וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט הלאומני: על צביעות הכדורסל הישראלי ביחס לשחקני הנבחרת

29.5.2014 / 11:18

ההתקפה על השחקנים שמבקשים להשתחרר מהנבחרת סובלת מצביעות ועיוורון. במה שונה מורן רוט מפיני גרשון ודייויד בלאט, ומה באמת עשה איגוד הכדורסל למען אזרוחו של אלכס טיוס? שי האוזמן על התחביב הבעייתי החדש של הכדורסל הישראלי

אלכס טיוס שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מה בדיוק הם עשו כדי לתת לו תעודת זהות כחולה? טיוס/מגד גוזני

גל של פטריוטיזם שוטף את השלולית המקומית בימים האחרונים. בקשתם המחוצפת של מספר משתמטים אנטי ציוניים לקבל שחרור ממשימתה הלאומית של נבחרת ישראל בקיץ הקרוב, עוררה עליהם את קצפם של מרבית המתעניינים בדבר. תוך שימוש בטרמינולוגיה לאומנית שכמו לקוחה היישר מבית מדרשו של הדוקטור אריה אלדד, מרצים לנו כל אבירי הגנת המולדת על חומרת מעשיהם של אותם משתמטים, אשר מעיזים לבקש שחרור כשאמא נבחרת מנפיקה להם צווי 8. ולא רק שמעשיהם חמורים ונלוזים, מסתבר שיש הקוראים כעת להעניש ובחומרה. שמענו וקראנו כבר על רעיונות לקנסות כספיים, השעיות ואפילו שלילת אזרחות. רעיונות מעניינים למדי. אמנם קצת צבועים, מתחסדים ומיתממים, אבל מעניינים ללא ספק.

ואני, אני רק שאלה קטנה. אם המשימה הלאומית כל כך חשובה עד למצב של אפס שחרורים, מדוע תקפה המיליטנטיות הזאת רק כלפי השחקנים? כי לפחות על פי פרסומים זרים, משרת המאמן הלאומי הוצעה במקור למאמנים בכירים וראויים כמו דיוויד בלאט ופיני גרשון. שחשבו, שקלו – ואמרו לא. ולא כי הם חתומים בקיץ הקרוב על חוזים נוגדים. ולא כי מינוי למשרת המאמן הלאומי פוגע בהם כלכלית בצורה כזו או אחרת, כי הוא לא. בניגוד לעבר, אגב, רשאי מאמן נבחרת ישראל לאמן קבוצה במהלך עונת המשחקים. מסתבר שמה שמותר לרבי אסור לחסידים.

ואם אפשר לסלוח לדיוויד בלאט על שפשוט אמר לא, אולי משום שבגלגול קודם הוא דווקא רצה אבל העניין נמנע ממנו מסיבות שאינן תלויות בו, במה זה שונה משחקנים שבקיצים קודמים ממש ממש רצו – אבל המאמן העדיף אחרים?

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מדוע מה שמותר לרבי אסור לחסידים? בלאט/ברני ארדוב

מורן רוט ביקש להשתחרר מנבחרת ישראל

טיוס: "לא אכפת לי ממה שאנשים חושבים"

הסיפור לא מסתיים כאן. בעוד הכעס כלפי הצברים המשתמטים מוגבל יחסית, הרי שבהתייחסות למתאזרחים העריקים הרגש הופך מסתם זעם לזעם קדוש. איך, איך מעז לו אלכס טיוס, שאיגוד הכדורסל עשה לו טובה והעניק לו דרכון, להחליט שהקיץ סתם לא בא לו?! ואז מה אם איגוד הכדורסל לא באמת העניק לו דרכון (כי בינינו, אם זה היה כל כך פשוט, סביר להניח שהיו מצליחים לאזרח כאן שחקנים טובים לא פחות לאורך השנים). ואז מה אם אלכס טיוס התגייר (אלוהים יודע למה) הרבה לפני שהוא הגיע לארץ הקודש וללא כל קשר לכדורסל, ולא היה זקוק לטובות של אף אחד בשביל לקבל אזרחות? לכל היותר, סייע האיגוד בקידום ההליך וזירוזו במעט. לא יותר מכך.

אין מה לעשות. כנראה שככה זה עם המתאזרחים כפויי הטובה האלו, כמו אלכס טיוס. כמו דיוויד בלאט. לא אכפת להם מהנבחרת.

העניין הוא שאלכס טיוס הוא ישראלי, בדיוק כמו שדיוויד בלו הוא ישראלי. בדיוק כמו שדיוויד בלאט הוא ישראלי. בדיוק כמו שפיני גרשון או ארז אדלשטיין הם ישראלים. למה? בגלל שזה החוק במדינת ישראל. רוצים לשלול ממנו את האזרחות? קדימה, בואו נשלול גם לגל מקל. נראה אותו מסתדר ב NBA בלי תעודת זהות כחולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גל מקל דאלאס מאבריקס. AP
למה לא לקחת לו את תעודת הזהות? מקל/AP

ואי אפשר בלי מילה אחרונה על ארגון שחקני הכדורסל. נוכח הניסיונות של מי מהשחקנים הישראלים להבריז, קורא מי שקורא וטוען מי שטוען שכל הבכי והנהי סביב הדרישה להחלת החוק הרוסי, היה לא יותר מבלוף שנועד לשפר את כוח המיקוח (והשכר) של הישראלים. פששש, ברכות על התחקיר חברים. ארגון השחקנים הוא בסך הכול ועד עובדים. לטוב ולרע. כל מטרתו, מלכתחילה, הייתה לדאוג לאינטרסים הכלכליים של החברים בארגון. ואת זה עשו השחקנים באמצעות שימוש בטרמינולוגיה צבועה, מתחסדת ומיתממת. בדיוק כמו אלה שטוענים היום כנגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully