וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה מונה רשמית למאמן ברצלונה

כוכב העבר של הקבוצה חוזר אליה כמאמן, בניסיון להחזיר את הזהות שאבדה. גם השוער טר סטגן חתם, מהפכה צפויה בקיץ

לואיס אנריקה מאמן סלטה ויגו. Denis Doyle, GettyImages
הבוס החדש. לואיס אנריקה/GettyImages, Denis Doyle

יומיים אחרי ההפסד במשחק האליפות לאתלטיקו מדריד והודעת הפרידה של טאטה מרטינו, הודיעה הערב (שני) ברצלונה באופן רשמי כי לואיס אנריקה הוא מאמנה החדש. כוכב העבר של הקבוצה, שאימן העונה בהצלחה את סלטה ויגו וסיים איתה במקום התשיעי בספרד, חתם על חוזה לשנתיים וינסה להחזיר לבלאוגרנה את הזהות שאבדה בעונה החולפת ובעיקר להביא תארים, אחרי שמרטינו סיים ללא תואר אחד לרפואה.

פרט להודעה על מינויו של המאמן בן ה-44, ברצלונה גם חגגה החתמה ראשונה לעונת המשחקים 2014/15. עוד עניין שהיה צפוי וכעת הפך לרשמי. מארק אנדרה טר סטגן, שוערה בן ה-22 של בורוסיה מנשנגלדבאך, חתם בקבוצה והוא יהיה למעשה מחליפו של ויקטור ואלדס, אם כי בספרד הופיעו דיווחים שלואיס אנריקה מעוניין בשוער נוסף ובעל ניסיון שיתחרה עמו על התפקיד.

לואיס אנריקה במדי ברצלונה. Shaun Botterill, GettyImages
ידע ימים יפים כשחקן בקאמפ נואו. לואיס אנריקה/GettyImages, Shaun Botterill

לואיס אנריקה, יליד העיר חיחון ובוגר מחלקת הנוער של ספורטינג, הצטרף ב-1991 לריאל מדריד. אחרי חמש שנים, הבלאנקוס תכננו להאריך לו את החוזה, אך השחקן הרב-גוני ביצע מהלך מדהים וערק לברצלונה. הוא שיחק במדי הבלאוגרנה עד 2004, כמעט בכל עמדה על המגרש, וכבש 73 שערים ב-207 הופעות. הוא היה שותף לשתי אליפויות של ברצלונה ולשני גביעים, לזכייה אחת בגביע המחזיקות ואחת בגביע אופ"א.

ב-2008, ארבע שנים אחרי הפרישה, הוא חזר למדים האהובים עליו. רק לקבוצת המילואים, וכמאמן. פפ גווארדיולה קודם אז לקבוצה הבוגרת ולואיס אנריקה נבחר לאייש את המשרה שהתפנתה. יחד איתו, ברצלונה ב' עלתה לליגה השנייה בספרד. ב-2011, אחרי שהוביל את קבוצת המילואים להישג היסטורי של המקום השלישי, המאמן הצעיר ניסה לפרוש כנפיים בחוץ, אך לא הצליח ברומא, לקח עוד שנת שבתון וחזר העונה לסלטה ויגו, איתה פתח גרוע והתקדם ככל שחלף הזמן. במחזור הלפני אחרון השיג ניצחון יוקרתי 0:2 על ריאל מדריד ואת העונה סיים כאמור במקום התשיעי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעזבו יחד? ססק פברגאס עם חאבייר מסצ'ראנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת מתוכננת מהפכה בברצלונה. ליאונל מסי כמובן נשאר אחרי שחתם על החוזה המשודרג, אבל על פי הדיווחים מתכוון המועדון להקשיב להצעות בנוגע לשחקנים כמו ססק פברגאס (מבוקש במנצ'סטר יונייטד), דני אלבס (פריס סן ז'רמן), אלכסיס סאנצ'ס (יובנטוס), חאבייר מסצ'ראנו (נאפולי) וכן אדריאנו ואפילו שחקן הבית פדרו. שוער המשנה חוסה מנואל פינטו סיים את חוזהו ולא ימשיך.

באשר לרכש, אחרי טר סטגן היעד הבא הוא בלם. דויד לואיז הוא השם החם, כשראשי המועדון ממתינים לאישורו של לואיס אנריקה בנוגע לשחקן צ'לסי ונבחרת ברזיל. פרט אליו, גם איימריק לאפורט מאתלטיק בילבאו עשוי להצטרף כחיזוק לחלק האחורי. כמו כן, לואיס אנריקה מעוניין בחלוץ טבעי ולא מוכן להסתמך אך ורק על מסי בהתקפה.

מי שבוודאות יחזרו לסגל הם ראפיניה, אחיו הצעיר של טיאגו אלקנטרה שפרח העונה כמושאל אצל לואיס אנריקה בסלטה ויגו, וג'רארד דאולופאו, שהעביר עונת השאלה באברטון.

שחקן ברצלונה רפא אלקנטרה חוגג שער. רויטרס
חוזר לברצלונה. ראפיניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully