וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לסגירת חשבונות

23.5.2014 / 18:05

מסר לטרמפיסטים האמיתיים, ד"ש לפרשנים הנחרצים, הקונטרה ל"הרס הכדורסל". פז חסדאי עם מסקנות אחרונות מהגביע של מכבי תל אביב

גיא פניני, דיוויד בלאט, שמעון פרס, שמעון מזרחי. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
לא מכבי ביקשה את זה, זה הם ביקשו את מכבי. פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לגבי האובססיה הלאומית, מה נאמר, גם את אוהדי מכבי זה מביך. מיותר. לא ביקשנו את שערי העיתונים ואת כותרות האתרים, לא רצינו לפתוח את מהדורות החדשות ואת השיחות עם הנשיא, רק ביקשנו גביע. כל השאר, זה כבר עניין שלהם. אם כלי תקשורת מחפשים רייטינג, אם ראשי ממשלות מחפשים פופולריות, אם נשיאים מנסים בכוח לשדר ממלכתיות, אם עיתונים מתעקשים להוכיח שהם יכולים לרדת נמוך יותר ויותר (כותרת ?כבוד למדינה? בכחול-צהוב שמאלצי), מה זו אשמתנו? רק רצינו גביע.

לגבי הפרשנים, לא רוצים התנצלות. זה בסדר. אומנם מגוחך עכשיו לקרוא את הביקורות על רייס ובלו, על בלאט וטיוס, אבל גם אנחנו זוכרים - כשזה נכתב, זה היה קרוב יותר למציאות. לא כועסים, לא מאשימים, ובכל זאת, מה אנחנו כן מבקשים: שבפעם הבאה תהיו קצת יותר סבלניים, שתפגינו יותר קור רוח ואורך רוח, אל תהיו כל כך נחרצים, להפך, נסו להיות יותר זהירים ומסתייגים, ותמיד זכרו שני דברים בסיסיים: א?, מדובר במכבי, כך שהספדים מוקדמים הם חסרי טעם, וב?, הכול נשמר במנועי החיפוש. כך או כך, מעולם לא רצינו להשפיל אתכם, לא ללעוג לכם, לא כלום. רק רצינו גביע.

גיא פניני קפטן מכבי תל אביב בנחיתה עם גביע אירופה. צילום: לירון לוי, עריכה: יאיר דניאל, ברני ארדוב
בסדר, לא קבוצה של ישראלים. לא דיברנו על זה כבר? פניני/ברני ארדוב, צילום: לירון לוי, עריכה: יאיר דניאל

בנוגע לאוהדי הפועל, לא רצינו שתפרגנו לנו, מה פתאום. לא רצינו שתבואו לחגיגות, מה פתאום. אולי לא הבנתם. לא רצינו שתחמיאו, שתורידו את הכובע, להפך. היה לכם תפקיד בהצגה, והוא חשוב: לבטל, להסתייג, להקטין, להתעקש, ובכך לגרום לנו עונג. כל טור, כל טרוניה, כל זעפה, התקבלה אצלנו בשמחה. לא נגזים ונגיד ש"אנחנו לא מייצגים את ישראל", אבל כבר מזמן אנחנו לא מצפים לקונצנזוס, ותתפלאו, גם לנו יש מודעות, גם אנחנו נרתענו מהחיבוק הממסדי ומהקפיצה על העגלה הדוהרת שלנו, כך שאנחנו לא רוצים שתחבקו אותנו, לא שתחמיאו לנו, להפך, רוצים שתאכלו את הלב, שתתרגזו, שתסבלו, זה באמת חשוב. בימים האלה, הטרוניות והקללות שלכם הם כמו מוזיקה לאוזנינו. רצינו להגיד תודה.

בנוגע לחבר'ה מהרשתות החברתיות, תגידו, לא דיברנו על זה כבר? שוב אותן שיחות? עוד פעם הדיונים השחוקים על ?כדורסל לא מעניין אף אחד באירופה?, ?זו קבוצה של אמריקאים?, ספורט ולאומיות, מדינה משוגעת? לא דיברנו על זה כבר ב-77, 81, 2001, 2004, 2005, ועכשיו שוב, ב-2014, בפעם השישית, עם ציפייה לפעם הבאה?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
כשכל המדינה מתרגשת מהביצועים שלו, זה טוב לכדורסל? רייס/מגד גוזני

ולכל אלה שאומרים שמכבי הורסת את הכדורסל - תגידו, כשיש בישראל 35 אחוז רייטינג ומיליון צופים נרגשים שצוללים לנבכי הפיקנ'רול והסגירה לריבאונד, כשהם שומעים שעתיים פרשנויות על חילופי הגנות ותרגילים התקפיים, כשהם רואים על הפרקט רגעים ספורטיביים מעוררי השראה, כשהם מריצים בראש במשך שבוע מהלכי כדורסל יפהפיים ורק רוצים לרדת למגרש בשכונה עם נעלי ספורט וכדור כתום כדי לשחזר אותם – מה אתם אומרים, זה טוב לכדורסל או לא?

ולגבי ההנהלה של מכבי, מה נאמר, ייתכן שהמצב הנוכחי מעט בעייתי עבורכם. ייתכן שהזכייה הזו עלולה לייצר אצלכם תחושת כוח מוגזמת, כאילו כל מה שעשיתם עד עכשיו היה נכון. כאילו ההתערבויות הבוטות למאמן, ההדלפות לתקשורת, ההתעקשויות המוזרות, התחושה שאתם יודעים טוב יותר מכולם – כאילו הכול לגיטימי. כאילו עכשיו קיבלתם את ההוכחה שהדרך שלכם צודקת, ומעכשיו תהיו בטוחים בעצמכם אפילו יותר. נמליץ בחום שתצפו שוב בקלטת המשחק, כדי להבין כמה מזל מעורב בכל זכייה, איך הכול שביר, ומיד לאחר מכן דברו קצת עם הנהלת ריאל, וקבלו שיעור בביטחון עצמי מופרז.

שמעון מזרחי בעלים מכבי תל אביב. מגד גוזני
בעשור השמיני לחייו, עם יותר לב ותשוקה משיהיה לכם אי פעם. מזרחי/מגד גוזני

ולסיום, שמעון מזרחי. העובדה ששונאיו המושבעים נטפלו השבוע לתמונה שלו מחטט באף מראה לא רק את חוסר האונים שלהם, אלא בעיקר את הפערים בין הצדדים, כי בעוד הוא ממשיך לגרוף תארים ולהניף גביעי אירופה, הם מגחכים (גיחי גיחי) בקטנוניות על תמונה מקרית שלו, כי זה מה שנותר להם. ואילו לאוהדי מכבי חקוקה בראש תמונה אחרת, של מר מזרחי מחזיק ביד את הקמע, כמעט מוחץ אותו מהלחץ, מצמיד אותו לפיו ומסנן תפילה. והלא אנחנו יודעים שמר מזרחי הוא איש של מעשים ולא של אמונות טפלות, הוא מאמין בפרקטיקה ולא בכשפים, ועדיין, מרוב אהבה ותשוקה, הוא לא יודע את נפשו ומתנחם בחפץ הקטן שבידו, כדי להוכיח שאותו "קרחון", גם בעשור השמיני לחייו, כמו כולנו, משתגע מרוב אהבה.

מכבי תל אביב אלופת אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully