וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה הביסה את הפועל ירושלים 68:90 ועלתה לגמר

האלופה התעללה באדומים וסגרה עניין עם 1:3 בסדרה. הנינג (22) ורנדל הצטיינו (17), ירושלים סוגרת עונה מאכזבת

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

מכבי חיפה המשיכה את העונה הנפלאה שעוברת עליה, כשמחצה הערב (שני) 68:90 את הפועל ירושלים, השלימה 1:3 ענק בסדרת חצי גמר הפלייאוף והבטיחה ביקור שני ברציפות במעמד השיא של הכדורסל הישראלי. האלופה המכהנת תנסה לשמור על התואר כשתפגוש ב-8 לחודש וב-11 לחודש את מכבי תל אביב לסדרת הטוב משניים, וכפי שהיא נראתה בסדרה הזו, זה בהחלט אפשרי.

כמו במרבית הדקות של הסדרה הזו, חיפה היתה עדיפה בהרבה על יריבתה. אדריאן הנינג (22 נקודות, 10 מ-10 מהשדה), דגן יבזורי (4 מ-4 ל-3) ובעיקר בריאן רנדל המופלא (17 נקודות, 9 ריבאונדים) עשו כמעט כל מה שרצו, בעיקר במחצית הראשונה, בה כבר ברחו ליתרון בן 26 נקודות, וכל זה כשדונטה סמית' מסיים ערב של ארבע נקודות בלבד. ירושלים, ששוב חסרה את ארטיום פרחוסקי וליאור אליהו, נותרה חסרת תשובות והרימה ידיים. מלחמה? זה משהו שהקבוצה מהבירה לא שמעה עליו בסדרה הזו. בלטן בחולשתם יותם הלפרין, שסיים עם 0 נקודות (0 מ-6 מהשדה) ב-25 דקות, ורונלד דופרי, שקלע 4 באחוזים רעים מאוד.

מבחינתה, בשורה התחתונה, ירושלים מסיימת עונה מאכזבת למדי - עונה שהתחילה נהדר ולפרקים נראתה חלומית, אולם בסופו של דבר האדומים הודחו ברבע גמר גביע המדינה, רבע גמר היורוקאפ וכעת בחצי גמר הפלייאוף, על אף תקציב שיא ושלל כוכבים. ונסיים בנתון: הפעם האחרונה שהפועל ירושלים הגיעה לגמר הפלייאוף היתה אי שם, בעונת 2006/07. אז מי כאן האלטרנטיבה בעצם?

הספסל של הפועל ירושלים. אדריאן הרבשטיין
אוי לבושה. הספסל של הפועל ירושלים/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

רבע ראשון:

דני פרנקו פתח עם החמישייה הרגילה שלו - מורן רוט, טרנס רודריק, דונטה סמית', בריאן רנדל ועידו קוז'יקרו, כשמנגד עלו יותם הלפרין, ברייסי רייט, דרווין קיצ'ן, ג'וש דאנקן ויניב גרין. ההתחלה היתה חלשה מאוד מצד שתי הקבוצות, כשבחלוף חמש הדקות הראשונות הראה לוח התוצאות על 5:5. דגן יבזורי קם מהספסל והמשיך את הסדרה הנפלאה שלו עם צליפה שקבעה 7:10 לחיפה, ברייסי רייט צימק ל-13:12, אלא שבן רייס ענה עם סל ועבירה, ובתום הרבע הראשון זה 13:18 לאלופה.

רבע שני:

חיפה המשיכה ללכת פנימה פעם אחר פעם וברחה ל-14:22, כשאדריאן הנינג שקם נהדר מהספסל קבע יתרון שיא של 16:28 וגרם לגרינברג לקחת פסק זמן. זה לא ממש עזר אל מול הנינג הלוהט, וריצת 2:10 הפכה את זה ל-18:36 ענק לירוקים. יבזורי הצטרף לחגיגה עם שתי שלשות שכבר קבעו 23:50 מדהים, לפני שרייס צימק ל-50:25 עם הירידה לחדרי ההלבשה. הנינג סיים את המחצית עם 14 נקודות, רנדל הוסיף 10, כשמנגד, רייט (7) היה הקלעי הבולט של ירושלים.

רבע שלישי:

הירוקים המשיכו לעשות כרצונם, כשרודריק קבע 29:59. יבזורי חימם את הידית והפך את זה ל-32:66, ובין לבין המשיך רנדל את הערב המופלא שלו כדי לשמור על הפער. הלפרין, בערב איום ונורא, ירד לספסל ללא נקודות, רייט עוד צימק במעט, אך בתום הרבע השלישי הראה לוח התוצאות על 44:73 לאלופה.

רבע רביעי:

את הרבע האחרון שלו בעונה פתח גרינברג עם תום מעיין ורפי מנקו, בתקווה שאלה יילחמו קצת. הנינג ניצל זאת כדי לשפר את הסטטיסטיקה, לירז אריאלי ותומר בר-אבן עלו לדקות בכורה, וזה נגמר ב-68:90 ענק לחיפה, ו-1:3 גדול בסדרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
נוק-אאוט. דונטה סמית' מטביע את ירושלים/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: אדריאן הנינג 22 (10 מ-10 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, בריאן רנדל 17 (7 מ-9 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, דגן יבזורי 13 (4 מ-4 ל-3) ו-5 איבודים, טרנס רודריק 11, מורן רוט 11, בן רייס 8, דונטה סמית' 4, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות, לירז אריאלי 3, אלכס צ'וברביץ' 1. עידו קוז'יקרו (11 דקות), אורי קוקיה (5 דקות) ותומר בר-אבן (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: דרווין קיצ'ן 16, ברייסי רייט 12 (1 מ-6 ל-2, 2 מ-4 ל-3) ו-4 איבודים, ג'וש דאנקן 10 (3 מ-10 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, יניב גרין 8, אדם אריאל 8, תום מעיין 5, רפי מנקו 5, רונלד דופרי 4 (2 מ-9 מהשדה) ו-4 איבודים. יותם הלפרין (0 מ-6 מהשדה, 25 דקות) שותף ולא קלע.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. אדריאן הרבשטיין
קשה בלעדיו, אבל גם זה לא מסביר את הרפיסות האדומה. אליהו/אדריאן הרבשטיין
אוהדי הפועל ירושלים. אדריאן הרבשטיין
לא כך הם רצו לראות את העונה שלהם נגמרת. אוהדי הפועל ירושלים/אדריאן הרבשטיין
מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
משחקו האחרון בקבוצה? גרינברג/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully