וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצומת הכי מסוכן בירושלים

29.5.2014 / 6:45

ההצעה ההזויה, המהלכים שמאחוריה והזמן שהולך ואוזל. פניית איש העסקים אלדד פרי לאלי טביב דרך ניר ברקת היא בסך הכול יריית הפתיחה בקרב בין ראש העיר לבעלי בית"ר על שינוי המבנה הניהולי של הקבוצה. לאן זה יוביל? כל האפשרויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעוד טביב רוצה להישאר כבעלים ומעוניין בסיוע כלכלי דרך ראש העיר, פרי רוצה להיות הבעלים ודורש שטביב יספק לו הסיוע. ברקת וטביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש העסקים אלדד פרי נשמע בימים האחרונים רוטן בפני מקורביו, כי לא מכובד שאלי טביב אינו חוזר אליו. פרי רוצה תשובות בנוגע לטיוטה אותה הגיש לבעלים של בית"ר לפני עשרה ימים, בנוגע לאפשרות שיצטרף כשותף ב-50 אחוז במועדון. רוטן? אולי זו מילה קצת אירונית לאור העובדה שפרי ידע מראש שאין סיכוי שטביב יתייחס ברצינות לטיוטה הזאת, וכמעט כל סעיף בה נכתב מתוך היכרות עם דרכו של טביב ועם העובדה שלא יסכים אפילו לחלק קטן מהמסמך.

פחות מעניינת העובדה שפרי לא רוצה להשתתף בהשקעות העבר של טביב במועדון ובכמה הוא דורש שישקיע. כל אלו דברים שנתונים למו"מ. האמת הבעייתית נמצאת בפרטים הקטנים - פרי רוצה זכות וטו על החלטות במועדון, כמו גם להיות זה שיבחר את היו"ר/מנכ"ל המשותף שיעמוד בראש המערכת. הסכמה לתנאים כאלה תהפוך את טביב לשותף על הנייר, אך בפועל המשמעות היא שטביב יהיה בסך הכול תורם במועדון תחת ניהולו של פרי. זה משהו שטביב לא יהיה מוכן לשמוע עליו אפילו בצחוק, ואין ספק שפרי ידע זאת בוודאות כשהטיוטה נכתבה. הרי השותפות האחרונה של טביב עם מוני הראל התבססה על כך שהראל קרא לטביב ונתן לו לעשות ככל העולה על רוחו. ברגע שהראל החליט שהוא גם רוצה להיות מעורב בקבלת החלטות וכספים, העסק התפוצץ.

למעשה, פרי מציע לטביב הסכם דומה לזה שחתמו נציגיו של ארקדי גאידמק עם עמותת האוהדים בקיץ שעבר, עם הקמת הדירקטוריון: אתם תביאו את הכסף, תקבלו שלושה מתוך תשעת המקומות בדירקטוריון, אבל זכות הווטו תישאר של גאידמק. היו"ר יישאר איציק קורנפיין, על פי החלטתו של הבעלים, סעיף שלמעשה סירס את העמותה מכל יכולת להשפיע באופן אמיתי על הנעשה במועדון. אלא שסעיף אחר אפשר לה להביא רוכש, וכך נחת טביב למועדון.

בעלים בית"ר ירושלים, אלי טביב. טל לוי
טביב השקיע השנה 12 מיליון שקל בבית"ר ודורש שפרי יעביר למועדון כמחצית הסכום, חלקו בהשקעה. פרי מסרב ואומר שיתחייב לקחת חלק בחובות המועדון הנוכחיים, שעל פי המידע שברשותו עומדים על 14 מיליון. טביב/טל לוי

כל הטיוטה אותה הציע פרי נועדה מראש לכישלון. בטיוטה נקב איש העסקים בסכום של 10 מיליון שקלים כהשקעה שנתית של כל צד, מתוך ידיעה ברורה שטביב אף פעם לא מוכן להתחייב לסכום השקעה, וגם כי קל לרשום מספרים בטיוטה לא מחייבת. גורם המעורה בפרטים אומר: "גם אלדד פרי לא מתכוון להביא סכומים כאלה. אם ביחד הם יביאו עשרה מיליון שקל אפשר יהיה להרים כוסית".

טביב השקיע השנה 12 מיליון שקל בבית"ר ודורש שפרי יעביר למועדון כמחצית הסכום, חלקו בהשקעה. פרי מסרב ואומר שיתחייב לקחת חלק בחובות המועדון הנוכחיים, שעל פי המידע שברשותו עומדים על 14 מיליון. למעשה, אם פרי רוצה לקחת חלק בגירעון הנוכחי, להביא שבעה מיליון ויחד עם זאת להשקיע בכל עונה 10 מיליון, אין לו צורך באלי טביב. הוא פשוט צריך להגיש הצעה לרכוש את המועדון ולא לבקש מטביב להישאר ב-50% נטול סמכויות אמיתיות. יתרה מכך, פרי מתחלף עם טביב בתפקיד. בעוד טביב רוצה להישאר כבעלים ומעוניין בסיוע כלכלי דרך ראש ה00עיר, פרי רוצה להיות הבעלים ודורש שטביב יספק לו הסיוע. קצת הזוי.

עד כאן סיפור הטיוטה. הסיפור האמיתי מתרחש מאחורי הקלעים, אצל האיש שדוחף לשינוי בבית"ר: ראש העיר ניר ברקת. ברקת רוצה שינוי משתי סיבות - ההתנהלות של בית"ר והמצב הפיננסי. ראש העיר לא אהב הרבה דברים שהתרחשו סביב בית"ר ירושלים של העונה האחרונה ברמה הניהולית, בהתערבות האוהדים ובתדמית השלילית שאופפת את המועדון. מעבר לכך, ברקת חוזר ואומר כי כל נושא הגזענות והתדמית הבעייתית של המועדון מקשים עליו להביא גורמים עסקיים כשותפים או כתורמים, נושא נוסף שמחייב שינוי, כשהוא חושב שלטביב לא יהיה את האומץ לעשות צעד בעניין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ברקת חוזר ואומר כי כל נושא הגזענות והתדמית הבעייתית של המועדון מקשים עליו להביא גורמים עסקיים כשותפים או כתורמים, נושא נוסף שמחייב שינוי, כשהוא חושב שלטביב לא יהיה את האומץ לעשות צעד בעניין/ברני ארדוב

בנוגע לצד הפיננסי, לברקת נמאס מהטיילת בה נשלחים אליו גורמים מכל הכיוונים אשר דורשים ממנו לסייע לטביב ולמצוא פתרונות, כפי שעשה בתקופה בה היה איציק קורנפיין יו"ר. לכן הוא רוצה למצוא פיתרון פיננסי בריא למועדון בדמות שותף לטביב, בעלים יחיד או קבוצת ניהול. כפי שהדברים נראים כרגע, פרי הוא יריית הפתיחה של ראש העיר, שימשיך לחפש פתרונות עד שיוכל להביא לשינוי בבית"ר.

ואיפה טביב בכל הסיפור? ובכן, הוא לא פראייר. הבעלים קורא את המפה, רואה שראש העיר מחפש שינוי בדמות שותף או כבעלים יחיד, לו הייתה האפשרות קיימת. ברגע שראש העיר הציב את פרי כאופציה גם בדעת הקהל, טביב בבעיה. טביב יצטרך כעת להחליט - או שהוא משקיע בבית"ר בכל שנה סכומים של 2-3 מיליון דולר ובונה קבוצה ראויה, או שהוא מוותר על הבעלות הבלעדית. ראש העיר טוען כי כרגע הוא לא יכול להביא תורמים, יש הטוענים שהוא כלל לא רוצה. מה שברור הוא שטביב מגיע לצומת בו לא יוכל למשוך עוד את החבל ולחכות לתרומות וסיוע, כי לא יהיו כאלה. השבועות הקרובים יכריעו בנושא, כשרק דבר אחד ודאי: בבית"ר, כמו תמיד, הקיץ תמיד סוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully