וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי חלם שאאמן את הקבוצה שכל כך אהבתי בילדות?"

26.5.2014 / 22:45

בגיל 15 נסע עידן בר-און חצי מדינה כדי לצפות בהפועל פתח תקוה. 17 שנה אחר כך, הוא מונה למאמן וסגר מעגל. ראיון

עידן בר-און, מאמן הפועל פתח תקוה. צלם: אבי דולמן, החוג הכחול,
אהד את הקבוצה בילדותו. עידן בר און/צלם: אבי דולמן, החוג הכחול

עיתונות הספורט המקומית בנצרת עילית הביעה התעניינות בבחור הצעיר שקיבל את אימון קבוצת ילדים א' של מחלקת הנוער. עידן בר-און היה אז בן 27, אחרי קריירת משחק מאוד דלה בליגות הנמוכות שנקטעה בגלל פציעה בברך. אחד העיתונאים שראיין אותו אז קיבל את הכותרת: "בתוך חמש שנים אני אהיה מאמן הבוגרים של המועדון". בדיוק חמש שנים אחרי, כשהוא רק בן 32, הגיע בר-און באמת לבוגרים. הוא כיוון לנצרת עילית, אבל בסופו של דבר הוא בהפועל פתח תקווה. בליגת העל.

זו סגירת המעגל הכי מושלמת. המאמן הצעיר העדיף בגיל צעיר לנדוד בארץ אחרי הפועל פתח תקווה ולא בעקבות מכבי חיפה. הוא עשה את זה נגד כל החברים מהישוב הקהילתי גבעת אבני הסמוך לטבריה. "שנות ה-90 ואילך היו השנים של מכבי חיפה, אבל להפועל פתח תקווה הייתה קבוצה מעולה ואני הערצתי אותה", הוא נזכר היום. "חברים שלי היו נוסעים לראות את חיפה בקרית אליעזר, אבל אני הייתי נוסע בקו 841 המעיק לפתח תקווה לראות את בני קוזושווילי, אופיר קופל ושי הס. הייתי בערך בן 15 ונסעתי להרבה משחקים. מי ידע שבגיל 32 אני אתמנה למאמן של הקבוצה שכל כך אהבתי?".

עידן בר-און מונה למאמן הפועל פתח תקוה

דורון בן דקון.
"גורם לי לרצות לתת הכל". דורון בן דקון

גיא רוזנצוויג היה זה שהביא אותו לפני שנה מנצרת עילית. המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל פתח תקווה גילה את בר-און שאימן את הנוער של נצרת עילית ועשה צרות לפתח תקווה. השתיים נאבקו על עלייה לליגת העל לנוער ולא צלחו במשימה. רוזנצוויג ויו"ר המחלקה ארז אופיר חששו בתחילה לתת לו את המפתחות של הנוער אחרי ששנים קודם לא הצליחו דני ניראון ואלון מאיה לעמוד במשימה. בר-און היה נחוש לקבל את התפקיד: "אמרתי להם שאם לא נעלה ליגה, אני מוותר על המשכורת שלי. אמרתי להם שיאמינו בי והם לא יתאכזבו. לא היה מאושר ממני בעונה החולפת כשעמדנו במשימה והחזרנו את קבוצת הנוער של פתח תקווה לליגת העל. עשינו את זה גם בבוגרים וגם בנוער באותה עונה".

בר-און נרתם עם כל הגוף והנשמה למשימה. "עזבתי את ההורים בגבעת אבני ועברתי לדירת חדר חמודה בפתח תקווה וכל מה שעניין אותי היה קבוצת הנוער. הקדשתי לה את כל חיי. ויתרתי על חברים, משפחה וגם על חיפושים אחר בת זוג ואת כל מה שהיה לי נתתי למען העמידה במטרה ובסופו של דבר זה השתלם. האמון שקיבלתי מכל המערכת בראשות דורון בן דקון גורם לי לרצות להחזיר להם בגדול ואני מאמין שאעמוד בזה. איך אמרו הגששים, אני אקום כל יום שעה קודם ואקדיש 25 שעות ביממה לטובת הקבוצה. אני מאמין שנוכל לקדם את המועדון ועם כל זה שאין לנו את התקציבים של מכבי ת"א ומכבי חיפה, נוכל להעמיד קבוצה ראויה וטובה שתעשה הרבה כבוד לעיר ולאוהדים. האתגר שעומד בפניי גדול, אבל אני מאמין בעצמי. יש הרבה מאמנים צעירים שקיבלו לאמן קבוצה בוגרת ועשו את העבודה כמו שצריך. אני לא חושש ובטוח שאם הצלחתי בקבוצות נוער, אני יכול גם להצליח בבוגרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוהדי הפועל פתח תקוה חוגגים עלייה לליגת העל. יוסי ציפקיס
אוהדי הפועל פתח תקוה חוגגים העפלה לליגת העל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully