וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב בגמר הפלייאוף אחרי 96:100 על אילת

הצהובים פיגרו ברוב שלבי המשחק, אך היקמן (21 נקודות) התעלה במאני טיים והוביל את הצהובים לניצחון בהארכה, שקבע 1:3 בסדרה כולה

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן הפועל אילת אפיק ניסים. ברני ארדוב
התעלה במאני טיים. היקמן/ברני ארדוב

משהו טוב קורה למכבי תל אביב כשמגיעה הארכה. אחרי שגברה על ריאל מדריד וקודם לכן על מילאנו במשחקים דרמטיים שכאלה, אלופת אירופה עשתה זאת גם הערב (שני) במשחק הרביעי בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול הפועל אילת. הצהובים נקלעו לפיגור מוקדם, אילת נראתה טוב יותר לאורך כל המשחק, אך בסופו של דבר, בתוספת הזמן, הצהובים ניצחו 96:100 בשיניים, והשלימו העפלה לגמר. דייויד בלאט, שקיבל במהלך היום בשורה קשה על מות אביו, ניהל את המשחק ועזב אותו שניות לפני הסיום כדי לטוס לארצות הברית להלוויה. למזלו, שחקניו לא שמטו את היתרון הקל שפתחו בהארכה והשלימו ניצחון גדול, בעיקר בזכות ריקי היקמן, שסיים עם 21 נקודות, רובן במחצית השנייה. סופוקליס שחורציאניטיס גם כן הצטיין והיה בלתי ניתן לעצירה בצבע עם 22 נקודות.

ואילת? לה מגיעות כל המחמאות, על סדרה נהדרת, פלייאוף גדול ועונה יפה. החבורה של עודד קטש הובילה במשך רוב שלבי המשחק, אך העייפות נתנה את אותותיה לקראת הסיום, והרוטציה הקצרה של המאמן עמדה בעוכריו. כריסטיאן ווטפורד רשם משחק שיא עם 19 נקודות, כולל כמה פעולות גדולות ברגעי ההכרעה, אפיק ניסים התעורר מעט לאחר סדרה חלשה וסיים עם 15 נקודות ויינסי גייטס תרם 14 ו-7 ריבאונדים.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
סיפק תמונה מרגשת. בלאט/ברני ארדוב

מהלך המשחק

שחורציאניטיס פתח את המשחק עם חמש נקודות, אך אילת הגיבה בשתי שלשות מדויקות. פאלמר עם מהלך של סל ועבירה העלה את אילת ליתרון 9:14, כשנותרו חמש דקות לסיום הרבע הראשון. סמית' צימק וסופו הגיע לתשע נקודות כדי להוריד ל-17:16 לאילת. פאלמר המשיך את היכולת המצוינת ותפר שלשה שהעלתה את אילת ליתרון שיא, 16:24. אחרי שטיוס ספג שתי עבירות מהירות, כדיר הדביק גם לסופו עבירה שנייה ואילת המשיכה לרוץ. ליי אפ של ניב ברקוביץ' קבע 19:28 לאילת בתום הרבע הראשון.

רייס קלע סל שדה ראשון וצימק ל-28:21 בתחילת הרבע השני, אך פאלמר וברקוביץ' המשיכו את הריצה של אילת והעלו אותה ל-21:33. סופו היה בלתי ניתן לעצירה בצבע, אך היתרון הדו ספרתי של אילת נשמר. מהלך של סל ועבירה של חנוכי העלה את אילת ל-28:40. עד סיום הרבע נגסה מכבי תל אביב עוד קצת בהפרש של אילת, בעיקר בזכות זריקות עונשין מדויקות. בהפסקה אילת הוליכה 37:43.

הרבע השלישי נפתח עם שני סלים של שחורציאניטיס, שהגיע ל-16 נקודות. וויט דאג להחזיר את היתרון לאילת, והעלה אותה ל-44:48. שלשה של חנוכי העלתה את אילת ל-48:56. בלו ורייס החזירו את מכבי תל אביב, ושלשה של הפורוורד הנפלא השוותה ל-58:58. שלשה של אפיק ניסים העלתה את אילת ל-60:65. אילת השלימה ריצת 0:8, אך סל דווין סמית' הוריד את היתרון של אילת ל-6, 62:68, עם הכניסה לרבע האחרון.

סופו פתח את הרבע עם עוד שתיים ושלשה של דווין סמית' קבעה 69:70 בלבד לאילת. דאנק גדול של גייטס העלה את אילת ל-69:73, אך סופו קלע שתיים נוספים, הגיע ל-20 נקודות והוריד ל-73:71. ווטפורד לקח ריבאונד התקפה גדול והעלה את אילת ל-72:75, ארבע וחצי דקות לסיום. היקמן החטיא שלשה פנויה שיכולה הייתה להשוות, וכריסטיאן ווטפורד עם עוד סל גדול קבע 75:80 לאילת, שתי דקות לסיום. רייס צימק בחדירה מוצלחת, ושלשה של לנדסברג, שנותר חופשי לחלוטין, קבעה 80:80, 40 שניות לסיום. ניסים החטיא, טייריס רייס לקח על עצמו את המהלך האחרון, אך החטיא והמשחק נשלח להארכה. בלאט ויתר יושבי הספסל של מכבי תל אביב טוענים לעבירה שבוצעה על הרכז, אך בסיום הזמן החוקי 80:80.

אפיק ניסים פתח את ההארכה עם שתי קליעות מהקו, אך סמית' ורייס לא נתנו לאילת לברוח והשוו ל-84:84, שלוש וחצי דקות לסיום. ניסים קלע עוד שתיים בחדירה, אך היקמן ענה בשלשה גדולה בצד השני והעלה את מכבי תל אביב ליתרון, 86:87. רייס ובלו יצאו בחמש עבירות, ומכבי תל אביב נכנסה לרגע של משבר. דקה וחצי לסיום, היא פיגרה 89:91. היקמן קלע עוד ארבע והעלה את מכבי תל אביב ליתרון. סמית' דייק פעמיים מהקו וקבע 91:95 למכבי תל אביב, 40 שניות לסיום. אילת ניסתה לחזור, אך היקמן דייק פעם אחת מהקו ואילת ויתרה. 96:100 למכבי תל אביב בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אפיק ניסים, שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
עונה נהדרת מגיעה לסיומה. אפיק ניסים/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחורציאניטיס (10 מ-13 מהשדה) 22, ריקי היקמן 21 (12 מ-14 מהקו), טייריס רייס 16 (7 אסיסטים, 6 איבודים), דווין סמית' 15 (9 ריבאונדים), דייויד בלו וסילבן לנדסברג 8 כל אחד, גיא פניני 6, אלכס טיוס 4. ג'ו אינגלס שותף ולא קלע.

קלעו להפועל אילת: כריסטיאן ווטפורד 19, אפיק ניסים 15 (4 אסיסטים), יינסי גייטס 14 (7 ריבאונדים), קווין פאלמר 13 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), טריקו וויט 11, ניצן חנוכי וניב ברקוביץ' 9 כל אחד, אלישי כדיר 6.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקני הפועל אילת יינסי גייטס קווין פאלמר. ברני ארדוב
פתיחה נהדרת לא הספיקה. פאלמר וגייטס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully