וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "המורשת שלי תדבר בפני עצמה, כשאפרוש"

כוכב ההיט מוריד מעצמו לחץ, טוני פארקר נחוש, פופוביץ' "הטוב בכל הזמנים". כל העדכונים האחרונים לקראת הגמר הגדול

שחקני מיאמי היט לברון ג'יימס, דוויין ווייד. AP
יחייכו גם מחר בבוקר? ווייד ולברון/AP

מה שלום טוני פארקר?

עוד רגע זה קורה: גמר ה-NBA של עונת 2013/14 מאיים להיות מרתק מתמיד, והוא יציג לראווה את שתי הקבוצות שפקדו אותו גם אשתקד: מיאמי וסן אנטוניו. כרגע, הסיפור הגדול ביותר לפני משחק מספר 1 (בין חמישי לשישי, 4:00, ספורט 5) קשור במצב הקרסול של טוני פארקר. הרכז שנפצע במשחק השישי של גמר המערב מול אוקלהומה סיטי מתעקש שיהיה כשיר, אך גם במפגש האחרון עם התקשורת בטקסס לפני העליה לפרקט, הוא לא נשמע בטוח לגמרי באשר למצבו הרפואי. הנה מה שאמר לעיתונאים בסן אנטוניו:

איך הקרסול מרגיש?

"יותר טוב".

מבחינת אחוזים, איך היית מגדיר את המצב שלך?

"נראה".

אתה מרגיש שתוכל לעשות כל מה שצריך?

"אני מקווה".

הצלחת לבחון את זה?

"אחכה עד הערב".

האם זה ישפיע על הביטחון שלך?

"לא. אני סומך על הגוף שלי".

כל המספרים שכדאי לכם לדעת לקראת הגמר

שחקן סן אנטוניו ספרס טוני פארקר. AP
אפשר להיות אופטימיים? פארקר/AP

אל תדברו עם לברון על מורשת

כרגיל, מרבית העיניים הלילה יופנו אל עבר לברון ג'יימס. אם יזכה באליפות ויוכתר כ-MVP של הגמר, יצטרף לשאקיל אוניל (2000-2002) ומייקל ג'ורדן (1991-1993, 1996-1998) כשלושת השחקנים היחידים שזכו בתואר הנ"ל שלוש פעמים ברציפות בגמר. אלא שמעבר לתואר האישי, לברון ינסה להוכיח פעם נוספת שהוא אחד הגדולים בכל הזמנים. אליפות שלישית בארבע השנים האחרונות עשויה להקפיץ אותו מדרגה או שתיים למעלה, אך תתפלאו - את קינג ג'יימס עצמו, כל הדיבורים הללו ממש לא מעניינים.

"המורשת שלי תדבר בפני עצמה כשאפרוש", אמר לברון. "אני לא יכול לשלוט בה. כרגע אני דואג לגבי הדברים בהם אני כן יכול לשלוט, וזה איך אני ניגש למשחק על הפרקט ומחוצה לו, יום אחר יום. להיות במעמד הזה, עם אפשרות לזכות בתואר שלישי רצוף, זו ברכה. לא הייתי יכול לבקש יותר מזה. זו הזדמנות עבורי לעשות את מה שתמיד רציתי לעשות, וזה לזכות באליפויות. בשביל זה אני כאן".

אגב, אם במורשת עסקינן, הרי שלארי בראון, שהעניק לגרג פופוביץ' את הג'וב הראשון שלו ב-NBA (עוזר מאמן בסן אנטוניו ב-1988), אמר היום: "אני שומע הרבה אנשים שאומרים שטים דאנקן הוא הפאוור פורוורד הכי טוב אי פעם, אבל אני לא שומע מספיק אנשים אומרים שגרג פופוביץ' הוא כנראה המאמן הכי טוב שהיה פה".

איך כל קבוצה תנצח את הסדרה? אסף רביץ מנתח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ' לצד טים דאנקן. AP
הגדולים בהיסטוריה בתפקידם? פופ ודאנקן/AP

מה יכריע את הסדרה?

כתבי ESPN הבכירים השתתפו במדור 5 על 5 העוסק במשחק מספר 1, ונשאלו חמש שאלות זהות. משום שבנושא ההימורים של הפרשנים כבר עסקנו באייטם נפרד, נביא לכם כאן את שתי השאלות העיקריות:

1. מיאמי תנצח את הסדרה אם...

מארק סטיין: "אם לברון ג'יימס לא יזדקק למספר משחקים כדי להתחמם, כמו שקרה לו בשנה שעברה. אם דוויין ווייד יכול להמשיך להיראות רענן לשבעה משחקים נוספים. ואם שחקני המשנה יכולים לצלוף שלשות כשהם יצטרכו, כמו ברגעים מכריעים אשתקד".

בריאן ווינדהורסט: "אם הם יקבלו שלושה דברים: משחק או שניים דומיננטיים מלברון, בו הוא פשוט סוחב אותם לניצחון, רצוי בסן אנטוניו; שחקן משנה עם תצוגות קליעה גדולות; ואגרסיביות וריכוז בהגנה - זו נקודת החולשה הכי גדולה שלהם בהשוואה לעונה שעברה".

רויס יאנג: "אם דוויין ווייד ישחק ברמה הכי גבוהה שלו. העונה הוא היה נהדר, אבל הספסל של ההיט די מדולל, ולצפות לקבל ממנו תרומה זה בעיה. זה הולך להיות מוכרע על כמה טובה השלישייה הגדולה של מיאמי יכולה להיות. אנחנו פחות או יותר יודעים מה לברון יביא, וגם כריס בוש. הבלתי נודע הוא ווייד".

2. סן אנטוניו תנצח את הסדרה אם...

מארק סטיין: "אם פארקר יהיה כשיר מספיק כדי לשחק ב-80 אחוז או יותר. ואם מאנו ג'ינובילי ימשיך לשחק כפי ששיחק בשלושת הסיבובים הראשונים. ואם ההגנה של ההיט לא תקשה על קבוצת הנעת הכדור הטובה בליגה".

בריאן ווינדהורסט: "אם הם יקבלו שלושה דברים: פארקר צריך להוכיח שהוא בריא ויש לו את המהירות כדי לפגוע בהיט בצבע; הם צריכים שההתקפה שלהם תמשיך לזרום אפילו בחוץ ולהוציא את עצמם ממצבים קשים דרך המסירות; הם צריכים למצוא את המאץ'-אפים הנכונים לנצח את ההיט בסמול-בול, דבר שהם מסוגלים לעשות".

רויס יאנג: "אם שחקני המשנה שלהם ישחקו טוב בארבעה משחקים. ההבדלים של דני גרין במשחקי הבית והחוץ מדהימים, וכשהספרס משחקים ברמה הכי גבוהה שלהם, הרבה מזה בזכות גרין ואיך שהוא מרווח את המשחק".

אודי הירש מתמוגג מהכדורסל של גרג פופוביץ' והספרס

שחקן סן אנטוניו ספרס דני גרין. AP
מאנשי המפתח. דני גרין/AP

מה אומרות סוכנויות ההימורים?

במרבית סוכנויות ההימורים, הסיכויים של שתי הקבוצות לזכות בתואר פחות או יותר שווים. לפי סוכנות bovada, ההימור שיהיה שווה לכם הכי הרבה כסף הוא 0:4 לסן אנטוניו: על כל שקל שתשימו תקבלו חזרה 15. סוויפ של מיאמי, לעומת זאת, יהיה שווה 12. היחס הנמוך ביותר הוא ניצחון של מיאמי 2:4 וניצחון של סן אנטוניו 3:4 - במקרה כזה, שקל שלכם יהיה שווה 4.5 שקלים.

ומה לגבי המשחק הראשון? בארצות הברית מעניקים למיאמי פלוס שנע בין ארבע וחמש נקודות.

ללברון ג'יימס הסיכויים הטובים ביותר לזכות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר (2.2). אחריו טים דאנקן (3.5), טוני פארקר (3.75), דוויין ווייד (9), מאנו ג'ינובילי (12), קוואי לאונרד (13) וכריס בוש (21). אם תרצו להמר בגדול, בחירה בבוריס דיאו או מריו צ'אלמרס תשלשל לכסכם 76 שקלים על כל שקל שתשימו.

וכרגיל בארצות הברית, ישנם שלל הימורים נוספים. נניח: האם לברון יספק טריפל דאבל בגמר (כן = 2.9, לא = 1.43), איפה הסדרה תוכרע (מיאמי = 2.2, סן אנטוניו = 1.67), האם משחק כלשהו יילך להארכה (כן = 2.8, לא = 1.45), וזה ממש לא הכל.

שחקן מיאמי היט כריס בוש. AP
יחס מעניין לזכיה ב-MVP. בוש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully