וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון סיכם במכבי חיפה לשנתיים

6.6.2014 / 18:10

12 שנה אחרי שעזב לטובת קריירה מוצלחת באירופה, קפטן נבחרת ישראל סוגר מעגל. יהפוך למנהל מקצועי בתום השנתיים וצפוי לקבל את סרט הקפטן. השכר: חצי מיליון דולר נטו לעונה

קפטן נבחרת ישראל יוסי בניון משתתף באימון מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שוב בירוק. יוסי בניון/אדריאן הרבשטיין

אחרי לא מעט עליות וירידות ביממה האחרונה, עכשיו זה רשמי: יוסי בניון סיכם לשנתיים במכבי חיפה. קשרה של ק.פ.ר בעונה החולפת וקפטן נבחרת ישראל הודיע רק אתמול (חמישי) כי לאור הקשיים במשא ומתן הוא בוחן אופציות אחרות ואילו המועדון איחל לו בהצלחה. היום בשעות הצהריים חודש הקשר בין הצדדים ובמהלך שיחה משולשת שקיים השחקן עם הנשיא יעקב שחר וסגנו עוזי מור, הצדדים סיכמו את הפרטים לשנתיים הקרובות. בהודעה הרשמית של המועדון נכתב: "בניון סיכם לשנתיים הקרובות. בשיחות שהתנהלו בין השחקן לנשיא המועדון יעקב שחר וסגנו סוכם כי הוא ישחק במכבי חיפה בשנתיים הקרובות".

בשבוע הבא צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות השחקן. לאחר השנתיים הקרובות יהפוך בניון למנהל המקצועי של המועדון, דבר שכבר סוכם בין הצדדים. בנוסף, בניון גם צפוי לקבל גם את סרט הקפטן אם יניב קטן יחליט לפרוש. שכרו של הקשר במהלך החוזה יעמוד על חצי מיליון דולר נטו לעונה והוא יהיה המשתכר הישראלי הבכיר בקבוצה.

בניון מבטיח: "נשחזר את הימים הגדולים של מכבי חיפה"

בניון חוזר לישראל: כל התמונות ומספרי הקריירה

היעד המושלם: ענבל מנור על ההכרח של בניון לחזור למכבי חיפה

יוסי בניון שחקן ק.פ.ר. GettyImages
יעזור למלא את האצטדיון החדש? בניון/GettyImages

הסיפור להחתמת בניון החל למעשה עוד לפני חג השבועות. נציגו של השחקן, אבי נמני, נפגש עם הנשיא יעקב שחר בבית קפה בתל אביב. נמני הגיש את ההצעה הכספית ראשון, והודיע כי השחקן יהיה מוכן להגיע לחיפה בחוזה לשנתיים, בסכום שמוערך בכ-600 אלף דולר. שחר קיבל את ההצעה וביקש לחשוב עליה. אתמול בשעות הצהריים שוחח שחר פעם נוספת עם נמני, והודיע לו שמתוך חישוב כלכלי שערך המועדון בנוגע לעלויות הברוטו של השחקן, יחד עם הוצאות נוספות, מדובר בעלות גבוהה שהמועדון לא יוכל לעמוד בה. מחישוב שביצעה חיפה התברר כי היא תוכל להציע לו שכר שנע סביב 400 אלף דולר בלבד (לא יורו) ולכן לא היה טעם לפתוח במשא ומתן. היום, כאמור, בצהריים חודש המשא ומתן בין הצדדים והוביל לחתימה.

"רצינו מאוד את יוסי בקבוצה והוא יהיה שחקן הקבוצה בעונה הקרובה, המטרה היא שיסיים את הקריירה במועדון. יש לו עוד הרבה מה לתרום לכדורגל הישראלי", אמרו בחיפה. מי שמאוד מרוצים מהמהלך הם בוודאי אוהדי הקבוצה. בחיפה מעריכים כי החתמת בניון תגדיל את מספר המנויים בצורה דרמטית, בכמה אלפים נוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מקווה להגברת קצב מכירת המנויים. יעקב שחר/אדריאן הרבשטיין

בניון, 34, גדל בדימונה, המשיך למחלקת הנוער של הפועל באר שבע וממנה עבר לאקדמיה המפוארת של אייאקס אמסטרדם. אחרי שנה אחת בהולנד, הוא חזר לבאר שבע, העביר עונה אחת גם בקבוצת הבוגרים של המועדון וירד איתה ליגה. בקיץ 1998 נמכר הכישרון הצעיר למכבי חיפה ואיתה זכה בשתי אליפויות במשך ארבע השנים שלו בכרמל, כולל בחירה לשחקן העונה ב-2000/1.

לאחר האליפות השנייה עבר בניון לראסינג סנטאנדר הספרדית, במדיה שיחק שלוש שנים, עד שנמכר לווסטהאם בקיץ 2005. אחרי שנתיים במדי הפטישים חתם הקשר בליברפול ורשם במדיה שלוש עונות נהדרות. בקיץ 2010 חתם לשלוש שנים בצ'לסי, אך החמיץ כמעט את כל העונה הראשונה בגלל פציעה. הישראלי הושאל בעונת 2011/12 לארסנל ואשתקד פתח את העונה בווסטהאם לפני ששב לצ'לסי בינואר וזכה עמה בליגה האירופית. הופעת הליגה האחרונה של הקשר הייתה בחודש אפריל ומאז שיחק רק במדי הנבחרת. בסך הכול, בניון רשם 268 הופעות פרמיירליג בשמונה השנים האחרונות וכבש 31 שערים.

בינואר 2014 ירד לראשונה לליגת המשנה באנגליה וסייע לק.פ.ר לחזור לפרמיירליג כשהבקיע שלושה שערים בחצי עונה. במסע של הנבחרת למקסיקו וארה"ב, הוא גם הספיק לשבור את שיא ההופעות במדי ישראל ולהעמידו על 96 משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully