וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון ושמיר מועמדים לירושלים, רוט: "חיכיתי הרבה למפגש הזה"

ירושלים מתכננת שינויים נרחבים לאחר ההדחה בחצי הגמר. גרינברג לא צפוי להמשיך, גם עודד קטש ודני פרנקו הוזכרו כמועמדים. רכז מכבי חיפה מתכונן למפגש מול האקסית מכבי תל אביב בגמר: "לא קיבלתי שם הזדמנות, למרות שהיא הגיעה לי". רנדל: "יש לנו סיכוי לזכות באליפות"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

הפועל ירושלים סיימה הערב (שני) את העונה בטעם מריר, אחרי שהובסו 90:68 בידי מכבי חיפה והודחו אחרי הפסד 3:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף. האדומים, שפתחו את העונה בקול תרועה רמה, מסיימים אותה ללא אף תואר או משחק גמר. מאחורי הקלעים בקבוצה היתה ביקורת בשבועות האחרונים לגבי המאמן בראד גרינברג והתנהלותו. לא כולם סבורים כי התרחיש הנכון הוא להמשיך עימו וההפסד היום ערער עוד יותר את מעמדו של המאמן.

בקבוצה סבורים אף כי הכישרון של סגל השחקנים בירושלים לא בא לידי ביטוי, לכן הועלו בשיחות פנימיות כבר מספר שמות להחליפו וביניהם פיני גרשון, דן שמיר, עודד קטש ודני פרנקו. כריס פינץ', מאמן נבחרת בריטניה בעבר ומי שמשמש כיום כעוזר מאמן ביוסטון רוקטס, אף הוא הוזכר כמועמד . כפי שפורסם כאן, מטרות עיקריות שסומנו הם השארתם של ברייסי רייט וג'וש דאנקן, שבירושלים מקווים שימשיכו. רונלד דופרי יעזוב ואילו אפיק ניסים מהפועל אילת מועמד להצטרף.

משחקי הגמר:

משחק 1: מכבי חיפה - מכבי תל-אביב, יום א', 8/6, שעה 20:45

משחק 2: מכבי תל-אביב - מכבי חיפה - יום ד', 11/6, שעה 20:45


מכבי חיפה הביסה את הפועל ירושלים 68:90 ועלתה לגמר

פרשן הכדורסל פיני גרשון (שני מימין) עם השדרן גיל ברק. ברני ארדוב
יעזוב את כס הפרשן? גרשון/ברני ארדוב

"לילה קשה עבורנו", הודה בראד גרינברג בסיום. "צריך לתת לחיפה קרדיט, הם שיחקו משחק מדהים, בעיקר בהגנה במחצית הראשונה. התקשינו עם הקליעות ואיבודי הכדור, נכנסנו לבור גדול ולא הצלחנו לצאת ממנו. היו לנו לילות גדולים ודברים טובים בעונה הזאת, אני רוצה שיתרכזו בדברים האלה, שיחשבו על הערב הזה. סיימנו 7:21 בליגה, הגענו לשמונה האחרונות ביורוקאפ, היה לנו רצף ניצחונות גדול, היו לנו הרבה הישגים, אני זוכר את כל הדברים הטובים אבל עוד יותר בזכות החבר'ה בחדר ההלבשה, הקבוצה הזאת שיחקה פה תשעה חודשים ונתנה כל מה שהיה לה, אני גאה להיות קשור אליהם. זה העונה הכי מספקת שהייתה לי בתור מאמן. אני מאוכזב מהערב, אבל אני לא אתן לזה להשפיע על העונה הזאת".

על עתיד הקבוצה ועתידו האישי אמר המאמן המפסיד: "העתיד? תלוי מי הזרים שנביא ונשאיר. ג'וש, ברייסי וקיצ'ן הם שחקנים מעניינים ותלוי מה יקרה איתם, וגם עם פרחוסקי. היתה להם עונה טובה, אבל זה שוק גדול, והקבוצות ראו את השחקנים האלה בעונה הטובה שלהם. הבעלות בקבוצה הזאת שפויה עם ראייה לעתיד, והם ינסו תמיד למשוך שחקנים גדולים. אני מצפה להמשיך בירושלים עונה נוספת, יש לי חוזה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
"העונה הכי מספקת שהייתה לי בתור מאמן". גרינברג/אדריאן הרבשטיין

בצד של מכבי חיפה נרשמו חגיגות גדולות. הירוקים העפילו בפעם השנייה ברציפות לגמר, ויתמודדו שוב מול מכבי תל אביב - לה יכלו אשתקד וינסו לשחזר את ההישג בשנית. "לפני שהתחילה הסדרה עם ירושלים אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שב-1967 הייתה הפעם האחרונה שקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב זכתה פעמיים ברציפות באליפות", הסביר מאמן מכבי חיפה דני פרנקו בסיום. "לא נתחזר, אבל יש לנו סיכוי. כל סדרה היא שונה. צריך לתת קרדיט להפועל ירושלים על הקבוצה שהם בנו העונה. בנו לשחק ובנו להיות בגמר. היה רצון מאוד לא להגיע שוב למלחה, הייתה שם אווירה מטורפת, הקבוצה שלנו רוצה מאוד והיא מלוכדת. זה החלום, לא פספסנו אף מטרה בדרך. עשינו עונה מדהימה. כל השחקנים הקריבו והיו נחושים, הם לא הכוכבים הכי גדולים אבל הם אלה שעושים קבוצה בסופו של דבר. אמרתי לג'ף רוזן תודה על זה שאימנתי שחקן כמו דונטה סמית' בחיים שלי".

במסיבת העיתונאים הוסיף פרנקו: "באנו עם המון מוטיבציה לסגור את הסדרה היום, ברגע שירדה ההתרגשות של ההתחלה, התחלנו לעשות את הדברים שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, שמרנו הגנה מפלצתית, והייתה תחושה שיש יותר מחמישה שחקנים שלנו על הפרקט בכל שניה. אני גאה בעבודה שעשינו בספטמבר, לא יכולנו לעשות יותר טוב, התנהלנו ועבדנו בצורה מושלמת. הגמר אפשרי, הולכים לשחק שני משחקים, הכל אפשרי".

בריאן רנדל, שהצטיין עם 17 נקודות, אמר: "הורדנו את מספר האיבודים שלנו מהרבע הראשון, הם ניסו לגרום לנו להוריד רגל מהדוושה, אבל לא הצליחו. האם אני מאוכזב מירושלים? היו להם כל מיני פציעות שפגעו בהם, הם שיחקו חזק. אמרתי לדגן על הספסל שיש לנו הזדמנות, אי אפשר לדעת מי יהיה, נעשה הכל בבית שלנו. אם לא הייתי נרגש לגבי זה, הייתי מפסיק לשחק".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מבסוט מהעונה. פרנקו/אדריאן הרבשטיין

"באופן אישי חיכיתי עונה שלמה למשחקים האלה, אני אשקר אם אני אגיד שלא", אמר מורן רוט הנרגש בסיום. "מאוד מרגש מבחינתי להגיע לגמר, עם הקבוצה המיוחדת הזאת שלקחה אליפות שנה שעברה ממכבי תל אביב שבה שיחקתי והשנה זה התהפך. זה מרגש אותי לעשות את זה הדרך הזאת כי בשנה שעברה לא קיבלתי את ההזדמנות ממכבי כמו הרבה ישראלים, אני בטוח שהגיע לי והוכחתי את זה, ולהגיע השנה למכבי חיפה, מועדון שלקח אליפות, היה סיכון שהייתי שלם איתו. לקחתי את האחריות עלי, ומתחילת העונה יחד עם החבורה המדהימה הזאת, אני צוחק עם דגן שמתחילת העונה אנחנו מיקי ומוטי של חיפה, גארדים ישראלים שמובילים קבוצה. הלב שלי אמר חיפה, ואני כל כך שלם עם זה.

"כשאני עם עצמי אני מפנטז על הצלחת, אבל סיימנו עכשיו סדרה אדירה עם קבוצה מצוינת שהייתה רוב העונה מקום ראשון, ובאנו כאנדרדוג לסדרה ונתנו שני משחקים אדירים. עשינו משחק רביעי מושלם, יש פה חבורה אדירה, ישראלים מנוסים שעבדו קשה לאורך הקריירה כדי להגיע לאיפה שהגיעו, לא קיבלו אף פעם מתנות או את ההד התקשורתי".

לגבי החיבור עם דני פרנקו אמר רוט: "אני עם דני שנה שנייה ואף אחד לא יודע מה היה בקיץ, עברנו בחולון עונה מיוחדת וקשה. אני רוצה לומר לו תודה. המשחק עם מכבי הוא בעיקר מנטאלי, זה מועדון גדול, קבוצה מאוד מאומנת. היה לנו כמה משחקים מולם, מאצ'אפ טוב איתם, ניצחנו אותם פעם אחת פה, אנחנו יודעים את הכלים שלהם, אבל יודעים כמה אנחנו שווים וכמה אנחנו מסוגלים לעמוד מולם ופה באולם המדהים הזה עם הקהל הזה, פה יהיה המפתח, לבוא ולהסתכל להם בעיניים. הם אלופי אירופה אבל מכבי חיפה היא אלופת המדינה והיא באה לשמור על התואר שלה".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו (ימין) עם מורן רוט (שמאל). יוסי ציפקיס
קשר מיוחד בין השניים הללו. רוט ופרנקו/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully