וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר בשנתיים ישאירו את דונטה סמית' בחיפה?

3.6.2014 / 8:03

בחיפה חגגו את העלייה לגמר, ובסביבת רוזן סוברים כי יעשה מאמץ להשאיר את הכוכב. קוז'יקרו צפוי להישאר, עשוי לקבל תפקיד בעתיד

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
מה יספיק כדי להשאיר אותו בחיפה? דונטה סמית'/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה העפילה אמש (שני) לגמר הפלייאוף לאחר שהביסה במשחק הרביעי בסדרת חצי הגמר את הפועל ירושלים 68:90 וניצחה את הסדרה 1:3. בסיום המשחק חגגו הירוקים עם 4,000 האוהדים ברוממה את העלייה, כשכבר ביום ראשון תארח חיפה את המשחק הראשון בסדרת הגמר נגד מכבי תל אביב. בחדר ההלבשה החגיגות המשיכו, כשבין היתר שפך הסנטר אלכס צ'וברביץ' דלי של מים קרים על ראשו של כוכב הקבוצה דונטה סמית'.

הבעלים של חיפה ג'ף רוזן, שהיה בישראל במשחק הראשון בחצי הגמר נגד הפועל ירושלים והמריא בחזרה לארצות הברית, יחזור מחר, ויהיה בארץ בזמן אירועי הגמר, בניגוד לעונה שעברה. "אני גאה בקבוצה שלנו ובאוהדים שלנו", אמר רוזן ממיאמי אמש אחרי העלייה לגמר, "העבודה שלנו עוד לא נגמרה. אנחנו נהנה הערב מהניצחון ומחר נמשיך במלחמה שלנו על השמירה על התואר וננצח את מכבי תל אביב".

מכבי חיפה הביסה את הפועל ירושלים 68:90 ועלתה לגמר

הבעלים של מכבי חיפה ג'ף רוזן. יוסי ציפקיס
יהיה נוכח בגמר. ג'ף רוזן/יוסי ציפקיס

דונטה סמית', שדווקא אמש רשם משחק בינוני עם 4 נקודות ו-6 אסיסטים, עשוי לרשום בסדרה נגד הצהובים את רגעיו האחרונים בישראל. הפורוורד הפנטסטי, שצפוי לזכות במהלך הסדרה בתואר שחקן העונה, מסיים חוזה בן שנתיים בישראל, כשבעונה האחרונה הוא לא מדבר עם התקשורת מאז התקרית בה קילל את הנהלת חיפה בטוויטר. במהלך הקיץ הקודם סמית' הראה רצון עז לעזוב את חיפה, אך החוזה שלו, ומחסור בהצעות עם כסף גדול, השאירו אותו בכרמל.

לוואלה! ספורט נודע שעל אף הביקוש הגדול לסמית' בשוק השחקנים, בחיפה לא מתכוונים לוותר על השארתו, כשמקורב לג'ף רוזן טען אמש כי ייתכן שסמית' יקבל הצעה לשנתיים נוספות בסכום שיתקרב למיליון דולר במצטבר."ג'ף יודע מי זה דונטה סמית', ומה הוא עשה בשביל מכבי חיפה בשנתיים האחרונות", אמר אחד מאנשיו של רוזן, "לא בטוח שגם הצעה כספית גבוהה מאוד תשאיר אותו בארץ, אבל אין ספק שיהיו מאמצים להשאיר אותו".

מי שהצטיין במיוחד בחיפה לאורך כל הסדרה נגד ירושלים היה דגן יבזורי שסיים את חצי הגמר עם 15 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-2 אסיסטים בממוצע כשמחוץ לקשת הוא קולע ב-54 אחוזים. אתמול יבזורי קלע 4 שלשות מ-4 נסיונות, "עשינו את זה קל, באנו מוכנים ומפוקסים, ידענו מה אנחנו רוצים לעשות, ידענו שאין להם יותר מדי אופציות התקפיות כרגע, ואם נעשה הגנה טובה אז נסגור את זה", סיכם יבזורי את המשחק הנהדר של חיפה, בו הובילו ב-37 הפרש, "בחצי השני יותר קל להמשיך את המומנטום כשאתה מוביל ב-25 הפרש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט מול שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
עוד משחק נהדר של יבזורי. רייט עם שחקן מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

על היכולת שלו והסיכויים של קבוצתו בסדרת שני משחקים הוסיף הקלע, שכבר זכה באליפות עם גלבוע/גליל ב-2009/10, "התפקיד שלי פה זה לעלות מהספסל ולתת את הקליעה יותר, אני לא מרגיש לחץ מסוים להביא דברים יותר מבדרך כלל, אני לוקח מה שנותנים לי וכשאתה משחק עם חבורה כזאת מוכשרת זה עושה את העבודה יותר קלה. העובדה שיש שני משחקים בגמר משנה את המשחק, אבל בכל המשחקים ששיחקנו נגד מכבי השנה, להוציא את האחרון שהיה לפרוטוקול, הוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד איתם והרמה די שווה, הכל פתוח".

הקפטן עידו קוז'יקרו, שהניף בעונה שעברה תואר אליפות ראשון בקריירה, עשוי לעשות זאת גם העונה, כשבחיפה מעוניינים שימשיך לעונה שלישית ברציפות וחמישית בעידן ג'ף רוזן, כשייתכן שבעתיד אף יקבל תפקיד במועדון, "החבר'ה נתנו משחק מדהים, מעל המצופה. ידענו שיש לנו את הפוטנציאל לעשות את זה, כבר עשינו את זה, אבל במעמד כזה לא ציפינו שזה יילך ככה כי שיחקנו מול קבוצה שנלחמת על החיים שלה", סיכם קוז'יקרו, "רצינו להימנע ממשחק חמישי ואני שמח שעשינו את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים".

הסנטר הותיק סיכם את העונה והוסיף מבט לעבר הגמר, "עברנו המון משברים העונה, זאת היתה עונה מאוד ארוכה, והקלישאה הזאת של הביחד, זה הסוד של קבוצות מנצחות. יש פה המון שחקנים שזכו בתארים, וזה לא דבר של מה בכך בקבוצה ישראלית. אנשים פה יודעים מה זה להיות חלק מקבוצה מנצחת וראו את זה היום. הגמר? יהיה מאוד קשה. מכבי מאומנת, היא הפכה להיות סוג של אנדרדוג אבל מבחינתנו הם פייבוריטים. ניתן כל מה שאנחנו יכולים ונקווה שזה יספיק, אני חושב שזה אפשרי".

הירוקים מפנטזים בגמר על זכייה שנייה ברצף באליפות. אם הירוקים יזכו, הם יהפכו לקבוצה הישראלית השלישית בלבד בהיסטוריה שעושה זאת מלבד מכבי תל אביב והפועל תל אביב, שעשתה זאת בשנים 59-60 ו-60-61 וגם ב 64-65 ו-65-66. גם השדרוג של אולם רוממה הוכיח את עצמו העונה. מכבי חיפה רשמה העונה את ממוצע האוהדים השני בגובהו בליגת העל, כשבמשחקי הקבוצה נכחו 2,952 אוהדים בממוצע, ו-56,100 בסך הכל.

פורוורד הפועל ירושלים ג'וש דאנקן (ימין) מול שחקן מכבי חיפה עידו קוז'יקרו (שמאל). יוסי ציפקיס
יקבל תפקיד בחיפה אחרי הפרישה? קוז'יקרו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully