבלאט יישאר, כולנו רוצים, ואני מאמין שנדע ממש בקרוב. בלאט אמר שהוא רוצה להישאר. אני חושב שרוב השחקנים יישארו. עם היקמן נדבר, רייס אמור לשחק פה בעונה הבאה, ומקווה שרייס ישחק פה כמה שנים".

רקנאטי אינו היחיד שמאמין כי בלאט יישאר, כך גם אמרו בשיחות עם וואלה! ספורט דייויד ודני פדרמן. במכבי מצפים לתשובה מבלאט עד יום ראשון - וזאת על פי תנאי החוזה עמו.

גם ריקי היקמן התייחס לעתידו: "אני עדיין לא יודע מה יהיה, כרגע אני נהנה מהסיום הנהדר של העונה שלנו, אחשוב על כך כשאגיע הביתה, אשוחח עם המשפחה שלי ואעשה את מה שצריך. זה לא רק תלוי רק בי אלא בשני הצדדים. אני ומכבי צריכים להגיע להסכמות, ואם זה יקרה אמשיך כאן". אגב, ביוון מעריכים שהיקמן מחזיק בהצעה גבוהה מפנאתינייקוס שמעוניינת בו לעונה הבאה. גם אולימפיאקוס נמצאת בתמונה ורוצה לצרפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully