וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטינקט בסיסי: משחק 5 בין הפייסרס להיט

שגיא רפאל

29.5.2014 / 15:40

הניצחון הדחוק והלא מרשים של אינדיאנה המחיש דווקא את הבדלי הרמות בין הסגלים ובין המאמנים. בעוד שווגל קפוא ומתקשה להגיב, ספולסטרה גמיש וער להתפתחויות. זה אולי ההבדל בין מאמן שמנסה לנצח לכזה שרוצה לנצח. שגיא רפאל על משחק 5 בגמר המזרח

שחקני אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג', רוי היברט. AP
שמרו על הכבוד. היברט וג'ורג'/AP

מיאמי עלו הלילה במטרה לסיים את הסדרה, אינדיאנה עלתה במטרה לשמור על מעט הכבוד שעוד נשאר לה, ולכל הפחות לדחות את הקץ. ברקע כבר יש דיבורים על השינויים שיקרו בקיץ: לאנס סטיבנסון לא יקבל את הכסף שהוא רוצה ויעזוב, המאמן פרנק ווגל יועזב, ושמועות שיהיה טרייד על רוי היברט (הניקס, הסלטיקס).

במגרש קיבלנו את הרבע הראשון הסטנדרטי בסדרה: אינדיאנה מפוקסת יותר בהתחלה, שומרת, לוקחת ריבאונד וקולעת נקודות בצבע. התוצאה 12:20 כבר חזרה על עצמה מספר פעמים. הספסלים נכנסו לעניינים ווגל ניסה לשנות קצת את הרוטציה. לברון עם שתי עבירות ירד לספסל, ו-ווגל ויתר על הנוכחות המיותרת של מהינמי והעלה הרכב עם סקולה ו-ווסט, בלי חוסם. התוצאה הייתה אותה תוצאה, אינדיאנה תקועה בהתקפה, מיאמי עושה נקודות קלות. 8 נקודות של וייד ו-7 של אלן הריצו את מיאמי ל-4:17, ואינדיאנה מצאה את עצמה באותו בור. במבחן התוצאה של המחצית הזאת ואיך שהיא התפתחה, נדמה שמשהו בתהליך הסקת המסקנות של ווגל לוקה בחסר עד לא קיים. אחרי שלושת המשחקים הקודמים הוא היה צריך לבוא עם משהו אחר, משהו נועז, משהו שישנה את הסכמטיות של משחקי הסדרה. הוא בא עם פחות או יותר עוד מאותו דבר.

הפייסרס ניצחו את ההיט וצימקו ל-3:2 בגמר המזרח

כל הנתונים על הערב הזוועתי של לברון ג'יימס

מאמן אינדיאנה פייסרס פרנק ווגל. GettyImages
מפחד להפוך את השולחן. ווגל/GettyImages

כאן הגיעו השופטים לעזרתה של אינדיאנה. קשה לומר שהשיפוט היה לטובת הפייסרס, אבל לראשונה זה הרבה זמן השופטים התייחסו ללברון ג'יימס כאחרון השחקנים, ולא היססו לשרוק לו עבירה שלישית (תוקף על ג'ורג'). ספולסטורה שלף מהנפטלין את טוני דאגלס, אבל במקום שזה ימריץ את אינדיאנה, זה עשה את ההיפך, ועד סיום המחצית אינדיאנה נראתה רע מאוד. מיאמי פתחה פער של 9 נקודות במחצית.

עבירה רביעית של לברון על היברט בתחילת הרבע, וחמישית כמה דקות אחרי זה שלחו אותו לספסל. החמישית נשרקה במאבק על הכדור עם לאנס סטיבנסון, שריקה שבדרך כלל הולכת לכיוון של המלך .שני השחקנים הרביצו והחזיקו אחד את השני, והשופטים נתנו למהלך לרוץ, עד שלברון שלח את סטיבנסון לפרקט. ראשרד לואיס הספיק לקלוע את השלשה החמישית שלו במשחק, ולהעלות את היתרון של ההיט ל-11 נקודות, לפני שאינדיאנה החליטה להתעורר. היציאה של לברון פגעה קשות בהגנה של ההיט, ונתנה לג'ורג' לראות קצת אור יום, מול מגנים פחות טובים מג'יימס. ב-9 דקות אינדיאנה עשתה בליץ' של 29 נקודות, רק 4 פחות ממה שקלעה בכל המחצית הראשונה.

השינוי העיקרי הוא שאינדיאנה הגבירה את הקצב של המשחק. התקפות מתפרצות והתקפות מעבר במקום להיתקע בהתקפה העומדת. אינדיאנה לא מצליחה להכניס כדורים פנימה, ופעם אחרי פעם נתקעת עם הכדור במצבים לא אפקטיביים – היברט רחוק מהסל, סטיבנסון מכדרר בלי סוף, וכדי להימנע מזה הם התחילו לרוץ, אחרי חטיפות, ואחרי ריבאונד. דאנק של ג'ורג' במתפרצת אחרי חטיפה החזיר לה את היתרון, והכניס את הקהל חזק למשחק.

ברבע הרביעי ג'ורג' העלה את הפייסרס ליתרון 11, אבל שום יתרון לא מבטיח ניצחון נגד מיאמי, בטח לא ביום שהיא קולעת כמעט 50% משלוש. וייד ולברון החזירו אותה לשוויון 81:81 כשנותרו ארבע דקות לסיום. אלא שהיום, פול ג'ורג' החליט שהוא מנצח את המשחק הזה. הוא עונה בסל על סל, ושלשה על שלשה, וקולע 21 נקודות ברבע הרביעי בשביל להביא את אינדיאנה לסף ניצחון. ביתרון 4, 23 שניות לסיום, היל הולך לליי אפ במתפרצת ומקבל גג ענק מלברון ג'יימס. שלשה של לואיס שמה את המשחק על נקודה בלבד. אינדיאנה בועטת בדלי כשהיא כמעט מאבדת כדור, וקולע מהעונשין רק 1 מ-3 ניסיונות, ומשאירה להיט הזדמנות לניצחון. לברון חודר ומוציא כדור לבוש לשלשה, אבל דווקא זו לא נכנסת ודייויד ווסט סוגר את הסיפור מהקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לברון ג'יימס מיאמי היט. AP
למשחק אחד הוא קיבל יחס של אחד האדם. לברון ג'יימס/AP

המשחק הטוב של ג'ורג' קשור לא מעט בבעיית העבירות של לברון. לברון שיחק רק 24 דקות הלילה, אבל גם כששיחק ברבע הרביעי, לא שמר על ג'ורג' בגלל בעיית העבירות. ג'ורג' הלילה 15 מ-28 מהשדה, אבל 10 מ-14 נגד וייד. החיסרון של לברון הרג את ההיט בצבע, כשהם קולעים רק 22 נקודות בצבע (שיא שלילי העונה). לברון ג'יימס שני בליגה בנקודות בצבע אחרי בלייק גריפין, קלע הלילה בצבע רק 1 מ-5 ל-2 נקודות.

מכיוון שמדובר בסדרת פלייאוף ומשחק הדחה, רק התוצאה הסופית משנה, ואינדיאנה נשארת בחיים למשחק נוסף. ועדיין, המשחק הזה ממחיש יותר מכל את הבדלי הרמות בין הסגלים ובין המאמנים. לקח לפייסרס שלושה הפסדים ומחצית רעה לשנות משהו במשחק שלהם. ספולסטורה לא היסס לשנות, גם אחרי שניצח (הכנסת לואיס לחמישייה) וגם כשקרה הבלתי צפוי מכל (העבירות של לברון). ספולסטורה שלף מהספסל את דאגלס וביזלי שלא ראו דקות בפלייאוף. ווגל משאיר את החברה שלו במקפיא (טרנר, קופלנד והיום הוסיף אליהם את מהינמי). הפייסרס קיבלו את המשחק הכי רע של לברון ג'יימס בפלייאוף, בתוספת למשחק על מפול ג'ורג', ועדיין היו רחוקים שלשה אחת מהפסד.

המשחק הבא הולך להיות חם. מיאמי תחפש לפתוח אותו כמו שפתחה את המשחק הרביעי, ולתת לפייסרס לרוץ אחריהם כל המשחק. היא כנראה לא תקבל 6 שלשות מראשרד לואיס, אבל אני בספק אם במיאמי יהיה שופט שיעיז לשרוק לג'יימס כל כך הרבה עבירות. הפייסרס לא יכולים לנוח על זרי הדפנה. היכולת היום לא תספיק במשחק הבא. הם צריכים לבוא ערניים, ולהשאיר הכול על המגרש. גם אז, בהנחה שווגל לא יהיה קפוא, ספק גדול אם זה יספיק.

שחקן אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'. AP
בעיית העבירות של לברון אפשרה לו להרים ראש. פול ג'ורג'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully