וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טייריס מתעלה בכל משחק. הוא סחב אותנו על הכתפיים"

9.6.2014 / 9:05

הגארד של מכבי ת"א סחף את הצהובים לניצחון על מכבי חיפה במשחק הראשון בגמר. היקמן: "הראינו אופי במשך הרבה דקות – לכן אנחנו הקבוצה הטובה באירופה". חילוקי דיעות עם המנהלת לגבי כמות ההזמנות

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. מכבי תל אביב השיגה אמש (ראשון) מקדמה חשובה בגמר ליגת העל בכדורסל, עם ניצחון חוץ 77:81 על מכבי חיפה. שתי הקבוצות תתייצבנה ביום רביעי ביד אליהו למשחק הגומלין ושם אלופת אירופה תנסה להכריע את הירוקים סופית ולהחזיר אליה גם את התואר המקומי. המנהל ניקולה וויצ'יץ' סיכם: " לא קל לנצח ברוממה, בטח כשדונטה סמית' ובריאן רנדל מציגים רמה גבוהה. דייויד בלו מאוד עזר בסיום. המשחק הבא יתקיים בבית שלנו ואני חושב שאנחנו משחקים שם הרבה יותר טוב, מול האוהדים שלנו".

דווין סמית' אמר לוואלה! ספורט: "הגענו עם רצון לנצח ועשינו את זה. חיפה קבוצה טובה, הם היו מאוד אגרסיביים. היה קרב לאורך כל המשחק. אי אפשר להשוות את הקבוצה של העונה שעברה עם הנוכחית כי אלו שחקנים שונים, קבוצה שונה. יש לנו בחורים שבאים לשחק, בכל פעם מישהו אחר מתעלה, כולם תומכים אחד בשני".

ריקי היקמן סיכם: "במחצית השנייה עשינו עבודה טובה מבחינת הגנתית. טייריס (רייס ו"כ) היה חם ועשה לא מעט מהלכים שהיינו צריכים בסיום. בסיום. בכל פעם שחיפה חזרה, הוא ידע לקלוע את הנקודות. ידענו שזה יהיה משחק קשה, אבל לא דאגתי שנפסיד.. מה ההבדל לעומת העונה שעברה? ידענו שחיפה תרוץ ורצינו לוודא שנגיב נכון. הראינו אופי במשך הרבה דקות – לכן אנחנו הקבוצה הטובה באירופה. אנחנו לא מפסיקים לשחק ולא נכנעים".

לשאלה לגבי ההפרש והאם זה הוא יספיק במפגש הגומלין, השיב היקמן: "שום דבר לא בטוח. המטרה היא לנצח את שני המשחקים, להגיע ביום רביעי ולדאוג למה שאנחנו צריכים. המשחק הבא יהיה בבית שלנו ואני מקווה שהאוהדים יגיעו ויתמכו בנו, שתהיה בו אווירה חמה כמו באירופה, שנוכל לגרום לחיפה להרגיש את הלחץ ".

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב מול מורן רוט שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אנחנו לא מפסיקים לשחק ולא נכנעים". היקמן/ברני ארדוב

2. המארחים מהצפון הציגו אתמול משחק אגרסיבי והצליחו למגר פיגור משמעותי. באותם דקות ייתכן שראשי מכבי תל אביב כבר ראו בדמיונם ש?חזור של הגמר משנה שעברה,- אז הם הפסידו את באותו אולם. את ההבדל השנה עשה קלף מנצח בשם טייריס רייס. הגארד האמריקאי משך את מירב תשומת הלב בסיום ואוהדי הקבוצה אף קראו לעברו "MVP, MVP".

ניקולה וויצ'יץ' אמר לווואלה! ספורט: "טייריס זה טייריס. הוא עושה את זה כבר חודשיים. נמצא שם ברגעים המכריעים ובכל משחק חשוב מתעלה. הוא עשה את זה גם בפיינל פור באירופה . היו עליו ביקורות, אבל אנחנו תמיד האמנו בו. אנחנו יודעים שיש לו יכולת להוביל ולעשות את זה בכל משחק - לכן הוא במכבי. כמובן שהוא יהיה כאן גם בשנה הבאה".

דווין סמית הוסיף: "טייריס יודע לשנות משחקים. הוא היה אגרסיבי וסחב אותנו על הכתפיים לא מעט דקות במהלך המשחק. הוא תורם לנו ומשחק טוב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מול בן רייס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
האוהדים קראו "MVP, MVP". רייס/קובי אליהו

3. למרות שביעות הרצון בתום המשחק, מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, הבהיר לשחקנים ש"שום דבר לא נגמר" – ר?מ?ז דק לחצי השני של הסדרה המצפה להם בעוד יומיים. בלאט הוסיף ואמר: "אנחנו צריכים להגיע עם אותה מנטליות למשחק הבא, עם קשיחות ורצון לנצח".

שחקני מכבי אמנם מריחים כבר את סיום העונה ואת אריזת הפקלאות – אולם רבים מהם עדיין לא אוהבים את שיטת הגמר – שני משחקים כשהאלופה עשויה להיקבע בהפרש סלים. דווין סמית' אמר: "כולם מרגישים שמשחקים על אליפות צריכים להיות משוחקים במסגרת סדרה, אבל ככה זה. אנחנו צריכים לעשות את כל מה שצריך כדי לנצח גם אם השיטה שנקבעה היא שני משחקים".

ריקי היקמן הוסיף בנחרצות: " אני עדיין חושב שהשיטה טיפשית - גם השיטה ששיחקנו בה בעונה שעברה וגם העונה - אבל מה אנחנו יכולים לעשות? זה היה טיפשי בעונה שעברה וטיפשי יותר העונה. בכל שנה יש משחק אחד יותר. אולי בעונה הבאה יהיו שלושה משחקים.. ".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הצהובים לא אוהבים את השיטה. סמית'/קובי אליהו

4. במכבי תל אביב ישנה הסתייגות מהדרך בה נקבעת האליפות וטוענים שהשיטה של אליפות המדינה "טיפשית" ו"אינה ספורטיבית", אך לפחות במישור אחד של הסדרה הנוכחית היו הצהובים מרוצים: הפן הכלכלי. לוואלה! ספורט נודע כי יממה לפני המשחק ניטש ויכוח מאחורי הקלעים בין המועדון לבין מ?נהלת הליגה. הרקע: כמות ההזמנות שיחולקו. המנכ"ל אלי דריקס וחבר ההנהלה, דייויד פדרמן, אף נפגשו עם אנשי המנהלת.

גם חיפה הצטרפה לדעתה של מכבי – בשלב מסוים, שתי הקבוצות איימו לא להופיע למשחק. ולנוכח קואליציה זו נסוגה מנהלת הליגה מעמדתה. זה לא היה הוויכוח היחיד בנושא הכרטיסים: מספר ימים לפני כן התגלעו לא מעט מחלוקות לגבי ההכנסות מהכרטיסים למשחקים, כשבסוף הוחלט על חלוקה מההכנסות של 70 אחוזים למארחים ו- 30 אחוזים לאורחים. כמו גם אחוז הכרטיסים שתקבל הקבוצה האורחת עבור אוהדיה.

מהמנהלת נמסר בתגובה: "לצערנו הידיעה מלאה בעובדות אשר רחוקות מהמציאות. לקראת משחקי הגמר היו מספר נושאים שנידונו בין המנהלת לקבוצות, בסופו של דבר כל ההחלטות שהתקבלו בדירקטוריון המנהלת בנושא הגמר כבר לפני חודשיים, התבצעו במלואן והמנהלת לא חזרה בה מהחלטה כלשהי. הנושאים נידונו ברוח טובה, ללא שום איום מצד הקבוצות לא להופיע. הרווחים מאירוע הגמר מלכתחילה נועדו לחלוקה במלואם בין שתי הקבוצות אשר תופענה בגמר כאשר 2/3 מהרווחים מיועדות לקבוצה האלופה ו- 1/3 לסגניתה".

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
לא ימשיך. ישון ג'ימס/יותם רונן

5. דייויד בלו שוב הוכיח את היעילות שלו במשחקים החשובים ובמכבי תל אביב מנסים לשכנעו להמשיך. יחד עם זאת, הצהובים מודעים לכך שזה עלול להיות משחקו האחרון של בלו - שכרגע נוטה לפרוש. זהו אינו השינוי היחידי שצפוי אצל הצהובים: ג'ו אינגלס צפוי לעזוב וכך גם שון ג'יימס – שבימים האחרונים הוחלט להשאילו לקבוצה אחרת או לשחררו תמורת פיצוי.

סוכנו של אלכס טיוס צפוי להיפגש עם ראשי מכבי כשהנטייה היא להחתימו על חוזה ארוך טווח ומשודרג, גם את חוזהו של טייריס רייס רוצה מכבי לפתוח מחדש ולהאריך. לריקי היקמן הצעות גבוהות מקבוצות באירופה, והוצעה לו העלאה של 30 אחוזים בשכרו. וישנה כמובן שאלת המאמן: בלאט מחוזר על ידי לא מעט קבוצות ואף נפגש עם סטיב קר. על כך העדיף לענות וויצ'יץ' באופן לקוני: "אני לא יודע על מה מדובר. אני יודע שכולם מפוקסים במשחק הבא ביום רביעי , אחרי שהעונה תסתיים , יהיו לנו שלושה חודשים של דיבורים על מה יקרה ומי יישאר".

* מכבי תל אביב צפויה לעמוד לדין לאחר שבמהלך הרבע הרביעי הושלכה כוס משקה שבעקבותיה נעצר המשחק למספר דקות. הכוס חלפה סמוך למאמן הלאומי ארז אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully